Dlaczego najdrozszy? Czyszczenie turbiny to ok. 400-450zl.
Co da sprawdzenie? Jak wiesz, turbina ma zmienna geometrie, tzw. kierownice reguluja cisn. doladowania w sposob plynny, steruje nimi ecu, a czesc wykonawcza to n75 i silownik (gruszka) turbiny, ten ma dwa skrajne polozenia ktore okreslaja zakres pracy kierownic: 1. max dolad, trzpien gruszki wciagniety do jej srodka, ma to sytuacje na biegu jalowym, przy malej predk. obr. lub po podaniu na gruche podcisnienia bezposrednio z pompy vacum 2. min. dolad., trzpien gruszki wypchniety max w kierunku turbiny, ma to miejsce przy duzej predk. obr., wylaczonym silniku, lub gdy odlaczysz od gruchy podcisn. Jezeli zrobisz tak jak napisalem wczesniej to mamy pkt.2 i jezeli faktycznie kierownice stoja na max dolad. to w logach bedzie widoczne wyzsze cisn. dolad. niz powinno byc przy kierownicach przestawionych jak w pkt.1 , uff...
Czytam, czytam te tematy i nie mogę znaleźć gdzie ta gruszka jest, przy okazji natknąłem się na gruszkę gaszak, ale to inne zastosowanie
Kto tak dobry da jakieś zdjęcie z zaznaczoną gruszką turbiny, albo może ma jakiś temat o tym.
marek_igor, nie, przeplywka mierzy proporcjonalnie do cisn. dolad., a te ASV ozio21 osiaga takie jak Twoj ARL
Zdecydowanie stawiam na problem ze sterowaniem/turbina, lewe powietrze widac byloby w logach 003 lub auto by kopcilo na czarno i nie mialo mocy - standard przy wypieciu weza z filtra powietrza na wejsciu turbiny.
ps ozio21, doloz log grupy 010, wykluczymy nim map sensor.
Nie zrobiłem jeszcze logowania 010, ale coś innego mnie zastanawia w lato jak na luzie gazowałem to słychać było te fajne syczenie turbiny, a teraz słychać jakieś takie dziwne głośne warczenie i myślałem, że turbiny w ogóle teraz nie słychać, a się okazuje inaczej ona świszczy ładnie tylko coś ją zagłusza skutecznie. Co to może być ? To ten tryb awaryjny ?
Trybu awaryjnego nie uslyszysz bo tak nazywa sie ograniczenie parametrow pracy silnika przez ecu.
Jak nie zrobisz porzadku z masakrycznym przeladowaniem to niedlugo mozesz juz nie slyszec turbiny i mysle, ze przy obrotach do ktorych sie ona rozpedza to bardzo optymistyczny wariant...
Auto już odebrane od mechanika, turbo zregenerowane lepiej chodzi i na niższych biegach, ale niestety pogoda nie pozwala na zrobienie logów dynamicznych. Za to turbinka zaczęła ładne odgłosy wydawać.
Oto moje logi. Niesteyty ale na razie statyczne. No i nie udało mi sięzrobić Basic, nie mam autoryzacji, brak dobrego programu. Może da mi ktoś linka do programu którym wszystko zrobię jak należy?! Oto logi:
Log (0 - 004) Log (1 - 003) Log (2 - 007) Log (3 - 002)