Mam taki objaw że jak auto postoi w zimniejsze dni po odpaleniu parę sekund bujają się obroty 900-1k po chwili ustaje w normie,dziwną prace ma silnik i puści dyma
Świece wymieniłem i bez zmian.
Obrotami to raczej nie przejmowalbym sie, ale przy sprawnych swiecach nie powinna miec miejsca nie rowna praca silnika, po to wlasnie dogrzewaja silnik.
Witam,
Ostatnio zauważyłem, że na jałowym biegu autko utrzymuje wyższe obroty (1000-1100) zamiast domyślnych 900. Dzieję się tak zazwyczaj na zimnym silniku, choć dzisiaj również zauważyłem to na rozgrzanym. Falowania obrotów nie zaobserwowałem. Przypadłość ta nie występuje zawsze, tylko czasami. Co to może być i jak temu zaradzić? Silnik to 1.9 ARL. Z góry dzięki za pomoc.
Do sprawdzenia czujnik temp.plynu, jezeli silnik jest zimny i temp. otoczenia jest niska to wlacznie odbiornikow pradu takich jak: klima, swiece itp. moze spowodowac chwilowe podwyzszenie obrotow w celu zwiekszenia wydajnosci alternatora.
Ja z kolei mam taki problem - nie ważne czy silnik zimny czy ciepły, gdy auto jest na biegu jałowym silnik nie pracuje równo - obroty jak najbardziej w porządku, na przedostatniej kresce przed 1k, ale silnik się tak jakby trzęsie. Jak wcisne pedał gazu do 1,5k obrotów i puszczę wtedy silnik pracuje normalnie, jednak nie zawsze po tym pracuje równo, czasami muszę kilka razy nacisnąć gaz. Miał ktoś kiedyś taki problem? Silnik AGR 90KM.
Szczepan pisze:Odświeżam. miałem też problem z falującymi obrotami i po podłączeniu do kompa okazało się że czujnik temperatury silnika: Obrazek Po wymianie 10 minut roboty obroty wróciły do normy Pozdrawiam.