Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Wątek oczyszczony ze SPAMu. Jest on o EGR, a nie o dziwacznych odgłosach, więc proszę nie spamować.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 21:44 przez Sony, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sznurek »

Czym czyściliście tą sadze,olej z kolektora ?
- Czytając 13 stron już teraz nie wiem czy 1 blaszkę czy dwie dać i w wężyk kulkę po łożysku

Jak to będzie wyglądać od strony wydechu ? mając brak katalizatora i zaślepiony EGR to powstanie większa zadyma za mną??
Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

1 blaszka, dodatkowa uszczelka, zadnej kulki tylko pominac w zasilaniu podcisnieniem n18, jezeli auto nie dymilo to po operacji nie bedzie.
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: dziubek6 »

Cześć,
mógłby mi ktoś napisać jaka wartość standardowo jest ustawiona w engine (01), potem login 12233, wybór adaptacji (10), przejść na kanał 03, wartość .....?
1.9 AHF
mark_cnk
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2010, 12:40

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: mark_cnk »

Ostatnio dosyc duzo czytam o tym egr-rze całym i naszło mnie takie pytanie:
skoro egr jest sterowany podciśnieniem to nie wystarczyło by tylko odpiąć weżyka (bez wstawiania blaszek)? Przecież bez podciśnienia on się nie otworzy...
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Skąd?: Okolice Krakowa

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: OMEGA »

mark_cnk pisze:Ostatnio dosyc duzo czytam o tym egr-rze całym i naszło mnie takie pytanie:
skoro egr jest sterowany podciśnieniem to nie wystarczyło by tylko odpiąć weżyka (bez wstawiania blaszek)? Przecież bez podciśnienia on się nie otworzy...

Można też vag`iem go wyłączyć...
Black gold
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

OMEGA, vagiem mozna tylko zakres dzialania - zwiekszyc udzial swiezego powietrza, nie wylaczysz go.
mark_cnk, i obowiazkowo zaslepic wezyk, ale po co tak kombinowac skoro prosciej jest odlaczyc zasilanie elektr. n18 (zapisze sie tylko blad), problem jest w zaworze wykonawczym, ktory nie jest szczelny w 100% i bedzie puszczal spaliny do kolektora, a olej na kierownice turbiny.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, 00:34 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
mark_cnk
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2010, 12:40

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: mark_cnk »

szymekgd pisze:mark_cnk, i obowiazkowo zaslepic wezyk, ale po co tak kombinowac skoro prosciej jest odlaczyc zasilanie elektr. n18 (zapisze sie tylko blad), problem jest w zaworze wykonaw czyw, ktory nie jest szczelny w 100% i bedzie puszczal spaliny do kolektora, a olej na kierownice turbiny.


No ale chyba i tak będzie to zawsze mniej jakby normalnie działał.
I jeszcze jedno, jeżeli już się zaślepi egr to czy nagromadzony nagar się z czasem sam wypali czy pozostaje tylko czyszczenie.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

mark_cnk, tylko czyszczenie mechaniczne usunie nagar,jak dasz blaszke to masz na 100% czyste powietrze,jak zdejmiesz tylko wezyk itp.to bedzie rowniez niesprecyzowany,ecu odczyta 100% powietrza,udzial spalin ktory moze miec wplyw na sklad mieszanki,osobiscie blaszke polecam przede wszystkim z powodu oleju lecacego do turbiny...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Dokładnie tak :) Jedynym minusem zaślepienia jest dłuższe nagrzewanie się silnika, ale szybko idzie się przyzwyczaić do takiego stanu rzeczy. Za to silnik oddycha świeżym powietrzem :P
ODPOWIEDZ