[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
jabol_ek
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 06 sty 2011, 21:53
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: jabol_ek »

Witam,
mam mały problem ponieważ nie bardzo rozumiem skąd mam wyciek . Od strony pasażera przy kole za każdym razem jak zostawię auto na jakiś czas na posadzce zostaje plama (jak się ją dotknie to jest taka maziata jak olej). Zrobiłem parę fotek by lepiej zobrazować mój problem .

Od przodu jak się zerknie to wygląda to tak jakby był to kanał doprowadzający powietrze do schładzania.

Tu przy łączeniu widać jakby się syf z tego wydobywał. Od góry patrzyłem i nie widziałem żeby coś na to kapało więc wygląda na to jakby od tego miejsca (na zdjęciu) wydobywał się ten "olej" spływa sobie później po tym kanale i kapie na posadzkę

Liczę na waszą pomoc bo nie uśmiecha mi się przed świętami oddawać auto do mechanika Święta + Prezenty = Mało Funduszu I dlatego wolałbym tematem zająć się sam Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 10:55 przez jabol_ek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: remiq »

Wygląda, jak rura do IC. Może Ci turbo pluje olejem.
Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: szymekgd »

Tez to obstawiam, jezeli rury wychodz/wchodza do IC to 100%, moze obejmka na laczeniu poluzowala sie lub plastik pekl, ale wtedy moc tez by "uciekala"
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: Szymek08 »

to jest napewno to o czym pisali poprzednicy......
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: OMEGA »

Weź to rozłącz i sprawdzi czy i ile oleju tam jest, jak w turbo puszczają uszczelniacze to silnik może dostać choroby "szalonych diesli" :-)
Black gold
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: szymekgd »

OMEGA, nie strasz ;) Jezeli wyciek jest ponizej IC to trzeba go rozpiac, wyplukac woda nagromadzony olej, sprawdzic cieknace laczenie i obserwowac, ja obstawiam na przedmuchy z odmy.
Awatar użytkownika
jabol_ek
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 06 sty 2011, 21:53
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: jabol_ek »

szymekgd pisze:OMEGA, nie strasz ;) Jezeli wyciek jest ponizej IC to trzeba go rozpiac, wyplukac woda nagromadzony olej, sprawdzic cieknace laczenie i obserwowac, ja obstawiam na przedmuchy z odmy.


Takie małe podsumowanie. Jutro wskocze pod samochód ,rozłącze te łączenie gdzie widać ślimaczenie ,wyczyszczę ten element i znowu połącze (sprawdzając przy tym czy gdzieś coś nie pękło albo poluzowało) .Ale nadal nie rozumiem jednej rzeczy w momencie gdy to połącze w taki sposób że nie będzie już ciekło, to ten olej dalej może ściekać tylko już nie tym łączeniem tylko spłynie po wewnętrznej stronie kanału więc to chyba dalej nie rozwiąże problemu.??

Ogólnie jeżeli dobrze połączę fakty ,to zaczęło cieknąć w momencie gdy wymieniłem olej na inny (innej firmy Valvoline)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: szymekgd »

Tak, olej, a raczej mgielka olejowa dalej bedzie, ja obstawiam, ze leci:odma->turbina->IC->egr->kolektos ssacy, czesc zostaje po drodze, czesc spala sie w silniku, zdejmij i sprawdz waz na wejsciu czesci zimnej turbiny (z filtra powietrza), jezeli dmucha z odmy to slady oleju beda juz tam, w tym przypadku moze pomoc wyczyszczenie odmy.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: bartek »

prawie każdy turbo diesel ma zapocone węże IC. twój IC jest pewnie nieszczelny, albo może odma już pluje, bo silnik pod jeżdżony.
Może pomóc OIL CACH TANK, lub wymiana IC.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Dziwny wyciek (od strony pasażera)

Post autor: OMEGA »

jabol_ek pisze:
szymekgd pisze:OMEGA, nie strasz ;) Jezeli wyciek jest ponizej IC to trzeba go rozpiac, wyplukac woda nagromadzony olej, sprawdzic cieknace laczenie i obserwowac, ja obstawiam na przedmuchy z odmy.


Takie małe podsumowanie. Jutro wskocze pod samochód ,rozłącze te łączenie gdzie widać ślimaczenie ,wyczyszczę ten element i znowu połącze (sprawdzając przy tym czy gdzieś coś nie pękło albo poluzowało) .Ale nadal nie rozumiem jednej rzeczy w momencie gdy to połącze w taki sposób że nie będzie już ciekło, to ten olej dalej może ściekać tylko już nie tym łączeniem tylko spłynie po wewnętrznej stronie kanału więc to chyba dalej nie rozwiąże problemu.??

Ogólnie jeżeli dobrze połączę fakty ,to zaczęło cieknąć w momencie gdy wymieniłem olej na inny (innej firmy Valvoline)


Może Valvoline jest rzadszy niż ten co był i dlatego cieknie.
I tak jak bartek pisze, zamontować oil catch tank np.z lublina 3(taka sama średnica wyj. i wej. ja ori w silniku)
Black gold
ODPOWIEDZ