[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: siwy_a1 »

wierny62 mi przy podobnych objawach pomogło czyszczenie silników krokowych od LPG. Zbiera się tam oleista maź, która trochę zakłóca obroty. Może spróbuj w tym kierunku... na pewno nie zaszkodzisz ;-)

P.S. W drugiej połowie lipca też gonię Tolka do Chorwacji :-D
siwy_a1
wierny62
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 mar 2010, 00:15

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: wierny62 »

siwy_a1 pisze:wierny62 mi przy podobnych objawach pomogło czyszczenie silników krokowych od LPG. Zbiera się tam oleista maź, która trochę zakłóca obroty. Może spróbuj w tym kierunku... na pewno nie zaszkodzisz ;-)

P.S. W drugiej połowie lipca też gonię Tolka do Chorwacji :-D




Siwy_a1 czy to może wypływac też na większe spalanie LPG? / w jakie rejony śmigasz? i przez Słowację, Węgry i Cro czy CZ,AU,SLO ?
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: siwy_a1 »

wierny62 szczerze mówiąc, nie wiem, czy to może powodować wyższe spalanie LPG :?: ale wydaje się to prawdopodobne. Zabrudzony silnik krokowy się nie domyka i podaje więcej gazu...

My koniecznie wybieramy wersję przez Węgry :-) ale docelowego rejonu jeszcze nie znamy ;-) A Ty?
siwy_a1
wierny62
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 mar 2010, 00:15

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: wierny62 »

siwy_a1 pisze:wierny62 szczerze mówiąc, nie wiem, czy to może powodować wyższe spalanie LPG :?: ale wydaje się to prawdopodobne. Zabrudzony silnik krokowy się nie domyka i podaje więcej gazu...

My koniecznie wybieramy wersję przez Węgry :-) ale docelowego rejonu jeszcze nie znamy ;-) A Ty?



Jastrzębie - Cieszyn - Trzyniec - Cadca - Zilina - Bratysława - Rajka - Csorna (R86), za Kormend zjadę na 76 (E65) w kierunku na Zalaegerszeg, zjazd na 74, kierunek na Nagykanizsa, następnie wskocze na 7 i prosto do granicy w Letenye i A4, i A1



sorry za off topa :)
robert922a
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:00

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: robert922a »

Mam podobne problemy jak tutaj co niektórzy. Jestem posiadaczem Seata Toledo 1L 1,6i 101KM. I mam taki problem, że jak odpale samochód na zimnym to chodzi bardzo ładnie, po nagrzaniu do temperatury 90 stopni samochód zaczyna dziwnie chodzić to znaczy wariują mu obroty i silnik przerywa, tak jakby zaczynało czasem brakować benzyny. Samochód przerywa, i wciskam sprzęgło i za chwile sie unormuje ale później znowu to się robi. Ale nie zawsze bo nieraz nagrzeje się i działa dobrze. Więc w czym może być problem?? Filtry wszystkie zostały wymienione w wakacje.


Edit:
Doszedłem w końcu z tym samochodem :) czytałem wszędzie co przy takich objawach może być i sprawdzałem, nic nie pomagało ;/ a co się tu okazało to cewka już była nie za dobra i gdzieś gubiła iskrę. Proponuje sprawdzić osobą którym przerywa cewkę, jak to ona to kupić nawet i używaną ale oryginalną niemiecką a nie jakieś włoską czy jakąś inną. Pozdrawiam.
Toledo I 1,6i 1998r.
imil

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: imil »

Yo. Mam problem. Szarpie i gaśnie na zimnym ale jak się rozgrzeje to działa bardzo dobrze. Jak jest zimny to potrafi zgasnąć podczas zmiany biegów. Dodatkowo podczas rozpędzania (nie ważne czy ciepły czy zimny) do 2800 rpm idzie w miarę ok 3000-3400 szarpie a od 3500 idzie jak szatan :P. Świece mam dobre (sprawdzałem), kopułka lekko pęknięta (zaraz przy tym ala gwincie) i przewód od cewki jest nie pewny (w sensie że nie siedzi pewnie w gnieździe i musi być przyklejony taśmą). Olej mam 20w50, wiem że lipa ale pod maską mokro od oleju było jak kupowałem a jakbym zalał inny to pewnie by chlapało. Teraz dalej wypływa olej na kolektor więc pewnie uszczelnienie rozrządu albo pod klawiaturą ale to na dniach zrobię. Zrobiłem już nim ponad 500 km i dalej na bagnecie tyle ile było i płynu z chłodnicy nie żre więc o tyle dobrze :-) Co poradzicie zrobić?
Awatar użytkownika
Jaguar_master
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 03 cze 2011, 12:24

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Jaguar_master »

zacznij od :
Uszczelnij Silnik , wymień przewody, kopułkę, w Chuuu... masz kombinowania mozesz sprawdzić przepływomierz na początku lub pod kompa podlaczyć
gostom
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:44

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: gostom »

Mi przerywało, wyczyściłem kopułkę i ją odwróciłem (była odwrotnie zamontowana i nie chciała wskoczyć na swoje miejsce), odpiąłem i podpiąłem przewody z powrotem, teraz na każdym biegu idzie jak burza, nic nie szarpie na postoju na luzie też już silnik lepiej pracuje, nie przerywa.
plum
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 19 lip 2011, 15:54
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Skąd?: Gdańsk

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: plum »

koledzy, czy wyskakujący na kompie błąd czujnika wałka rozrządu może mieć wpływ na te falujące obroty w 1M 1.6 SR 8V? Po wykasowaniu błędu obroty dalej falowały. Wcześniej wymieniłem czujnik położenia wału to nic nie pomogło. Mam jeszcze jeden błąd - jakiś czujnik od przepustnicy- myślicie że ten drugi może mieć większy wpływ na te falujące obroty?
A tak na marginesie w ASO w Gdańsku za czujnik wałka rozrządu zaśpiewali mi 320pln + 100pln robota... :-/
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: dude88pl »

co to za błąd od przepustnicy? bo bym bardziej falowanie obrotów na nią zrzucał
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
ODPOWIEDZ