Chłodnica

Tematy ogólno-techniczne
a
ap05

Chłodnica

Post autor: ap05 »

miałem kidyś podobny problem, rano przy zimnym silniku zapalała się kontrolka, a co kilkanaście dni dolewałem płynu. Okazało się, że jakiś oring się poluzował i płynu bardzo powoli ubywało. Nawet mały wyciek można poznac po charakterystycznym i intensywnym zapachu płynu chłodzącego, czu wyraźnie po otworzeniu maski.

pzdr adam
p
pingpong
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:49
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Konin

Chłodnica

Post autor: pingpong »

Gdzieś czytałem, że przy stosowaniu płynu G 12 nie ma potrzeby jego wymiany wystarczy uzupełniać tylko braki. Czy faktycznie ten płyn się nie starzeje?
pingpong
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

Chłodnica

Post autor: CYRULIK »

wszystkie płyny ulegają procesowi starzenia, niby dolanie koncentratu rozwiazuje problem zamarzania, ale płyn ma jeszcze inne właściwości smarne, konserwujące, czyszczące itp.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
l
luk23
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2008, 10:04

Chłodnica

Post autor: luk23 »

czesc! w serwisie seata mowia ze sie plynu nie wymienia,tylko sprawdza zamarzalnosc i jak jest ok to nic nie trzeba robic,ale wymienic napewno nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
CYRULIK
Zasłużony
Posty: 866
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:22
Auto: Leon Zonki ;)
Model: Moje S 2,5
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)

Chłodnica

Post autor: CYRULIK »

a w VW twierdz ze sie filtra paliwa nie wymienia, wiec jak kto woli
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
l
luk23
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2008, 10:04

chlodnica

Post autor: luk23 »

witam.dzisiaj zauwazylem w moim tolku 1.6AKL 2001r,ze obudowa chlodnicy rusza sie (bardziej z dolu),ale z gory tez,tak jakby byla na jakis gumowych czy plastykowych uchwytach(tak jak tlumik).teraz nie wiem czy tak ma byc,czy pogubilem jakies sruby.tolek nigdy nie byl rozbierany z tad moje zdziwienie.jakby ktos byl tak mily i sprawdzil w swoim toledo.dzieki.pozdrawiam
D
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

Chłodnica

Post autor: DENEBO »

Obudowa chłodnicy z wentylatorami jest integralną częścią modułu chłodzącego...
Musi być leastyczny ale nie rozkręcony... :-/

Lepiej sprawdz, bo można narobić sobie niepotrzebnych kosztów!!! :roll:
np.wentylator klimatyzacji z modułu kosztuje około 200zł, ja kupiłem za 170zł <zygi>

Pozdro...
l
luk23
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 cze 2008, 10:04

Chłodnica

Post autor: luk23 »

czesc.to znaczy chlodnica i wentylatory siedza w obudowie,ale ta plastykowa obudowa jakby nie byla przykrecona do ramy auta tylko tak jakby zawieszona na jakis gumach podobnie jak tlumik i mozna nia poruszac
D
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

Chłodnica

Post autor: DENEBO »

luk23 jeśli chłodnica Ci lata w obudowie to pewnie masz uszkodzone gumy, albo ich w ogóle nie masz :-/ te zaznaczone na rysunku.
Musisz dokładnie sprawdzić w którym to miejscu, to namierzymy razem co potrzebujesz

Obrazek
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

Chłodnica

Post autor: maniekmc »

Otóż chłodnica się u każdego trzesie, wczoraj sprawdzane w 1M 1.8 20v, komisyjnie potwierdzone, chłodnica razem z wentylatorami jest umieszczona na jakis gumach i się trzęsie.
[center]Obrazek[/center]
ODPOWIEDZ