[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
m
mlody
Forumowicz
Posty: 376
Rejestracja: 01 kwie 2009, 10:15

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mlody »

no i przyszła kolej na mnie, moj tolek też zaczoł się silnikowo sypać :-( ale 2 tygodznie u mechanika :-D sprawiły iż już na 4 biegu mam więcej niż 2,5 tysia obrotów...
w chwili obecnej mój portfel jest chudy o prawie 2 wypłaty :evil: ale jego dynamika wzrozła <zygi> i jak to mowił mechanik - nie turbina bo jak na przebieg 245k km turbo mam jak żyleta :-D powiedział że to przez przepływomierz no i mam nowy oryginalny.

i tu się kończy moja historia z niechęcią wchodzenia na wyższe obroty... ;-)
Był: Seat Toledo 1M 1,9 Tdi AGR
Jest: Opel Astra H 1,9 CDTI Z19DTH
Awatar użytkownika
kajtek110
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:28

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kajtek110 »

witam
Koledzy podpowiedzcie co za mieszek jest w turbinie,bo po tyg stania mojego auta turbo kompletnie nie działa i mechanik mi powiedział że chyba Mieszek w turbinie,co to jest i ile kosztuje pln
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Pewnie mial na mysli silownik turbiny, tzw. gruche, trafisz do niej po wezyku z n75. Co to znaczy: auto nie jedzie, zlogowal auto chociaz, czy zaczal snuc historie?

Zmien mechanika ;)
Awatar użytkownika
kajtek110
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:28

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kajtek110 »

Błąd jaki wyskoczył to:Ciśnienie doładowania-nie osiągnięta granica regulacji (17964)
a czy sprawdzac to sprawdzał czy jest te całe nadciśnienie na wężykach i właśnie doszedł do tej tzw. Gruchy.Da się ją wymienic bez wyjmowania turbiny??bo demontaż i montaż to jakieś trzy stówki :-/
Toluś jeździ ale zamiast turboDiesla mam samego diesla
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Hmm..Przy odrobinie gimnastyki da sie wymienic gruche bez demontazu turbiny, ale musisz pamietac, ze pozniej trzeba ja wyregulowac..Sama grucha kosztuje ok. 100-chinska podroba, oryginal ok. 200, jezeli 300zl to cena z wymiana (na regenerowana), regulacja i 100% "usprawnieniem" auta to cena jest ok.-przy cenach w warsztatach.Jezeli nie to zmien mechanika, kumpel na karwinach wymienial gruche i zmiescil sie w w/w cenach.A na poczatek, w ramach samo diagnozy, psiknij w gruche, w srodek i na trzpien, wd40, jezeli jest skorodowany trzpien powinno pomoc, jezeli uszkodzona membrana to dalej bedzie niedoladowanie.

Musisz tez miec na uwadze,ze 17964 moze tez wiazac sie z uszkodzeniem n75, nieszczelnoscia dolotu..
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Witaj Kajtek 110
Tą gruchę możesz sam sprawdzić
1 zdejmij przewód z n75 i zassij powietrze ustami
2 drugą łapą wymacaj tą gruchę czyli siłownik
jeśli zrobisz te dwie rzeczy i przy wytworzeniu podciśnienia czyli zasysaniu poczujesz ruch tego siłownika to raczej grucha jest wporzo rób to na zimnym silniku i przy okazji słuchaj czy przewody są szczelne , wyżej w temacie masz opisane czyszczenie n75 zacznij od najprostszych rzeczy . bo może to być zawór sterowaniem ciśnienia turbiny Tak jak w moim tolku POWODZENIA
GRZANA
Awatar użytkownika
kajtek110
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:28

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kajtek110 »

Dzięki Chłopaki
Okazała się faktycznie grucha zapieczona,ale nie obyło się bez wyjęcia turbiny co się dalej łączy z zostawieniem kilku stówek u mechaniora :evil:
j
jabaraks
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 14 sie 2011, 10:58

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: jabaraks »

Gdy kupiłem toledo mechanik wykrył, że moja turbina wypuszcza olej (za układem, wyliczyłem, że ok 1/3 skali miernika na 5 tys. km). Czyszczona (ale nieregenerowana) była 3 tys. km wcześniej (zapieczone kierownice).

Facet, który ją czyścił twierdzi, że przepuszczanie oleju to nie problem. Wystarczy sprawdzać, żeby był w skali a turbinke zrobi się jak całkiem padnie. Problem w tym, że inny mechanik stwierdził, że to bardzo niebezpieczne bo może w momencie tak się zepsuć, że zatrze silnik w parę chwil. Czy to możliwe?

P.S. Poleca ktoś może jakiś dobry zakład regenerujący turbo z krakowa?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Teoretycznie kazdy TDI lyka olej, za turbina moze byc z 2ch miejsc: z odmy i na to nie masz wplywu, lub puszczaja uszczelniacze na walku turbiny i w tym przypadku wypadaloby ja zregenerowac. Turbina nie zatrze silnika, ale on moze zassac z niej olej, a wtedy silnik do wymiany ;)
s
szablos
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2011, 18:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szablos »

Panowie ja posiadam Toledo 1.9 TDI 110KM. Pewnego raz dość niedawno przytrafiło mi się zatankować go na stacji NESTE (nie wiem czy to ma związek ze sprawą ale) tego samego dnia jadąc przy redukcji z biegu 3 na 2 zadławił się na chwile i pojechał dalej. Po przejechaniu kilku km znowu sie zadławił. Jeżdzę nim dalej i jest coraz gorzej. Ponieważ odpalam, jade sobie normalnie jak emeryt, wciskam gaz do końca i jedzie, innym zas razem blokuje się i strasznie słabo wkreca nie na obroty. Po zatrzymaniu sie raz wkreca sie do 3tys a nieraz do konca z tym ze wolniej niz zawsze. Co moze byc nie tak? Przepływka wymieniona i dalej to samo.... :/
szablos
ODPOWIEDZ