[1M] Kontrolka akumulatora

Wszystko o elektryce w aucie
m
marekm17
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 30 gru 2009, 19:01

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: marekm17 »

Miałem podobny problem, upalony kabel przy alternatorze.
maras
p
pawelbl
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lis 2010, 12:33

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: pawelbl »

Ok, Dzięki za podpowiedzi, w weekend pooglądam instalację elektryczną
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: tony »

Sprawdź również klemy na aku i masę :)
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: Danielek. »

Powiedzcie mi panowie jakie powinno byc napiecie przy odpalonym silniku u mnie wyglada to tak:
Brak obciazenia-14,8 V
Wlaczona dmuchawa na max i swiatla mijania-13,75 V
Max obciazenie czyli Swiatla mijania,drogowe,przeciw mgielne przod tyl,dmuchawa max, radio+wzmacniacz - 12,88 V.

Czy te napiecia sa prawidlowe?
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: toledziak95 »

Na max. obciążeniu masz o wiele za małe, na dmuchawie itp. też nie rewelacja. Bez obciążenia masz za duże. Albo aku padaka albo alternator do robienia.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: vwir »

Mierzysz na akumulatorze czy na alternatorze? Najpewniejszy jest pomiar na alternatorze i porównanie ze wskazaniem na akumulatorze. Jeśli widzisz pomiędzy nimi różnice to może być walnięta masa silnika, przewód alternatora, itp.
Generalnie napięcie na alternatorze powinno mieścić się w granicach 13,8-14,4. Jeśli bez obciążenia masz 14,8 to zobacz, czy po podniesieniu obrotów nie wzrośnie jeszcze bardziej. Jeśli wzrasta ze wzrostem obrotów to padł regulator napięcia.
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: Danielek. »

Nie mierzylem na alternatorze tylko prowizorycznie na kondensatorze od CA w bagazniku :mrgreen: Przy wzroscie obrotow wszystko jest w normie nic nie wzrasta nic nie spada
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: migacz1981 »

Ja mam następujący problem otóż na wolnych obrotach żarzy mi się ładowanie na desce czy tak ma być czy to początek końca jakiejś części np.szczotek a może tak ma być niestety pomiarów żadnych nie robiłem bo brak sprzętu i czasu
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: OMEGA »

migacz1981 pisze:Ja mam następujący problem otóż na wolnych obrotach żarzy mi się ładowanie na desce czy tak ma być czy to początek końca jakiejś części np.szczotek a może tak ma być niestety pomiarów żadnych nie robiłem bo brak sprzętu i czasu

Sprawdź napięcie ładowania, szczotki, pasek alternatora.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Kontrolka akumulatora

Post autor: Sony »

Panowie dzisiaj wracając z pracy i dojeżdżając do domu zaczęła mi migać kontrolka akumulatora. Byłem już przy samym domu, więc dojechałem, zgasiłem silnik i pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem naciąg paska klinowego. Naciągnięty był w porządku, więc odpaliłem auto, jednak co kilka sekund słychać jest powtarzający się zgrzyt z okolic paska klinowego. Ładowania akumulatora oczywiście nie ma, więc obstawiam, że coś jest nie tak z alternatorem.

Myślicie, że może być to kwestia regulatora napięcia ? No i q**a uziemiony bez auta jestem - super :/

Dodam, że jakieś 3-4km przed tym jak zaczęła mi migać kontrolka przedmuchiwałem turbinę. Na 2 i 3 biegu do odcinki. Nie wiem czy może mieć to jakieś znaczenie.
ODPOWIEDZ