[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Sony, dogadamy jak przyznasz mi racje :-D

A tak na powaznie to sam jestem ciekaw jak to dziala w praktyce, temp. sa odpowiednie wiec w wolnej chwili wezme multimetr i to wszystko zweryfikuje, dlaczego przekaznik cyka po zgasnieciu kontrolki? Nie wiem, ale mysle, ze jest to zwiazane z dogrzewaniem silnika, przekaznik cyklicznie rozlacza swiece, jezeli napiecie bylo by podane na stale to zapanowanie nad ich temp. byloby trudne, druga rzecza jest obciazenie alternatora...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

szymekgd, to pobaw się i zweryfikuj wszystko ;) Ciekawe co Ci wyjdzie :P
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Kielce

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: damian1231795 »

A mój pali bez problemu od -27 do 35*C(w innych temperaturach nie miałem okazji próbować)I co jest lepsze diesel czy benzynka? :-D :-D :-D Pb za to cię kocham :-P
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Szymek08 »

A ja mam takie pytanko. Aktualnie mam świece żarowe NGK a w przyszłym tygodniu zmieniam na Bosch Duraterm dostałem takie jak mialł zamontowane fabrycznie - bo jakoś nie jestem zadowolony z odpalania na NGK mój ojciec kiedyś na takie zmienił. ale do czego zmierzam gdzieś kiedyś przeczytałem że NGK mają 4A a Bosch16A. W Tolku mam przekaźnik pod świece Boscha dlatego na NGK mógł gorzej odpalać. Wyjaśni mi ktoś może tą różnicę w Amperach? Z góry dzieki
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Cos zanizyles wartosc pradu ngk, mysle, ze blizej 12A bedzie, z tego co pamietam to swiece o wiekszym pradzie szybciej sie nagrzewaja (sa szybkiego grzania), przekaznik nie ma zadnego znaczenia, ma za to ecu ktore wylicza czas dla swiec ori, wiec skoro miales "slabsze" to teroretycznie nie nagrzewaly powietrza w komorze do zadanej temp.
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Szymek08 »

dzięki za wyjaśnienie :-)

[ Dodano: 2011-10-17, 20:50 ]
na czym jak na czym ale na prądzie to ja się za dobrze nie znam
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Skąd?: Ustrzyki Dln.

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kuba88w »

Pany potrzebuję pomocy! Wymieniłem ostatnio aku, świece wymieniane w tamtym roku i sprawdzane niecałe 2 tyg temu - wszystkie grzeją miodzio, a rano przy odpalaniu auto przez chwile chodzi jak by paliło na 3 gary i puści przy tym takiego jaśniejszego bąka. Ubytek oleju w normie, dopiero ostatnio dolałem mu 250 ml oleju po 6 tys od wymiany przy czym puszcza mi lekko olej przy klawiaturze, wymieniłem 2 uszczelki w tym plastiku w filtrze paliwa bo przy gazowaniu połowę szło powietrza a połowę paliwa, teraz pęcherzyków brak. Co moge jeszcze sprawdzić? czujnik temp. może mieć wpływ i czy jak jest coś z nim nie halo to vag to pokaże? a może te przewody które podaja paliwo do wtrysków mogą być nieszczelne i też bedzie problem przy zapalaniu? kurde już mi sie pomysły kończą... aha dodam, że to już się ciągnie dłuższy czas a jak niedawno podpiąłem vaga to nie wyskoczył mi żaden błąd.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

kuba88w, u mnie w zeszlym roku przy mrozach tez mialem wrazenie, ze auto, zanim zacznie normalnie pracowac, przez 2-3s pali na 3 gary, wymienilem swiece, aku i objawy zniknely. Swiece rowniez po rozruchu dogrzewaja silnik w celu wyrownania jego pracy, u mnie byly 3y trafione i stad wzial sie pewnie problem z rownomierna praca silnika. jezeli jestes pewien sprawnosci i mocy swiec to gdzies tez czytalem, ze zawor odcinajacy paliwo na pompie wtryskowej (n109) moze miec z tym zwiazek.
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Skąd?: Ustrzyki Dln.

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kuba88w »

szymekgd, dzięki sprawdze ;-)
Awatar użytkownika
Swichu91
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:24

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Swichu91 »

Witam.
Mam pytanie. Mam taki mały problem jak auto postoi nockę na mrozie to kiedy je odpalam to zapala mi się lampka od temperatury i piszczy :-/ jak trochę pochodzi to wszystko sie normuje.. Wiecie może czego to jest wina ?
ODPOWIEDZ