To nie mój wymysł. Zapytałem to co wyczytałem tu http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=5377&start=180 post Carlos'a
U mnie EGR jest czysty i zanim zacznę zakładać blaszki itp.to chciałem zobaczyć czy coś czuć i czy się dłużej nie będzie nagrzewał, bo u mnie z nagrzaniem motorowni to masakra. Dziś było ponad 20* i po 17 pojechałem to temp. osiągnął po 7km
kornat, to ja bym się przyjrzał czujnikowi temperatury bardziej skoro tak wolno Ci temp. łapie Po zaślepieniu EGR'a łapie temperaturę jeszcze wolniej, ale najbardziej to jest zimą odczuwalne.
Czujnik wymieniłem po sprowadzeniu bo zostawiał błąd ale wskazówka chodziła normalnie. Wymieniłem czujnik i bez zmian. Tej zimy zmieniłem termostat na Wahlera i jeszcze gorzej ;/
Domelek mój benzyniak też dymił zaraz po zaślepieniu EGRa i czyszczeniu przepustnicy. Kopcił przez chwilę na biało (to efekt oparów benzyny ekstrakcyjnej, której używałem do czyszczenia ). Po krótkiej jeździe, dymienie zniknęło
kornat pisze:A ja mam takie pytanie. Po zaślepieniu turbina szybciej się kręci, czy się szybciej nie zużyje? a ja chciałem dla testu zaślepić ten wężyk który idzie od N18 do EGR ale nie wiem czy w taki sposób coś się zmieni. Co o tym myślicie?
Jezeli masz szczelny zawor egr to po zdjeciu z niego i zaslepieniu wezyka z n18 teoretycznie masz odlaczona recyrkulacje spalin, za to pojawi sie pewnie,przy wylaczaniu silnika w ok. n18, odglos ´odkurzacza´.
Jezeli sie nie myle,to po zaslepieniu egra auto nie bedzie bardziej dymic, a nawet powinna byc poprawa.
szymekgd pisze:Dobra, wyciagnalem z trojnika zasilanie podcisnieniem n18, wlozylem zaslepiony odcinek wezyka i nastala bloga cisza Jednym slowem, po zaslepieniu egr'a dodatkowo robimy powyzsza czynnosc i nie zauwazamy zmiany.
Kurde dopiero teraz doczytałem Możesz jakieś fotki zapodać o którym wężyku mowa ?
jeśli jest zaślepiony przez VNT to nie puszcza spalin przez tą rurkę, a po co zaślepiają to nie wiem,przecież VNT go otwiera, ja tej rurki wogóle nie mam u siebie jest zaślepione z obu stron blachami
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym
szymekgd pisze:Jezeli masz szczelny zawor egr to po zdjeciu z niego i zaslepieniu wezyka z n18 teoretycznie masz odlaczona recyrkulacje spalin,
Właśnie teoretycznie niby tak ale po coś się zaślepia jeszcze na łączeniu EGR z turbiną. Spróbuję i sprawdzę co z tego wyjdzie jak się pogoda poprawi.
Zaslepia sie poniewaz zawor moze byc nieszczelny i puszczac ew. olej z dolotu na kierownice turbiny powodujac powstawanie na nich nagaru i w koncu zablokowanie..
Sony pisze:
szymekgd pisze:Dobra, wyciagnalem z trojnika zasilanie podcisnieniem n18, wlozylem zaslepiony odcinek wezyka i nastala bloga cisza Jednym slowem, po zaslepieniu egr'a dodatkowo robimy powyzsza czynnosc i nie zauwazamy zmiany.
Kurde dopiero teraz doczytałem Możesz jakieś fotki zapodać o którym wężyku mowa ?
Dopiero z wojazy wakacyjnych wrocilem, fotke poszukam wieczorem,chodzi o waz 'dostarczajacy' podcisnienie-podlaczony do zaworka powyzej wyprowadzenia sterujacego egrem. Zaslepienie tego wezyka 'wycisza' n18, mysle, ze dziwne odglosy po wylaczeniu sa zwiazane wlasnie z podcisnieniem i ruchami membrany znajdujacej sie w zaworku.