[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

szablos pisze:orientuje sie jeszcze ktos co oznacza blad o nr 17552?


Blad to problem z przeplywka, skasowales go i powraca? Zabawe zacznij od sprawdzenia sterowania turbina, zapieczona geometria zawsze tnie obroty i zostawia blad w pamieci...
szablos
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2011, 18:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szablos »

czyli tez propnujesz czyszczednie trubiny? Dopiero jezdzilem Toledo i tak na swiezo moge powiedziec ze czuje jakby ze 110KM zrobil sie opel astra 1.4 mojej mamy :/
szablos
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Sugeruje zlokalizowanie problemu, a nie w ciemno czyszczenie kierownic, przy ich zapieczeniu auto do 3tys., na III i IV powinno jezdzic normalnie, nie mulic, a na V moze nawet nie wpadac w tryb awaryjny, w koncu przeciez ma max doladowanie w dolnym zakresie obrotow.

Blad ktory wyskoczyl to uwalona lub wypieta przeplywka, sprawdz ja i najpierw zlikwiduj ten problem, jezeli jest podlaczona to pojezdzij na odlaczonej i zobacz jak auto sie zbiera. Najlepiej zloguj auto.

Przy zapieczonej geometrii powinien zapisac sie blad 17965-przekroczona gorna granica regulacji cisn. dolad. i to tylko wtedy gdy sytuacja bedzie miala miejsce min. 5s.
szablos
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2011, 18:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szablos »

Hmmm przepływka była ostatnio wymieniona ale moze cos tam po drodze do kompa się upier... sprawdze jak bede wracal z pracy jak bedzie sie zachowywal na wypietej. Dzis rano jechalem do pracy ok 10km, przez 5-6km jechal normalnie, a poazniej raz sie przyblokowal, po chwili sie odblokowal ale nie w pelnej mocy i wolniej wchodzil na obroty
szablos
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Sprawdz czy przeplywka (nowa, oryginal?) jest prawidlowo wymieniona i podlaczona, po wypieciu ecu podstawi stala (niska) wartosc powietrza i auto bedzie raczej zmulone, ale powinno jechac rowno, jezeli bedzie duza poprawa to przeplywka do wymiany. Sprawdz tez wezyki podcisnienia sterujace turbina i egrem, zdejmij wezyk z silownika turbiny (idacy z n75) i reka sprawdz czy lekko i na jakiej dlugosci porusza sie trzpien sterujacy geometria.
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: OPOLE

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: golotheone »

Za to u mnie,było tak:
wymieniełem 99% przewodów gumowych np.z n75 itd.itp.na silikonowe z obciążeniem 10bar,wyczyściłem przepływke,wymieniełem wszystkie filtry,tydzień temu zalałem nowym olejem motul,dzisiaj wyczyściłem egr(masakra) i kurcze dalej łapie zawieche,ale......autko rozgrzane,po 90-ciu st. jeszcze tak ze 3minuty jechałem spokojnie i potem już szybciej, obr.3200 na 4 biegu i bum,no to na bok,gasimy,czekamy i go,ta sama sytuacja.Kiedyś jak dłużej jechałem to w sumie było ok,tak też i dzisiaj było,znaczy odpaliłem go 3-i raz,troche wyżej pobujałem go na 2-ce tak od 3000 do 4200 obr.-spokój,na trójce to samo,jechałem tak z minute czasu i ogień...wbijam 4-ke i kręci do końca 4600,5-ka doszedłem do 3700 bo koniec długiej prostej i rondo :)
O co chodzi,że po dłuższej jeździe tak jakby trza było go rozgrzać i wtedy był spokój ???
Niby w sumie zostało mi tylko czyszczenie łopatek w turbince,ale tu jest problem bo kanału nie mam za bardzo :/
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

O co chodzi? Wychodzi na to,ze przepaliles nagar w turbinie i ominelo Cie czyszczenie...
Awatar użytkownika
golotheone
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: OPOLE

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: golotheone »

czyli wychodzi na to,że jeśli będe chciał troche bardziej mu depnąć to musze robić tą kombinacje?? bo praktycznie zawsze to działa,że po dłuższym rozkręcaniu auta na 2-ce i 3-ce idzie później jak burza.

[ Dodano: 2011-09-18, 10:30 ]
szymekgd, aaa no dzięki za polecenie mi oleju,jestem zadowolony,są pozytywne sktuki jego działania :-)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

golotheone, pominąłeś jedynie chyba wyczyszczenie zaworu N75 :P

Najlepiej zrób logi i wtedy wyjdzie co jest nie halo.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Mozna w N75 wpuscic wd40 lub kilka kropel ropy.
ODPOWIEDZ