[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Zaślepiłem EGR moc jest super. Ale przy prędkości około 120 km zrobił się muł i nie mogłem już tak przyśpieszać. Po wyłączeniu zapłonu i zapelniu auta jeszcze raz wszystko wróciło do normy. Podpiołem VAG i takie mi błedy wyszły które mogłem skasować i tak teżzrobiłem. Czy te błedy to coś poważnego czy mam wyjąć zaślepkęz EGR czy mogę ją zostawić?!
17965Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17552Masowy przepływomierz powietrza - przerwa/zwarcie na masę brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Dodam że logów jeszcze nie zrobiłem :(
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

dialog1979, auto lapie Ci tryb awaryjny, egr zostaw zaslepiony, obydwa bledy wrocily, czy tylko 17965? Jezeli tylko ten to juz wiesz co masz zrobic, jak znasz holenderski to tutaj jest podpowiedz: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17965.html
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Dziś się podpinałem i błędów nie ma.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

dialog1979, jezeli cisnales do 3000tys obr. to znaczy,ze problem zniknal ;)
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Hmmm, czy cisnąłem tyle to nie wiem. DZiś jadę do Kielc około 400 km więc sprawdzę jak wrócę i siępodepnę :)
Pozdro i na razie miłego wekendu..

[ Dodano: 2012-01-06, 12:05 ]
Tak więc dojechałem do Kielc. Nie podpinałem kompa bo nie brałem ze sobą. Ale co się okazało. Po przejechaniu około 350 km przy temp. 90 stopni wywaliło mi cały płyn przez odpowietrznik w zbiorniku :(
Pytanie dlaczego??
Poza tym, jak się rozbujałem do 120 km to nagle treaciłem moc tak jakbym jechał SDI a nie TDI. Po wyłączeniu stacyjki i włączeniu od nowa problem zniknął. I znów jak do 120 km to problem się powtórzył. Czy ktoś może mi pomóc???!!! Proszę :(
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Domelek »

Witam,mam takie pytanko,a mianowicie chodzi mi o turbinkę.Czy tylko turbina musi być winna jak samochód złapie nagle muła??? A dokładnie chodzi mi o to,że ostatnio jak jechałem miałem tak ponad 3,5 tyś obrotów i nagle złapał muła,wprawdzie powoli prędkość łapał ale słabo. Czy to znaczy że turbina siada, żadnych błędów nie ma. Z góry dziękuję za odp.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

Domelek, dziwne, że nie ma błędów skoro nagle łapie muła to wchodzi w tryb awaryjny, a po ponownym odpaleniu znowu jest normalnie prawda ?
To na 90% wg mnie zawór n75
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Domelek »

Nom prawda prawda po odpaleniu jest już ok. Jakieś pół roku temu złapał muła przy 120,ale wtedy wywaliło błąd z tym doładowaniem,czy jakoś tak. Ale od tamtej pory nie łapał przy tych 3 tyś obrotów i błędów nie było i nie ma do tej pory,. Tak jak pisałem maiłem grubo ponad 3,5 tyś obrotów i złapał,ale błędów nie ma. Każdy mówi że turbo siada. Ostatnio jak jechałem to przez jakieś 50 km obrotomierz nie schodził niżej jak 3,3 tyś obr.,a jak redukowałem to cisnąłem go prawie do 4 tyś obr.,więc myślę że chyba turbinę trochę rozruszałem,prawda??? Zastanawiam się tylko czy jak jechałem te 50 km i obroty nie zeszły niżej jak 3,3 tyś to czy to coś dało???
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Przeplywomierz sprawdz, moze zanizac i wtedy bledu nie zapisze, tylko logi.

Mozesz cisnac i trzymac stale obroty nawet do 5tys. tylko po co, bo na pewno nie w celu rozruszania kierownic? Kierownice przestawiaja sie w calym zakresie przy duzo mniejszych obr., wiec do rozruszania wystarczy dluga prosta, jazda na III biegu i "gonienie" miedzy 2-3tys. obrotow, tak, zeby kierownice przestawialy sie cyklicznie miedzy skrajnymi polozeniami i "czyscily" bieznie z syfu.
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

A co z moim problemem??
ODPOWIEDZ