Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

To się Łukasz ucieszy jak to przeczyta :D

Czyli Panowie tak podsumowując to o czym piszecie po mojemu trzeba:
- poprawić kąt wtrysku,
- przeczyścić N75,
- zrobić ponownie logi

Coś pominąłem ? A czy widać coś po logach odnośnie przepływki ?

Ogółem dodam, że auto nie ma katalizatora, no i czujnik temperatury chyba szwankuje (masakra była, żeby cholera auto zagrzać, bo temp. spada w trakcie jazdy, a rośnie na postoju, ale jakimś cudem się udało)...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Podmienic n75, sprawdzic termostat, przestawic poczatkowy kat wtrysku, z logow widac, ze przeplywka kaszani, ale moze byc to zwiazane z brakiem ciagu turbiny i najpierw trzeba to ogarnac.

Auto ma zmieniony sofcik oczywiscie?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Aby sprawdzić czy termostat czy czujnik to
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku. Najlepiej jest dokonad pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny byd zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotowad.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartośd powinna byd zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotowad.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ czujnik
Szymek, a czasem przez czujnik temp. nie będzie przekłamywać przepływka?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd, auto to raczej seria czysta :)

kornat, dzięki za instrukcję (gdzieś tam to miałem w swoich linkach, ale teraz będzie szybciej) :P
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

kornat, bezposrednio z powodu czujnika temp. nie bedzie przeklamywac, teraz turbina nie ciagnie wiec i powietrza nie trzeba, ale widac, ze jak juz sie rozpedzi to przeplywka daje rade.

Patrze na to przeladowanie i zastanawiaja mnie dwie rzeczy:
- brak trybu awaryjnego
- jaki tam siedzi mapsensor, ze ogarnia to cisnienie doladowania ;)

Sony, fakt, seria.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Panowie zerkniecie okiem na moje własne logi ? Ciekaw jestem czy u mnie wszystko działczy jak powinno. Silnik 1.9 TDI ASV, seria.

Logi statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58867.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58866.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58865.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58864.html

Logi dynamiczne - III bieg:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58870.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58872.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58868.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58873.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58869.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58874.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58871.html

Logi dynamiczne - IV bieg:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58875.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_58876.html

Po mojemu to chyba kurcze jest OKi :617:

Średnie spalanie po wykonaniu tych logów miałem 9.0l :D

Dodam, że auto ma zaślepiony EGR i wycięty katalizator.

Proszę o recenzje :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony, stat 000 jest w BS? Mozna przyczepic sie do dynam. 011, niby jest ok, ale wspolcz. wypelnienia n75 jest za wysoki, powinien oscylowac w granicach 60-70%, co znaczy, ze cisn. dolad. jest za wysokie i ecu ma mozliwosc jego zbica, ale cos sie dzieje z grucha/turbina.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd, tak 000 jest w BS, a coś nie halo ?

Co do N75 to na IV biegu przekroczył pod koniec obrotów 80%, ale tak poza tym to jest chyba w miarę oki ? Dopiero od ponad 3500 obrotów zaczyna przekraczać 70%.

szymekgd napisał/a:
ale cos sie dzieje z grucha/turbina.
Coś złego :P ?
Ostatnio zmieniony 02 paź 2011, 10:40 przez Sony, łącznie zmieniany 2 razy.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony, pocztkowy kat wtrysku moglby byc wyzszy,ale to tylko moje przemyslenie bo jest blisko idealu.Wypelnienie n75 nie powinno przekraczac 70,moze sztanga lub kierownice sie przycinaja lub cos ze sterowaniem jest nie tak,ale ecu to ogarnia wiec nie ma co kombinowac,a masz moze wczesniejsze 011 dynam? ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd, masz rację co do kąta wtrysku, ale jest niemalże idealny, więc zostawiam jak jest. Mieści się w tolerancji.

szymekgd pisze:Wypelnienie n75 nie powinno przekraczac 70,moze sztanga lub kierownice sie przycinaja lub cos ze sterowaniem jest nie tak,ale ecu to ogarnia wiec nie ma co kombinowac,a masz moze wczesniejsze 011 dynam? ;)
Szymek kurka, a czemu w książce podają, że wypełnienie N75 ma być między 45 a 95% ? :P

Wcześniejsze ? To znaczy :P ?
ODPOWIEDZ