[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
siemionek78
Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:44

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: siemionek78 »

witam, jak pisalem kilka postow wczesniej na poczatku roku wymienilem tuleje stabilizatora i pojawil sie problem przy ujemnych temperaturach, mianowicie podczas przejezdzania przez spowalniacze garby itp. slychac bylo zgrzyt przez cale lato nic sie nie dzialo teraz podczas pierwszych temperatur w okolicach 0 znowu problem powrocil. Teraz jestem po wymianie tulejek wahacza i stabilizatora i problem zostal rozwiazany :) dodam ze tuleje stabilizatora byly wymieniane troche w inny sposob niz ostatnio tzn. mniej silowo ;-) Mam tez pytanie czy po takiej wymianie tulej na wahaczach musze zrobic geometrie zawieszenia??
Kaspoll1988
Forumowicz
Posty: 1933
Rejestracja: 21 cze 2010, 16:52
Auto: Seat Leon 1P
Model: 2.0 TDI
Skąd?: Dobczyce

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Kaspoll1988 »

Nie nic nie musisz robić przy zmianie tulei stabilizatora , nawet przy wymianie sworznia czy silet-bloków we wahaczu. Kąt pochylenia sworznia wahacza w toledzie 1M jest stały.
siemionek78
Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 30 paź 2010, 20:44

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: siemionek78 »

dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Skąd?: Rzeszów

Ściąganie w lewo, stuki, proszę o radę?

Post autor: adrian2901 »

Witam!

1.Mam taki problem,że stukał mi drążek kierowniczy, więc go wymieniłem i luzu już nie ma, ale po ustawieniu geometri (2 x w dwóch warsztatach) pojawiło się stukanie po lekkich dołkach itp, zacząłem sprawdzać wszystko po kolei i na odpalonym silniku, gdy koła do jazdy są na wprost jest ok, ale gdy koła skręcę i zacznę rytmicznie ruszać kierownica słychać i czuć stukanie - wydaje się,że dochodzi ono z maglownicy, bardziej słychać, gdy koła skręconę są w lewo(na postoju na wyłączonym silniku ruszam rytmicznie to magiel delikatnie stuka - ale słyszałem, że to normalne) dodam, że po wymianie ogólnie zaczęły dziać się dziwne rzeczy, bo kierownica, gdy auto nagrzało sie strasznie cięzko chodziła i przy jezdzie na wprost była strasznie sztywna, teraz powoli robi sie ok... co to może być, czy to magiel zaczyna swoje pokazywać?
2. Po wymianie i ustawieniu geometrii, gdy stoje na prostej drodzę wbije jeden i ruszę mocniej to koło kierownicy ucieka w lewo na 1,2,3 przy ostrym przyspieszaniu jest najgorzej, byłem dziś na szarpakach to wszystko jest ok, jedynie lewy wachacz poddaje się na tej poduszce od strony ściany grodziowej i jest ona popękana. Z prawej definitywnie trzyma się wachacz sztywno. Czy to może być problem sciągania w prawo przy przyspieszaniu?


Byłem dziś u mechanika sprawdziliśmy i niestety stuki są z przekładni z prawej strony, najbardziej lata listwa gdy koła skręcone są w lewo, ale niestety, gdy auto jest zgaszone to stuka tak delikatnie, a gdy auto odpale i skręce delikatnie w lewo i ruszam kierownicą na boki tłucze sie jak głupie, ale dlaczego przy działającej pompie stuki nasilają się? Z tego co ja wiem luz powinien się kasować, gdy powstanie ciśnienie? Śruby mechanik powiedział, że lepiej nie ruszać bo i tak dziwnie ciężko kierownica chodzi, luz pojawia sie dopiero po przekroczeniu około 100km\h wtedy, gdy bujam kierownicą na boki to jest taki przeskok i auto lata po całej drodze, a tak to koła reagują normalnie tylko to tłuczenie się jest strasznie...
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Kielce

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: damian1231795 »

Witam. Co może być przyczyną skrzypienia tylnych sprężyn przy hamowaniu z górki, występuje to szczególnie przy niskich prędkościach?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: bartek »

może to odboje skrzeczą na tłoczyskach amora
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Kielce

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: damian1231795 »

Odboje i amorki wymieniałem niecały miesiąc temu. Po wymianie był spokój dopiero teraz jak mrozy są to popiskuje ale co dziwne nie za każdym razem.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: bartek »

dobrze jest przesmarować odboje przed montażem
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Kielce

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: damian1231795 »

bartek pisze:dobrze jest przesmarować odboje przed montażem

Może być WD-40 czy raczej polecał byś coś innego?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Skąd?: Katowice

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: bartekmk »

jeśli chodzi o wd40 to nie polecam używać go jako "smarowidła". wd40 spenetruje, wypłucze i nasmaruje chwilowo. polecam natomiast smar teflonowy albo zwykłą wazeline techniczną. przynajmniej ja zawsze wszystko smaruje tym lub tym i daje rady na długo:)
ODPOWIEDZ