[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

dialog1979, logi wrzucaj tu: http://vaglog.rtnet.pl/ rejestracja jest szybka i darmowa, silnik ma miec min.80st.C, u Ciebie nie ma, wiec termostat do wymiany albo nie rozgrzales auta, logi poszczegolnych grup robisz zgodnie z oczekiwaniem, a nie dla idei logujesz max po 2ie grupy, czyli np. 000 i 001, wieksza ilosc to mniejsza dokladnosc odczytow, o logowaniu poczytaj teorie tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803 proponuje grupy: po nocy, przed uruchomieniem silnika stat. 007 i 017, na rozgrzanym stat. w trybie BS 000, 001, 003, 004 i log dynam. 003 z 011 oraz 008 z 010.
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: jabaraks »

A więc tak. Od jakiegoś czasu zbieram kasę na regenerację turbo. Problem miałem taki, że przepuszczała olej zdaniem kilku mechaników. Sam mechanizm wkręcał się w porządku.

Zadzwoniłem więc do zakładu w Mielcu, żeby umówić się na termin, bo chciałem zrobić to na miejscu w jeden dzień. Pani wytłumaczyła mi, że jeżeli wszystko się wkręca tak jak trzeba to wcale nie musi być zła turbina, tylko jest nieszczelność w podobnym miejscu i wygląda, że to turbina. Poleciła mi mechanika w Krakowie, który miał mi sprawdzić, żebym na marne do mielca nie jechał.

Facet obadał i zawyrokował, że turbo jest w porządku, trzeba uszczelnić silnik tu i ówdzie i będzie w porządku. Zostawiłem więc auto u niego, żeby to zrobił.

Gdy wracałem autostradą po zrobionej robocie zauważyłem, że auto nie jest tak zrywne jak wcześniej, ogólnie obroty rosną wolniej niż poprzednio a na czwartym biegu w ogóle trudno przekroczyć 3 tys. Ponadto gdy wysiadłem z samochodu przy włączonym silniku było słychać na jałowym biegu lekkie syczenie.

Czy znowu mam tyle szczęścia, że mechanik zepsuł coś co wcześniej działało w porządku?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Posprawdzaj wezyki podcisnienia i weze cisnienia....
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

jabaraks, również obstawiam nieszczelność któregoś węża.
Pochwal się co to za mechanik i skąd.
Pozatym nie rozumiem, bo jak turbina przepuszcza olej to wali olejem do IC i wąż prowadzący do niego będzie miał w środku olej.
A wnioskuję po tym co napisałeś, że wyciek był na zewnątrz, więc co ten mechanik wymieniał ?
Może silnik był uwalony bo ciekło po nim, z winy brudnego EGRa, a fachowiec wyczyścił zawór, węże w dolocie i wytarł silnik szmatą :D
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: bartek »

marek_igor pisze:jak turbina przepuszcza olej to wali olejem do IC i wąż prowadzący do niego będzie miał w środku olej.

olej w rurach IC jest najczęściej z odmy
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

to co to znaczy że turbina przepuszcza olej ? gdzie on idzie ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Uszczelniacze walka turbiny moga przepuszczac olej, ale duzo wiecej wrzuca odma, gdyby bylo inaczej silnik zassalby olej z ukladu i...
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: jabaraks »

Panowie a więc objawy są takie:
- czasem moc jest ok, czasem słabnie
- na 1 i 2 przyspiesza ok, 3,4 i 5 to dramat - gaz jest w podłodze a obroty ledwo rosną
- przy wyłączaniu silnika zauważyłem, że silnik trzesie sie dużo bardziej niż dotychczas

Co to może być? Na co gościa jutro naprowadzić?

I ostatnie pytanie: Jutro muszę zrobić 250 km trasy, jeżeli tego nie naprawię to jazda z takimi objawami może spowodować jakieś straty w przyszłości, czy po prostu jedynym problemem będzie brak mocy?

P.S. Mechanik ma zakład na ul. Chorzowskiej (góra Borkowska) ogólnie z tego co wiem jest polecany i jeżeli coś nie tak zrobił to raczej niechcący (firma od regeneracji turbo polecała właśnie jego).

A i jeszcze jedno, może to ważne. Mechanik wymienił mi to kolanko co jest na górze silnika (nie wiem co łączy), które widać jak ściągniemy osłonę. Było pęknięte i trochę olej przez nie wyciekał. Może mieć to coś wspólnego z tym niedoborem mocy?
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 01:19 przez jabaraks, łącznie zmieniany 1 raz.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Mechanik sam dojdzie co schrzanil, jak dla mnie cos jest zle podlaczone/nieszczelnosc w podcisnieniach lub lapie powietrze w dolocie, przy czym trzesiawka przy gaszeniu sugeruje gaszak czyli podcisnienia.
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: jabaraks »

Wychodzi na to, że nic nie schrzanił chyba. Lipa jakich mało.

Dziś na cały dzień auto zostawiłem u gości, którzy robią tylko diesle. Siedzieli nad moim przypadkiem do popołudnia. Sprawdzili wszystkie kable, rury, turbo, egr. Nie było błędów żadnych na kompie. Przepływka też ok... Przyznali, że wszystkie podstawowe rzeczy sprawdzili i nie wiedzą o co chodzi :/

Mam przyjechać we wtorek i zostawić samochód. Podejrzewają, że chodzi o program i po prostu trzeba wyjąć komputer i wgrać go od nowa.

Auto jedzie w porządku na 1 i 2 (nawet do 4000 tys obrotów), mulić zaczyna dopiero na wyższych biegach.
ODPOWIEDZ