[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

To napisałeś wyżej. Ale logi a sprawdzenie błędów to dwie inne rzeczy. Ten błąd co podajesz (nr 17965) najczęściej powodują rzeczy które wymieniłem wyżej. Proponuję zacząć od gruszki (znajduje się między ścianą grodziową a silnikiem. Sprawdzenie jej polega na tym aby sztangę wciskać w stronę gleby. Jeżeli wciska się lekko i sama odbija to kierowniczki jak i gruszka jest sprawna. To pozostaje przejście do sprawdzenia N75. Jak nie to trzeba rozłączyć sztangę od gruszki i sprawdzić który chodzi ciężej to już będziesz wiedział który element zawodzi.
mariusz1987pl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 14 gru 2011, 23:51

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mariusz1987pl »

aha to będzie trzeba sprawdzić to :)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

W kompie bedzie zapisany raczej blad 00575, najlepiej zlogowac auto dynamicznie, 003 i 011, analizujac wspolcz. wypelnienia n75 stwierdzisz czy to kierownice, na poczatek posprawdzaj to co radzi kornat oraz wezyki podcisnienia, psiknij w trzpien gruchy wd40, do n75 mozesz wkropic odrobine ropy, do tego znajdz dluga prosta i przygazuj na IV zmieniajac obroty miedzy 2500-3000, moze kierownice wymagaja tylko rozruszania.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

Ja z tym 00575 się nie spotkałem. Co do wężyków to ja bym ich nie obstawiał ponieważ gruszka jest zasysana i wtedy pojawia się max doładowanie. Jeżeli masz nieszczelność na wężykach nie zdoła wytworzyć odpowiedniego podciśnienia aby zassać gruszkę. W takiej sytuacji najczęściej pojawia się błąd różnicy ciśnienia doładowania. Przegonienie auta też na niewiele się zdaje bo to pomaga doraźnie. Ja proponuję sprawdzenie tych dwóch elementów i wyeliminowanie ich przed czyszczeniem turbiny. Niesprawność któregoś z tych elementów również powoduje zasyfienie kierowniczek.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Kolega podlaczy vaga to dowiemy sie jaki blad wyskoczyl. Skoro auto "czasami" jedzie normalnie to opisane "przegonienie" auta moze usunac problem, kierownice przy tych obrotach "czyszcza" bieznie z syfu i jezeli nie jest to twardy nagar powstaly z polaczenia oleju z egra, sadzy i temp. to sa duze szanse na poprawe.
Awatar użytkownika
ender75
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:27
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Skąd?: Łódź

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ender75 »

Mój Tolek ma właśnie podobne objawy: jazda na trójce i przy ok. 3500 obr/min następuje odcięcie mocy i konieczny jest reset poprzez wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu (oczywiście po zatrzymaniu i chwilowym wychłodzeniu turbo).
Sztanga pracuje, tzn. po uruchomieniu silnika schodzi w dół (jak ręcznie naciskałem przy wyłączonym silniku, to płynnie pracuje. Ugina się pod naciskiem i odskakuje po puszczeniu), a jak zdejmę przewód z N75, to odskakuje, podłączam -> schodzi w dół/ zdejmuję przewód-> odskakuje itd. itp. Natomiast jak dzisiaj złapał NOTLAUF, to już sztanga pozostała w górnym położeniu -> brak podciśnienia na wyjściu z N75 do "gruszki". Rozebrałem i przemyłem spirytusem zawór N75 , test jutro w drodze do pracy. Mam nadzieję, że to pomoże. Jakby co, to dam znać jaki to dało efekt, czy jest poprawa.
Tolki wszystkich krajów: łączcie się !!!
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

ender75, "Sztanga pracuje, tzn. po uruchomieniu silnika schodzi w dół [...]" chyba mialo byc: sztanga idzie do gory i chowa sie w gruche?

ps czyli "sztanga chowa sie w gruche" i wszystko jasne, bez wzgledu na silnik ;)
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 10:44 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ender75
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:27
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Skąd?: Łódź

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ender75 »

w ASV sztanga jest na dole :-) , tzn. poniżej turbiny, więc jak wchodzi w gruchę, to idzie w dół ;-)

[ Dodano: 2011-12-15, 21:57 ]
pochrzaniłem - grucha jest poniżej turbiny. Błędnie opisałem

[ Dodano: 2011-12-15, 22:03 ]
Załączam foto, niestety nie mojego wykonania. Nawet nie pamiętam skąd to pobrałem kiedyś, być może nawet z TCP.
Załączniki
Sztanga od turbo.jpg
Tolki wszystkich krajów: łączcie się !!!
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Skąd?: Legnica

Błędy VAG

Post autor: dialog1979 »

Witam. Mam tolka 1,9 TDI 110 KM rok 2000. Podpiąłem ostatnio pod VG 4,9 i pozazały się takie błedy:
17965Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Proszę o pomoc. Jak sprawdzić zawó N75 czy działą. Odkręcałem go i jest w środku czysty.
Nadmienie że przy EGR a dokłądnie pod jest mokro od oleju :(
Dziękjuę za pomoc

Błędy wklejamy w dedykowanym do tego wątku i pisz chłopie PO POLSKU!
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 23:24 przez dialog1979, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

dialog1979 pisze:Jak sprawdzić zawó N75 czy działą.

Na odpiętym zaworku przytykasz palcem wylot z oznaczeniem OUT i zaciągasz powietrze z króćca oznaczonego VAC. Jeżeli Ci się nie uda zaciągnąć powietrza to jest sprawny, po puszczeniu króćca OUT powinno Ci się udać zaciągnąć powietrze.
Co do tych błędów 943 i 944 to albo masz wypalone maty grzewcze albo ich nie masz w lusterkach zewnętrznych.
ODPOWIEDZ