[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Tylko nie wiem jak je zrobić :(
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

dialog1979, przeczytaj sobie jak robić logi w tym temacie -> http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752

A zamieść je w tym -> viewtopic.php?t=2740

ozio21 pisze:ale już na czwartym przyspiesza do 3300 obrotów, później już jest ciężko wyżej wykręcic. Dodam, że nie zapalają się żadne kontrolki, ani nic.
Czy po tym fakcie braku wkręcania się na obroty na IV biegu auto nagle robi się mułowate i jedzie jak diesel bez turbiny ? Jeśli tak to turbo łapie tryb awaryjny, jeśli po redukcji na niższych biegach jest OK to zapewne siada przepływomierz.

Jednak najlepiej tak jak pisał szymekgd zrób logi i wtedy wszystko wyjdzie :)
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ozio21 »

Czy po tym fakcie braku wkręcania się na obroty na IV biegu auto nagle robi się mułowate i jedzie jak diesel bez turbiny ? Jeśli tak to turbo łapie tryb awaryjny, jeśli po redukcji na niższych biegach jest OK to zapewne siada przepływomierz.

Po akcji normalnie się zbiera na 3 biegu bez zarzutu.
Kabelek już zakupiłem także niedługo będę robił logi.
Mam jeszcze pytanko taka jazda z walniętym przepływomierzem do czego może doprowadzić poważnego ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

ozio21, do rozstroju nerwowego na 100% ;) Silnik jest tak oczujnikowany i oprogramowany, ze o koniecznosci wizyty w serwisie poinformuje Cie kontrolka na zegarach, ale to tylko moje przemyslenia ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

ozio21, czeka Cię zatem wymiana przepływomierza. 200-250zł pooooleci za oryginał. Przerabiałem to u siebie. Jednak dla pewności porób logi ;)
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ozio21 »

Już dzisiaj nie zrobiłem logów, ale zacząłem się bawić ogólnie kabelkiem i przy zakładce engine mam taki błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Jutro będę próbował robić logi dynamiczne tylko jeszcze troszkę się poduczę.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

ozio21, no to teraz log dynam 003 z 011 i jestesmy w domu ;)

Na przyszlosc jezeli zabraknie Ci mocy to wylacz zaplon i moc wroci, wiecej dowiesz sie pod haslem "notlauf" lub tryb awaryjny,
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Nie wiem czy mi sie uda zrobic logi dynamiczne bo nie mam z kim tego zrobić. Spróbuję logi statyczne..
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

dialog1979, statyczne duzo nie wyjasnia,nie zachecam,ale ja robie logi dynam. czasami samemu:przed ruszeniem z parkingu ustawiam w lapie vaga na interesujace mnie logi,wciskam log,zatwierdzam katalog,myszke umieszczam nad ikonka start i przy wymaganych 1500obr tylko klikam.Wg.mnie jest to bezpieczniejsze od gadania/smsowania przez komore z ktorym spotykam sie nagminnie...
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ozio21 »

szymekgd pisze:ozio21, no to teraz log dynam 003 z 011 i jestesmy w domu ;)

Na przyszlosc jezeli zabraknie Ci mocy to wylacz zaplon i moc wroci, wiecej dowiesz sie pod haslem "notlauf" lub tryb awaryjny,


Proszę o analizę, lekko mogł mi odskoczyć gaz z nerwów w niektórych momentach.
viewtopic.php?p=72599#72599
ODPOWIEDZ