[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Rozumiem dziś spróbujęto zrobić. CZyli odpinam wężyki i zasysam :) [glow=blue][/glow]
Awatar użytkownika
ender75
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:27
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Skąd?: Łódź

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ender75 »

ender75 pisze:Mój Tolek ma właśnie podobne objawy: jazda na trójce i przy ok. 3500 obr/min następuje odcięcie mocy i konieczny jest reset poprzez wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu (oczywiście po zatrzymaniu i chwilowym wychłodzeniu turbo).
Sztanga pracuje, tzn. po uruchomieniu silnika schodzi w dół (jak ręcznie naciskałem przy wyłączonym silniku, to płynnie pracuje. Ugina się pod naciskiem i odskakuje po puszczeniu), a jak zdejmę przewód z N75, to odskakuje, podłączam schodzi w dół/ zdejmuję przewód-> odskakuje itd. itp. Natomiast jak dzisiaj złapał NOTLAUF, to już sztanga pozostała w górnym położeniu brak podciśnienia na wyjściu z N75 do "gruszki". Rozebrałem i przemyłem spirytusem zawór N75 , test jutro w drodze do pracy. Mam nadzieję, że to pomoże. Jakby co, to dam znać jaki to dało efekt, czy jest poprawa.


Chyba to było to, bo jadąc dziś do pracy w końcu mogłem cieszyć się przyspieszeniem i brakiem problemów z odcięciem mocy, a przeciągałem go powyżej 4000obr./min, wcześniej wywalał przy ok.3500 . Oczywiście "jedna jaskółka wiosny nie czyni", ale już jest wyraźna zmiana, więc myślę, że teraz już będzie dobrze. :mrgreen:
Tolki wszystkich krajów: łączcie się !!!
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:
dialog1979 pisze:Jak sprawdzić zawó N75 czy działą.

Na odpiętym zaworku przytykasz palcem wylot z oznaczeniem OUT i zaciągasz powietrze z króćca oznaczonego VAC. Jeżeli Ci się nie uda zaciągnąć powietrza to jest sprawny, po puszczeniu króćca OUT powinno Ci się udać zaciągnąć powietrze.
Co do tych błędów 943 i 944 to albo masz wypalone maty grzewcze albo ich nie masz w lusterkach zewnętrznych.


Nie znam tego sposobu, ale bardziej logiczne wydaje sie zasysanie koncowka VAC poniewaz mamy do czynienia z podcisnieniem i to symuluje prawidlowy kierunek przeplywu, z ciekawosci wyciagnalem sprawny zaworek z piwnicy i jego zachowanie podczas takiego sprawdzania bylo niestabilne, dodatkowo zalezne od stanu koncowki ATMO, wiec wydaje mi sie,ze bez podania na zasilanie zaworka impulsu wypelniajacego ktory stabilizuje polozenie tloczka takie sprawdzanie jest niewiarygodne, robiles to kiedys?

Najlepiej n75 sprawdzic wakuometrem, na biegu jalowym (max przeplyw) na OUT, wartosc podcisn. powinna byc zblizona do podcisn. na VAC i pompie podcisn., czyli ok. -0.9, przy wartosciach nizszych (-0.8 do -0.7) mozna spr. przeczyscic/przeropowac zaworek.
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Nie prostszego sposobu??!!
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

szymekgd, Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo Twoja logika podpowiedziała co ja napisałem z zassanie przez króciec VAC. Przy podpiętym zatykasz palcem ATMO i zaciągasz z VAC i też nie powinno się dać zaciągnąć.
Gdybym tak nie sprawdzał to bym nawet nie napisał.
dialog1979 prostszy to chyba już tylko podmiana N75 z N18
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

kornat, ok, zakrecilem sie ;)
Ale dalej nie wiem czy takie sprawdzanie daje nam 100% sprawnosci zaworka, przewaznie sa zabrudzone i tloczek zle reguluje przeplyw, a tego tak nie sprawdzimy.
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dialog1979 »

Rozumeim. Wczoraj czyściłem zawór N75 i widać żę był czysty. Przy otwartym zaworku mogłem wciągnąć zaworek. A powiedz mi jeszcze odnośnie tych lusterek. Jak sprawdzić te maty grzewcze??!!
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:kornat, ok, zakrecilem sie

Zdarza się ;)
szymekgd pisze:Ale dalej nie wiem czy takie sprawdzanie daje nam 100% sprawnosci zaworka, przewaznie sa zabrudzone i tloczek zle reguluje przeplyw, a tego tak nie sprawdzimy.

Moim skromnym zdanie tylko logi pokażą w 100%
dialog1979 pisze:widać żę był czysty

To że tak wyglądał to nie oznacza że był czysty.
dialog1979 pisze:Jak sprawdzić te maty grzewcze??!!

Jak wywala ten błąd to czuje że ich ta nie ma. Sprawdzasz poprzez wyciągnięcie wkładu lusterka i widzisz czy kabelki są podpięte do wkładu. Tak wygląda wkład z matą grzewczą http://allegro.pl/wklad-lusterka-lewy-o ... 97724.html
Awatar użytkownika
KoJaK2317
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:12

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: KoJaK2317 »

mój brat ma to w 1L i ja to załatwiałem w czasie jazdy. odpalałem i gasiłem go w jeździe i od razu było lepiej. to ponoc turbo lapie blad i przelacza sie w tryb awaryjny i trzeba zrobic mu reset. ale to tylko zalatwia sprawe w czasie drogi. najprawdopodobniej trzeba wyczyscic kierowniczki i powinno byc git.
1.9 TDI AHF soft 132KM 332Nm
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

KoJaK2317, skoro już odkryłeś Amerykę to odkryj również regulamin forum :676:
ODPOWIEDZ