[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

damian1231795, poczytaj sobie tutaj mój wpis -> viewtopic.php?t=1860&postdays=0&postorder=asc&start=30

Do tego trzeba jeszcze doliczyć jakieś 10zł za zabezpieczenie bendiksu. Jeśli wszystko chcesz wymieniać to ciężko Ci będzie się wyrobić w 200zł z robocizną.
Penny1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2011, 22:53

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Penny1 »

Witam, mam jak sie okazuje nietypowy problem z odpalaniem mojego ASV po nocy , w dni kiedy temperatura jest + kilkanascie stopni i mniej . Tak od ok 17 na plusie i wiecej jest ok tyle, że....... szczególnie jak jest juz w okolicach zera kręcę 3-4 sekundy , odpala z dyzym wstrząsem, czasem chodzi po takim starcie przez jakies 2 sekundy jakby na 3 cylindrach, zawsze jest strzał z rury jasnego dymu , nigdy ciemnego . Problem się pojawił , kiedy samochód miał jakieś 3 lata przy przebiegu ok 80 tys km ( samochód mam od nowości ). Do dzis nikt nie umie stwierdzic co jest nie tak ; wymiana swiec, filtrów ,zmiana stacji paliw, dodatki do paliwa ,przy dwóch zmianach rozrządu ust kąta wtrysku nic nie dały . Wymieniłem też czujnik temp cieczy , objawy dalej bez zmian. Vag pokazuje , że wszystko jest ok . Nowy akumulator , ładowanie dobre , tez bez zmian. Co ciekawe, kiedy jest tak między +10 st a + 17 stopni, to co któres odpalenie jest idealne, bez dymienia, bez trzęsiawy silnika. Ale równie dobrze moęe tez byc i - 27 w zime , zawsze odpali za pierwszym razem , tyle że z tym wstrząsem cholernym , przez który juz dwa razy musiałem spawać oberwane metalowe mocowanie wydechu . Czy ma ktos pojęcie , co to może być, samochód ma już 225 tys km i nie uporałem sie z tym. Jedyne co mi sie zdarzyło kiedys , to zanim te objawy zaczeły występować, skończyło mi sie paliwo na drodze , dolałem , układu nie odpowietrzałem , bo odpalił po kilku kręceniach . Może to jakas pozostałośc tego incydentu , bo jakos tak po tym kojarze , że zrobiło sie jesień i sie zaczęło z tym odpalaniem. Zeby to rozrusznik to wątpię , bo samochód miał ok 80 tys , kiedy sie to zaczęło , teraz przy 220 tys zmienione wtryski na 216 i dalej bez poprawy. Płynu bierze minimalnie od niedawna dopiero , silnik suchutki cały.
_________________
Toledo II TDI powered by Tune-up
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Skąd?: Okolice Krakowa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: OMEGA »

Penny1 Pompa się sama odpowietrza, może to przez pompę (nastawnik) już pada , była rozkręcana ??
Zobacz załącznik.
Ps.świece wymieniłeś, a sprawdzałeś czy dochodzi w ogóle prąd nich, może przekaźnik?
Załączniki

[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Black gold
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Penny1, po 2-3y krotnym podgrzaniu swiec tez wystepuja problemy?
Penny1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2011, 22:53

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Penny1 »

swiece zmiieniam co 50 tys km , nic to nie dawało , ale co ciekawe , po pierwszej wymianie swiec , mechanik powiedział , ze jedna była uszkodzona, nie wiem co miał na myśli.
Co do przekaznika i w ogóle temtu swiec , to nie wiem czy to winić , bo problem występuje również w temperaturze +5 jak i + 14 . Przez pierwsze 5 lat granicą było jakies +12 , powyżej tego odpalał zawsze idealnie, ostatnio , kiedy mam juz ponad 200 tys nawet przy + 18 stopniach mi tak czasem odpalił żle . Po 2-3 krotnym podgrzaniu tez występuje problem . Przy nastawniku było grzebane przy wymianie na 216 stki , pompa juz zaczyna niedomagać z tego co mówił mechanik mój , ale problem pojawił sie przy 80 tys przebiegu , wiec czy to pompa.....nie wiem sam .
Toledo II TDI powered by Tune-up
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

Penny1, a czujnik temperatury paliwa znajdujący się w pompie wymieniałeś ?
Penny1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2011, 22:53

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Penny1 »

a tego nie , nikt mi nigdy tego pomysłu nie podrzucił , jedynie czujnik temp płynu wymieniłem. Myslisz , ze ten czujnik w pompie może takie coś powodowac ?
Jeśli tak, to jest jakiś trop już ....
Toledo II TDI powered by Tune-up
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

Penny1, to jest takie małe gówienko w kształcie podkowy, które siedzi w pompie. Odczytuje temperaturę paliwa i jak jest trzaśnięte to wskazuje błędne dane. Podaje info przykładowo, że temp. paliwa wynosi 30 stopni, a w rzeczywistości paliwo ma stopni 5.

Koszt takiego pierdzielnika w ASO ok. 80zł. Mi ostatnio też telepało silnikiem po odpaleniu, z tym że ja miałem do regeneracji rozrusznik. Mechanik mi podpowiedział, że to właśnie ten czujnik może być do wymiany. Jednak póki co nie wymieniam go u siebie, bo regeneracja rozrusznika uspokoiła mi te drgawki i są one teraz wyczuwalne w stopniu minimalnym.

Zobaczymy jak będzie przy mrozach.
Penny1
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2011, 22:53

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Penny1 »

dzięki bardzo za informację , lecę zaraz do ASO to zamówić . Czy wymiana tego , to jakaś poważna operacja na pompie , trzeba ją wymontować ?
Toledo II TDI powered by Tune-up
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Temp. z tego czujnika sprawdzisz w vagu,blok 007,czujnik ten siedzi w srodku nastawnika,jezeli jest uszkodzony (a nie przeklamuje) to ecu w zastepstwie bierze temp. z czujnika plynu G62.

ps Oznaczenie czujnika to G81
ODPOWIEDZ