kornat pisze:dialog1979 pisze:Jak sprawdzić zawó N75 czy działą.
Na odpiętym zaworku przytykasz palcem wylot z oznaczeniem OUT i zaciągasz powietrze z króćca oznaczonego VAC. Jeżeli Ci się nie uda zaciągnąć powietrza to jest sprawny, po puszczeniu króćca OUT powinno Ci się udać zaciągnąć powietrze.
Co do tych błędów 943 i 944 to albo masz wypalone maty grzewcze albo ich nie masz w lusterkach zewnętrznych.
Nie znam tego sposobu, ale bardziej logiczne wydaje sie zasysanie koncowka VAC poniewaz mamy do czynienia z podcisnieniem i to symuluje prawidlowy kierunek przeplywu, z ciekawosci wyciagnalem sprawny zaworek z piwnicy i jego zachowanie podczas takiego sprawdzania bylo niestabilne, dodatkowo zalezne od stanu koncowki ATMO, wiec wydaje mi sie,ze bez podania na zasilanie zaworka impulsu wypelniajacego ktory stabilizuje polozenie tloczka takie sprawdzanie jest niewiarygodne, robiles to kiedys?
Najlepiej n75 sprawdzic wakuometrem, na biegu jalowym (max przeplyw) na OUT, wartosc podcisn. powinna byc zblizona do podcisn. na VAC i pompie podcisn., czyli ok. -0.9, przy wartosciach nizszych (-0.8 do -0.7) mozna spr. przeczyscic/przeropowac zaworek.