Toledo - pytania po zakupie

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radar
Forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 13 wrz 2010, 21:27
Auto: Toledo
Model: 1L
Lokalizacja: Międzyzdroje

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: Radar »

1L jak napisałem ma blachy rdzolubne a cienkie jak cholera całą podłogę mi ruda zżarła
Był Tolek 1L AFN jest Tolek 1M AHF
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: Bonbini »

stal niskowęglowa, nieocynkowana :-)
j
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: jabaraks »

Mojego tolka mam już ponad trzy miesiące, przejechałem nim 8 tys. km, a on sam magiczną barierę 250 tys. km przekroczył 9,999 km temu :-> . Chciałbym, żeby mój wóz służył mi jak najdłużej, dlatego staram się go eksploatować tak, by nie robić mu wielkiej krzywdy.
Dużo czytałem, że silnik 1,9 tdi (110 ps) wymaga specjalnego traktowania. Jednym z warunków jest wystrzeganie się PSJ ;-) problem w tym, że nigdzie nie znalazłem wypunktowanych rad czego robić nie wolno.

Poniżej wypunktowałem czym według mnie może być nie uprawianie PSJ, a Was chciałbym poprosić, by wyprostować moje błędy, bo obawiam się, że mogę niektóre rzeczy robić źle.

Oto punkty:

1. Staram się oszczędzać sprzęgło, a więc nie wciskam go równocześnie z pedałem gazu. Gdy ruszam po prostu naciskam gaz tuż po tym jak zwolnię pedał sprzęgła.

2. Dopóki wskazówka temperatury nie dotrze do 90 st., dopóty nie żyłuje silnika powyżej 2000 rpm.

3. W mieście staram się trzymać obroty nie niżej niż na 1500 rpm.

4. Biegi zmieniam gdy wskazówka osiągnie 2200 - 2400 rpm.

5. W trasie staram się nie przekraczać 4000 rpm, średnio staram się trzymać go na 3000. rpm.

6. Raz na dwa tygodnie sprawdzam stan oleju i płynu chłodniczego.

7. Wszystkie filtry planuje zmieniać co 12 tys. km, czyli przy moich przebiegach trzy razy na dwa lata.


Jeżeli coś robię źle bardzo proszę o przywołanie mnie do pionu. (sony mnie już ustawił, dlatego dodaję tutaj, bo wcześniej założyłem nowy temat) :-P

Pytanie dodatkowe: Czy przy odpalaniu powinna się palić czerwona lampka przy wskazówce temperatury?
G
GangstaMarc

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: GangstaMarc »

jabaraks pisze:5. W trasie staram się nie przekraczać 4000 rpm, średnio staram się trzymać go na 3000. rpm.

Na trasie od 2k do 3k spokojnie można sobie jechać. Po prostu w zakresie maksymalnego momentu obrotowego. Do otrzymywanie stałej prędkości nie musisz go tak wysoko trzymać. 2-2.2k jest ok, a z baku tak nie ucieka jak przy 3k.

jabaraks pisze:Pytanie dodatkowe: Czy przy odpalaniu powinna się palić czerwona lampka przy wskazówce temperatury?

Jenak nie stosujesz ptk.6
jabaraks pisze:płynu chłodniczego.


Reszta ok :) Szerokości
j
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: jabaraks »

GangstaMarc pisze:Jenak nie stosujesz ptk.6

Nie rozumiem. Kontrolka powinna się świecić gdy jest zbyt mało płynu? Bo właśnie mi się nie świeci wcale... Nawet gdy mi gotowało chłodziwo przez chwilę (wina bezpiecznika wentylatorów) to się nie świeciła.
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: Danielek. »

Kontrolka plynu chlodniczego zapala sie wtedy gdy jest go zbyt malo,i wtedy gdy jest niska temp otoczenia i gasnie po rozgrzaniu silnika.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2011, 09:19 przez Danielek., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: remiq »

3000obr/min., 5 bieg - to coś w okolicach 140km/h. Chyba, że masz jakąś krótszą skrzynię...

jabaraks pisze:Czy przy odpalaniu powinna się palić czerwona lampka przy wskazówce temperatury?

A czujniki masz sprawne? Mało płynu jest. Dolewaj jak jest zimny.

jabaraks, sprawdzaj ciśnienie w oponach i stosuj ogumienie zalecane przez producenta (do prawidłowego działania ABS), tankuj dobrej jakości paliwo, standardowo nie gaś od razu po ostrej jeździe, tylko daj ostygnąć turbinie, regularnie oglądaj autko pod spodem, pod maską, czy nie ma wycieków i od razu usuwaj usterki. Nie kasuj błędów dopóki nie wymienisz wadliwie działającego podzespołu.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo - pytania po zakupie

Post autor: szymekgd »

jabaraks pisze:Czy przy odpalaniu powinna się palić czerwona lampka przy wskazówce temperatury?


W toledo 1M pewnie w vagu jest test kontrolek.
ODPOWIEDZ