[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
g
grzesq
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2011, 09:57

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: grzesq »

OK. Nigdy tego nie robiłem ale mam kumpla co mi pożyczy kabelek to spróbuję coś zrobić.
Exotic napisz mi tylko jakieś wskazówki odnośnie tych logów. Jakieś kanały czy coś, bo jestem z tego tematu zupełnie zielonkawy... Z tego co gdzieś tam wyczytałem to muszę na III biegu od 1500rpm do 4200 z gazem w podłodze. Logi statyczne też mam zrobić?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

grzesq, dynamiczne 003 z 011 i 008 z 010
g
grzesq
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2011, 09:57

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: grzesq »

szymekgd, ok dzięki. Postaram się to w przeciągu kilku dni zorganizować ;-)
Awatar użytkownika
Jarek z Lublina
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Jarek z Lublina »

Witam,
miałem problemy z przeładowaniem turbo po regeneracji turbinki wymianie zaworka N75 oraz wymianie gruszki od turbo (stara przerdzewiała) sprawa z przeładowaniem zapomniana ale zauważyłem że w pewnych zakresach obrotów nie czuć że by turbo śmigało w pełni swoich możliwości - autko nie przyspiesza i strach na trasie czasem brać się za wyprzedzanie. Nasuwa się pytanie czy cięgno gruszki powinno być wyregulowane i ewentualnie gdzie mógłbym taką regulację przeprowadzić najlepiej Lublin, okolice ??
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Jarek z Lublina, nowa gruszka powinno byc wyregulowana do turbiny, mozesz samemu to zrobic, logujesz dynam. kanal 011, analizujesz wartosci dolad. i wspolcz wyplen. n75, w razie potrzeby skracasz ciegno i robisz ponowny log, o niuanse techniczne pytaj kolege Sznurek ma duze doswiadczenie ;)
Awatar użytkownika
Jarek z Lublina
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Jarek z Lublina »

szymekgd, Dzięki wielkie ale dalej jest to dla mnie czarna magia ?!:(, zapytam jeszcze kolegi Sznurka może sprawa się troszkę rozjaśni
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sznurek »

Jarek z Lublina, Zanim coś kręcić musisz się podpiąć pod komputer i dynamiczne logi porobić, by mieć jakiś zarys co jest nie tak z samochodem twoim, bez tego możemy gdybać, więc zanim tego nie uczynisz to nie warto wkręcać-skręcać sztangi.
Obrazek
m
mariusz1987pl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 14 gru 2011, 23:51

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mariusz1987pl »

witam mam pytanie wyskakuje mi przeladowanie turbiny i bede sie umawiac z mechanikiem na jej czyszczenie obiawy sa typowe ze w 4 biegu przy wysokich obrotach i osiagnieciu 130 -150 ja odcina ale jest jeszcze jedna sprawa ze niekiedy z pierwszych biegow zabiera ladnie i przyspiesza niezle a niekiedy niema takiego przyspieszenia moze to byc sprawa tych zapieczonych lopatek ??:)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

W takiej sytuacji pozostaje Ci zapytać jej
Obrazek
Powinna wiedzieć coś więcej na ten temat, szklana kula prawdę powie :D
A tak poważnie to podstawą są logi, bo tak to można obstawiać gruszkę, zaworek N75 bądź j/w zapieczona geometria.
m
mariusz1987pl
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 14 gru 2011, 23:51

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mariusz1987pl »

z błędów jak sprawdzano jakiś czas temu to pokazało przeładowanie turbiny tylko to :)
ODPOWIEDZ