[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

bartekmk, zeby swiece sprawdzic trzeba je wykrecic i podlaczyc zasilanie, moga iskrzec, miec wlasciwy opor, ale nie grzac prawidlowo...
Kitaj, w vagu masz test kontrolek, na 99.9% komp nie robi zadnego testu, kontrolka zapala sie zawsze, ale czas swiecenia zalezy od podgrzewania...
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Skąd?: Katowice

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: bartekmk »

szymekgd, no pewnie tak, ale szybciej sprawdzic iskrzenie niz wykrecanie kazdej z osobna.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Sony, cykniecia przekaznika kolega powinien sluchac, ale 1s to chyba za krotko
To jak długo świeci się kontrolka od świec żarowych zależy od tego jaka jest temperatura na zewnątrz (zakładając że czujnik temp. mamy sprawny). Im zimniej tym dłużej się świeci - logiczne. Jednak przy temperaturach w okolicach zera, nie trzeba czekać nie wiadomo jak długo. Przekaźnik cyknie dopiero wtedy, gdy świece się zagrzeją do odpowiedniej temperatury ;) Ja tam nie zwracam większej uwagi na kontrolkę od świec, a nasłuchuję przekaźnika właśnie. Ponadto w 1M mamy taki bajer, że świece wstępnie zaczynają już grzać po otwarciu drzwi kierowcy :P No, ale to już inna bajka ;)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: migacz1981 »

Kitaj pisze:W ojca VW 1.6 GTD świece żarowe przy tej samej temp świecą sie jakies 20-25 sek ciekawe co bedzie przy -15 :lol: Relacje zdam w zimie :-P
W zime będzie tak samo ja mam 1.9 TD i poziom zaawansowania technicznego tych silników jest podobny i nie sugeruje się kontrolką tylko przekaznikiem
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Sony, bajer z wstepnym podgrzewaniem jest juz w 1L (musze sprawdzic czy to prawda), kontrolka jest od tego zeby po jej zgasnieciu odpalac silnik, co do cykniecia wylaczajacego przekaznik: swiece podgrzewaja silnik do osiagniecia przez niego 2500obr, lub przez 4min., ma to na celu wyrownanie pracy biegu jalowego, wiec Twoje oczekiwanie ma cykniecie przekaznika jest co najmniej dziwne i ma sie nijak do zalecen producenta ktory wyraznie zaznacza, ze po odpaleniu nalezy natychmiast ruszyc...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

szymekgd, toć po prostu głupoty piszesz :P

Zgaśnięcie kontrolki świec żarowych ma się nijak do odpowiedniego rozgrzania świec :) Może wyjaśnię Ci krok po kroku o co mi chodzi, bo mam wrażenie, że nie zrozumiałeś.

1. Otwieram drzwi auta (w tym momencie załącza się wstępne podgrzewanie świec, ale z racji tego, że szyby w międzyczasie muszę skrobaczką potraktować to owe dogrzanie pomijam).
2. Po przekręceniu zapłonu widzę tą jakże piękną, żółtą prawie jak cytryna kontrolkę świec żarowych. W pewnym momencie ona gaśnie, a ja nie usłyszawszy cyknięcia przekaźnika CZEKAM!
3. Słyszę jak przekaźnik robi CYK i... odpalam auto, po czym ruszam :)

Coś w tym moim czekaniu jest dziwnego, bo nie rozumiem ? Owa kwestia czekania na przekaźnik przed odpaleniem silnika była nie jednokrotnie omawiana na forum.

Reansumując:
Odpalanie silnika zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych ma się nijak do prawidłowego odczekania na cyknięcie przekaźnika. Oczywiście mówimy tutaj o sytuacji gdzie temperatura jest niska.
toporek

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: toporek »

Witam jestem Tu nowy Jeśli chodzi o świece żarowe to gdzie się znajduje czujnik temp i przekażnik od świec w tolku II asv? Dodam że mam ten sam problem jak jest zimno poniżej zera to ok ajesli temp jest tak 4-7 st to ciężko odpala świece wymieniłem
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

toporek, a regulamin to nie łaska przeczytać ? Proszę czym prędzej zaległości nadrobić :P

Odnośnie czujnika temperatury jest odpowiedni temat na forum. A przekaźnik jest tam, gdzie znajdują się przekaźniki :D

Kto szuka, ten znajdzie ;)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Sony, widocznie glupoty pisza w serwisowkach do tdi...

pkt.1 dokladnie, pomijasz,
pkt.2 zapala sie kontrolka i zalacza sie przekaznik, gasnie kontrolka, odpalam silnik, po dogrzaniu silnika przekaznik wylacza swiece, tak to powinno wygladac, ty realizujesz dalej pkt.1
pkt.3 patrz pkt.2

Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

szymekgd, widzę, że się nie dogadamy :D Swego czasu przy mrozie 15-20 stopni na minusie zrobiłem sobie mały teścik.

Pierwszym razem odpaliłem zaraz po zgaśnięciu kontrolki i odpalił, ale z problemami.
Za drugim razem natomiast poczekałem na cyknięcie przekaźnika i wtedy odpaliłem, auto nie miało żadnych problemów.

Odpowiedz mi zatem po co przekaźnik cyka kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych ? :637:

P.S. Co do tego Twojego schematu to owszem w instrukcji obsługi też tak podają, nawet się do tego stosowałem świeżo po zakupie Tolka :P
ODPOWIEDZ