Witam, mam mały problem ponieważ nie bardzo rozumiem skąd mam wyciek . Od strony pasażera przy kole za każdym razem jak zostawię auto na jakiś czas na posadzce zostaje plama (jak się ją dotknie to jest taka maziata jak olej). Zrobiłem parę fotek by lepiej zobrazować mój problem .
Od przodu jak się zerknie to wygląda to tak jakby był to kanał doprowadzający powietrze do schładzania.
Tu przy łączeniu widać jakby się syf z tego wydobywał. Od góry patrzyłem i nie widziałem żeby coś na to kapało więc wygląda na to jakby od tego miejsca (na zdjęciu) wydobywał się ten "olej" spływa sobie później po tym kanale i kapie na posadzkę
Liczę na waszą pomoc bo nie uśmiecha mi się przed świętami oddawać auto do mechanika Święta + Prezenty = Mało Funduszu I dlatego wolałbym tematem zająć się sam Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 10:55 przez jabol_ek, łącznie zmieniany 1 raz.
OMEGA, nie strasz Jezeli wyciek jest ponizej IC to trzeba go rozpiac, wyplukac woda nagromadzony olej, sprawdzic cieknace laczenie i obserwowac, ja obstawiam na przedmuchy z odmy.
szymekgd pisze:OMEGA, nie strasz Jezeli wyciek jest ponizej IC to trzeba go rozpiac, wyplukac woda nagromadzony olej, sprawdzic cieknace laczenie i obserwowac, ja obstawiam na przedmuchy z odmy.
Takie małe podsumowanie. Jutro wskocze pod samochód ,rozłącze te łączenie gdzie widać ślimaczenie ,wyczyszczę ten element i znowu połącze (sprawdzając przy tym czy gdzieś coś nie pękło albo poluzowało) .Ale nadal nie rozumiem jednej rzeczy w momencie gdy to połącze w taki sposób że nie będzie już ciekło, to ten olej dalej może ściekać tylko już nie tym łączeniem tylko spłynie po wewnętrznej stronie kanału więc to chyba dalej nie rozwiąże problemu.??
Ogólnie jeżeli dobrze połączę fakty ,to zaczęło cieknąć w momencie gdy wymieniłem olej na inny (innej firmy Valvoline)
Tak, olej, a raczej mgielka olejowa dalej bedzie, ja obstawiam, ze leci:odma->turbina->IC->egr->kolektos ssacy, czesc zostaje po drodze, czesc spala sie w silniku, zdejmij i sprawdz waz na wejsciu czesci zimnej turbiny (z filtra powietrza), jezeli dmucha z odmy to slady oleju beda juz tam, w tym przypadku moze pomoc wyczyszczenie odmy.
prawie każdy turbo diesel ma zapocone węże IC. twój IC jest pewnie nieszczelny, albo może odma już pluje, bo silnik pod jeżdżony.
Może pomóc OIL CACH TANK, lub wymiana IC.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
szymekgd pisze:OMEGA, nie strasz Jezeli wyciek jest ponizej IC to trzeba go rozpiac, wyplukac woda nagromadzony olej, sprawdzic cieknace laczenie i obserwowac, ja obstawiam na przedmuchy z odmy.
Takie małe podsumowanie. Jutro wskocze pod samochód ,rozłącze te łączenie gdzie widać ślimaczenie ,wyczyszczę ten element i znowu połącze (sprawdzając przy tym czy gdzieś coś nie pękło albo poluzowało) .Ale nadal nie rozumiem jednej rzeczy w momencie gdy to połącze w taki sposób że nie będzie już ciekło, to ten olej dalej może ściekać tylko już nie tym łączeniem tylko spłynie po wewnętrznej stronie kanału więc to chyba dalej nie rozwiąże problemu.??
Ogólnie jeżeli dobrze połączę fakty ,to zaczęło cieknąć w momencie gdy wymieniłem olej na inny (innej firmy Valvoline)
Może Valvoline jest rzadszy niż ten co był i dlatego cieknie.
I tak jak bartek pisze, zamontować oil catch tank np.z lublina 3(taka sama średnica wyj. i wej. ja ori w silniku)