[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
aroo26

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: aroo26 »

A wiec aku w porzadku teraz sprawdze czujnik temperatury, mam go po prostu wyjac? Bez odlaczania aku? Dzis rano przy 3 stopniach odpalil z pierwszego, duzo latwiej, dla mnie co najmniej dziwne myslalem ze im nizsza temperatura tym wiekszy problem bedzie z odpaleniem. Po postoju przez 7h i podniesieniu sie temp do 13 stopni problem wrocil...
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kornat »

To jedynie co pozostaje to VAGiem wydłużyć czas grzania świec
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

aroo26, rozlacz wtyczke elektr. czujnika i odpal silnik, swiece grzeja od plus 9st., wiec moze kornat ma racje, tak czy inaczej odlaczenie czujnika potwierdzi tez jego teorie, bo bez czujnika automatycznie wydluzy sie czas grzania swiec.
Awatar użytkownika
NaiLer
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2011, 13:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: NaiLer »

Mam problem. Wczoraj wymieniłem akumulator z Varty 72, ponieważ padl. Na starym, podczas próby zapalenia próbował kręcić ale już bylo tak mało pradu że nie dało rady. Centralka też wariowała tzn podczas próby zapalenia zamykała sie i otwierała. (ponoc normalny obiaw padniecia akumulatroa) No ale dalej, wymieniłem akumulator na centre 70, zaraz po wymianie odpalił od tyku, natomiast dzis rano w temp ok. 4*C przekręcił z 4 razy dopiero wtedy zapalił (na zimnym) bo na ciepłym nie było problemu. Pojechałem do elektryka sprawdził świece i świece są ok. Co może powodować takie coś?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

Odpowiedz mi na 2 pytania:
- Jaki masz kąt wtrysku obecnie ?
- Czy po odpaleniu telepie budą ?
Awatar użytkownika
damikr
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:19

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: damikr »

A ja mam takie pytanie właśnie dotyczące odpalania silnika.
Zbliża się zima i temperatura jest niestety coraz niższa a już mój Tolek zaczął odczuwać jej skutki przy rannym odpaleniu...
A konkretniej...
Dziś rano (ok.3-4C)miałem problem z odpaleniem auta a dokładnie musiałem pokręcić ze 20-25sek(auto stało 3-4dni). zanim zaczął normalnie chodzić, podczas kręcenia obroty były ok. 100-200 a jak odpalił to już nie było problemu...w czym może być problem ? (w świecach żarowych czy układzie wtryskowym (może zapowietrza się układ) czy w jeszcze czymś innym) chcę wiedzieć bo przyjdą większe mrozy i już go nie odpale...
Pozdro.

A teraz po kilku godzinach stania odpalił od razu i tylko ma taki problem przy niskich temperaturach i dłuższych postojach.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

damikr, sporo czasu mu zeszlo, nie rozumiem co rozumiesz przez "zanim zaczął normalnie chodzić, podczas kręcenia obroty były ok. 100-200"? Jezeli nie mogl zlapac obrotow to sprawdz zasilanie paliwem, to samo mialem gdy wysuszylem bak, po zalaniu ( ;) ) krecilem dlugo, do tego wciskalem gaz, a obroty skakaly w dolnym zakresie...

Widze, ze sezon problemow z odpalaniem czas zaczac, moze komus sie przyda male kompedium wiedzy na ten temat ;)

- akumulator, objawem jest slabe krecenie rozrusznika, wrecz przerywanie jego pracy, silne przygasanie oswietlenia wnetrza, w 1L moze resetowac sie zegar, do spawdzenia najlepiej podmienic lub wspomoc go napieciem z innego auta, jezeli robimy krotkie odcinki to staramy sie czasem go ladowac, swiece ciagna sporo pradu...,
- przekaznik 109, sprawdzic nie zawadzi, kontrolka swiec nawet nie blysnie jak jest uszkodzony,
- przestawiony statyczny kat wtrysku, sprawdzamy vagiem w 000BS, ma byc 51st. lub lekko przyspieszony do 60st.,
- uszkodzony czujnik temp., wskazowka moze byc krotki czas swiecenia kontrolki swiec, sprawdzamy vagiem lub przed rozruchem odpinamy czujnik, ecu podstawia wartosc z czujnika paliwa,,
- problem z ukl. podgrzewania silnika, dziala od temp. 9st.C, kontrolka swiec nic nam nie mowi o jego prawidlowym dzialaniu !!! Na poczatek sprawdzamy bezpieczniki i ich styki w komorze silnika i przekaznik - powinien cyknac 2 razy: 1. przy przekreceniu zaplonu i zapaleniu kontrolki swiec 2. po dogrzaniu silnika przez swiece. Mozna to zrobic kompleksowo: zdejmujemy wtyczke z czujnika temp., miernik napiecia podlaczamy do koncowki swiec i przekrecamy stacyjke, powinna zapalic sie kontrolka swiec i pokazac napiecie ok.12V na mierniku, szybko i bezbolesnie ;)
- swiece sprawdzamy dotykajac ich koncowek napieciem plus 12V (w starszych TDI), jezeli iskrza nie jest zle, jezeli nie to wymieniamy (zawsze komplet), w nowszych TDI swiece sa zasilane niższym napieciem (5V) wiec do sprawdzenia uzywamy miernika i sprawdzamy na wylaczonym silniku rezystancje miedzy trzpieniem swiecy, a np. blokiem silnika, powinna być mala, brak przejscia świadczy o uszkodzeniu swiecy,
- rozrusznik, nie wiem jak sprawdzic, ale powinno byc slychac, ze jest zle,
- pompa wtryskowa/nastawnik, ciezki temat, raczej nie zwiazany z zimowa aura, problem mozemy sprobowac namierzyc w vagu, z dlubania zostaje nam tylko przeczyszczenie styku zaworu n109 i/lub jego wyczyszczenie,
- czujnik temp. paliwa, sprawdzamy na zimnym silniku w polu 1 bloku 007, ma byc zblizona do temp. otoczenia, na podst. temp. paliwa ecu mierzy jego gestosc i ustala dawke,
- ukl. zasilania paliwem, powod to kiepskie paliwo lub parafina/lod (w 1M jest chyba podgrzewacz?) w filtrze, dolewamy chemii lub benzynki do baku,
- olej, w zimie jak wiadomo olej gestnieje i tworzy duzy opor przy kreceniu walu, niestety oprocz kupowania dobrych jakosciowo olejow nie mamy na to wplywu,

Jezeli sobie cos przypomne to bedzie aktualizacja ;)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2011, 13:00 przez szymekgd, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
NaiLer
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2011, 13:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: NaiLer »

Sony pisze:Odpowiedz mi na 2 pytania:
- Jaki masz kąt wtrysku obecnie ?
- Czy po odpaleniu telepie budą ?


Nie sprawdzałem kątu wtrysku a czy telepie budą? ;/ nie zauważyłem, jutro rano zaobserwuje.
Obrazek
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: siwy_a1 »

szymekgd ładnie to zebrałeś w małe kompendium wiedzy :-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
NaiLer
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2011, 13:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: NaiLer »

budą nie telepie, dzis kręcił 4 razy zanim zapalił - i to dosyc wolno kręcił
Obrazek
ODPOWIEDZ