Mam cieknącą pompe wody i potrzebuje pomocy w jej wymianie. Czy muszę ustawiać rozrząd przy wymianie pompy wody? Czy ciężko się ją wymienia dla osoby która pierwszy raz będzie to robić i oczywiście proszę o pomoc jak to sprawnie zrobić by nie było żadnych problemów.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 13:27 przez Masa89, łącznie zmieniany 1 raz.
W moim Tolku jak przeglądowo wymieniałem rozrząd to mechanik wymieniał też pompe wody. Mówił że raczej powinno się ją wymienić na nową, chyab że była by niedługo wcześniej wymieniana. Wskazuje to na to że pompka jest w jakiś sposób sparowana z paskiem rozrządu, ale to tylko moje domysły.
W twoim silniku pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, ale żeby się dostać do pompy wody musisz zdjąć pasek rozrządu. Jeżeli nie urwie się żadna śruba mocująca pompę wody do obudowy przy odkręcaniu, to nie jest dużo roboty.
Chodzi mi o silnik 1,8 i- nie o twój Jamal
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, 18:13 przez Voyager [Bot], łącznie zmieniany 1 raz.
właśnie też słyszałem że może się urwać śruba a znacie jakieś sposoby na bezpieczne odkręcenie tych śrub? To że nie jest napędzana to też zauważyłem tylko martwi mnie zdejmowanie paska rozrządu ponieważ nie umiał bym go później ustawić ;] najgorszy jest brak funduszy tak to bym oddał autko do mechanika i z głowy a tak to trzeba kombinować
podłączam się pod temat. Ostatnio wymieniłem pompę wody i po tym zabiegu słychać dziwny dźwięk jakby coś obcierało. zdjąłem z kumplem pasek klinowy i zacząłem kręcić ręką tą pompą i słychać jakieś delikatne piszczenie, czy to może wywoływać to tarcie i oznacza to że pompa posiada jakąś wadę fabryczną i trzeba ją wymienić ponownie?
W silniku 1,8 benzyna i 1,9 diesel TD TDI nie trzeba ruszać rozrządu żeby wyciągnąć pompe wody wystarczy zdjąć ją razem z obudową prostsze jest to w benzynie bo w dieslu przeszkadza pompa paliwa i trzeba mieć ucięty klucz oczkowy o ramieniu jakieś 5-6 cm i troche cierpliwości do tego w obu typach trzeba zdemontować alternator pompa wody jest pod podstawą alternatora na wspólnych szpilkach w ilości 4 szt po ich odkręceniu wyjmujecie pompe wody razem z obudową i do wymiany możecie kupić sam wkład koszt dobrego zamiennika to jakieś 90zl i to jest ta opcja którą zaproponuje wam mechanik bo do wkładu jest dostęp właśnie od strony rozrządu i oni go wtedy rozpinają bo część śrub jest pod ślizgiem paska a w moim sposobie pompa jest na zewnątrz odkręcona razem z obudową i śruby które są schowane pod ślizgiem są na wierzchu druga opcja to wymiana razem z obudową koszt około 150-200zl do tego trzeba doliczyć gumowy oring taki sam jak do termostatu i silikon na wysoką temperature żeby ten oring umocować na bloku silnika bo na bank się obsunie i będzie ciekło.W razie jakichś pytań PW bądz 888 595 405 nie odbieram po 21
Witam forumowiczów. Otóż mam problem z wymiana pompy wody w moim tolku 1.8 8v. Wyciągnąłem alternator i poluzowałem łape silnika. Problem tkwi w tym, że nie mam pojecia jak poluzować pasek napedzający pompe wody i wspomagania Ktoś juz uporał się z wymina tego podzespołu??
Tutaj napisałem jak wymienić pompe wody bez rozpinania rozrządu.A pasek od wspomagania poluzujesz śrubą,która jest od spodu pompy jedna jedyna a jak jej nie widzisz to lepiej sam nic nie rób.
Kolega przeczyta temat od początku bo w międzyczasie go scaliłem
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb