[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

kuba88w, liczysz na std. w tym przypadku odpowiedz: uszczelka do wymiany? ;)

Nie przelewa sie plynu, nadmiar uklad wyrzuca, mi w czasie podrozy wakacyjnych tez ubylo plynu, zakladam, ze odparowal/zostal wyrzucony, ale zrobilem grubo ponad 2kkm, z tego znaczna czesc w gorach. Dla spokoju sprawdz weze, czy pompa wody nie cieknie, czy zalaczaja sie 2a biegi wentylatorow, dolej plynu do max i obserwuj.

Uklad w teorii jest samo odpowietrzajacy, wlewasz plyn, dokrecasz korek, zagrzewasz silnik do temp. roboczej, niektorzy dodatkowo wlaczaja ogrzewanie na maxa, po otwarciu termostatu poziom sie obnizy, dolewasz plyn (nie moze byc duzej roznicy temp. plynow!) i jedziesz, z doswiadczenia powiem, ze bedziesz musial jeszcze conajmniej raz dolac.
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kuba88w »

szymekgd, a co jeśli byłem u gościa, który zrobił mi test na obecność spalin w płynie chłodniczym na gorącym silniku i ten niebieski barwnik pod wpływem zasysania płynu chłodniczego zabarwił się na zielono?? :-/
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Nie robilem takich testow, wiec nie wiem co oznaczaja.
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kuba88w »

Diagnoza padła, spaliny w płynie chłodniczym = wydmuchana uszczelka...
Przyczyna? zakichany termostat!! Ale cóż z mostu się przez to nie rzucę przecież tylko siorbnie z kiesy parę pieniążków :roll:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Co z termostatem bylo nie tak, nie otwieral duzego obiegu?
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kuba88w »

Było tak, że temp silnika na vagu pokazywała 99 stopni i dopiero termostat się włączał i spadało do 95 i znowu rosło i spadało a nie wiem nawet ile z tym jeździłem bo to wyszło przypadkiem a na zegarze pokazywało cały czas równe 90, a po wymianie termostatu i płynu zaczeło mi go ubywać a wczoraj byłem na teście spalin i surprise
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: koti »

kuba88w pisze:99 stopni

To chyba jeszcze nie tak dużo dla silnika, żeby rozwalić uszczelkę pod głowicą?
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

kuba88w pisze:Było tak, że temp silnika na vagu pokazywała 99 stopni i dopiero termostat się włączał i spadało do 95 i znowu rosło i spadało a nie wiem nawet ile z tym jeździłem bo to wyszło przypadkiem a na zegarze pokazywało cały czas równe 90, a po wymianie termostatu i płynu zaczeło mi go ubywać a wczoraj byłem na teście spalin i surprise


A czujnik wentylatora i 1y bieg wentylatora masz sprawny? Z podanych przez Ciebie temp. wyglada na to,ze wentylator zalaczal sie dopiero przy 2im biegu i zbijal temp. do ustalonego poziomu, termostatu bym w to nie mieszal, jakby sie zacial w pozycji domknietej to bys mial choinke na zegarach.

Jakies inne objawy uszkodzonej uszczelki byly? Puchnace weze, powietrze w zb. wyrownawczym, bialy dymek na zimnym?
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kuba88w »

Jak odpalałem na zimnym to puszczał na jasny kolor dyma i też jak ruszałem to lekki jasny z rury wychodził, powiem mechaniorowi żeby zainteresował się tym czujnikiem i jak coś niech wymieni żeby 2 razy tej samej roboty później nie robić ;-) tak czy siak auto do naprawy
j
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: jabaraks »

Panowie mam taki problem - może mi pomożecie. W sobotę chciałem się wybrać Tolkiem na długi weekend. Wypadłem na A4 i gaz do dechy. Przejechałem tak z 20 km i nagle zaczął się korek. Potoczyłem się w korku z 2 km i nagle spod maski para, a na temp. wskazówka prawie na 100 st. C.

Zjechałem na bok - auto wydaliło ok. 1 l płynu chłodniczego. Przestudziłem silnik, zalałem nowy płyn i dalej w korek. Pięć km później sytuacja się powtórzyła (tym razem wskazówka była na normalnym poziomie). Znowu więc przestudziłem auto i dolałem płyn. Na szczęście do zjazdu było tylko km. Jak podnosiłem klapę silnika - wentylatory nie chodziły.

Gdy dotoczyłem się do normalnej drogi to postanowiłem zawrócić do domu. Nie męczyłem silnika, włączyłem ogrzewanie i wentylatory na maxa. Nic się z autem nie działo przez 50 km powrotnej drogi.

Pytanie co to może być? Celuje w termostat i wentylatory - jak to sprawdzić?

Tydzień temu zmieniałem reflektory, może coś odpiąłem gdy ściągałem zderzak?. Dwa dni później przy zapłonie zaczął mi świecić "service" - możliwe, że jest to z tym związane? Czy to zwykła przypominajka (nie mam komputera pokładowego). Jutro jadę do mechanika i chciałbym wiedzieć mniej więcej co mu powiedzieć.

Z góry dziękuję za pomoc.
ODPOWIEDZ