[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

lukasz070788 pisze:Skąd sie bierze podciśnienie w n75 i n18 mozecie mi pokazać na zdjęciu który wezyk doprowadza podciśnienie?

Z tego urządzenia http://allegro.pl/seat-leon-toledo-1-9- ... 45831.html Jest on po prawej stronie silnika u góry. Od niego idzie gruby wąż do serwa a w tym grubym wychodzi cienki i to on daje podciśnienie do zaworków.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Uklad wezykow na obydwu zaworkach jest taki sam, z jednej strony: na pojedynczy krociec dochodzi cisn. atmosferyczne z filtra powietrza, z drugiej: na gorny krociec dochodzi podcisnienie, na dolnych jest wyjscie sterujace w n75-silownikiem gruchy, w n18-silownikiem egr'a.
Awatar użytkownika
lukasz070788
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 09:01

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lukasz070788 »

dzięki za odpowiedzi:)

[ Dodano: 2011-06-24, 14:52 ]
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie turbo, czy ta powierzchnie po której "chodzą" kierownice jest wyciągalna? bo chciałbym ją zeszlifować, prawdopodobnie to jest przyczyna przeładowania ponieważ kierownice mogą się blokować na tych wżerach...
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Witam mam pytania :roll:
1 Jakie są objawy źle działającego przepływomierza ?
2 Czy jeśli są zapieczone kierownice w turbinie , to ruch tej sztangi jest ograniczony ,do jakiegoś stopnia ? czy na samym początku 0,5 cm a potem lekko do końca ?
3 jak sprawdzić N75?
4 czy ten program do diagnostyki dostępny w necie jest godny zaufania ?
Czekam na wasze odpowiedzi a może ktoś wyciągnie jakieś wnioski z zadanych pytań prze zemnie i poda mi konkretną rade ?
pozdrawiam !!!!!!!!! :evil:
SEAT TOLEDO II 2003 110 KM TDI :evil: :evil: :evil: :evil:
GRZANA
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

GRZANA pisze:1 Jakie są objawy źle działającego przepływomierza ?

Auto wolniej przyśpiesza, nie wkręca się tak dobrze na obroty, ma problemy z V-max.

GRZANA pisze:3 jak sprawdzić N75?
Możesz wyczyścić zawsze i tyle. Jak sprawdzić to nie wiem :P

GRZANA pisze:4 czy ten program do diagnostyki dostępny w necie jest godny zaufania ?
Oświeć Nas jaki program masz na myśli, bo szklanej kuli nie posiadamy.

Najlepiej porobić logi statyczne i dynamiczne skoro masz problemy i zamieścić je w odpowiednim miejscu na forum, wtedy wsio powinno wyjść co i jak.
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Dzięki za odpowiedzi :-)
zaworki czyściłem , zamieniałem no jest różnica taka że jakby trochę wcześniej łapał przeładownie tzn . Na postoju na zimnym silniku jak go bujne tak do 3 tysiaków dzieje się coś dziwnego , spada momentalnie z obrotów nie równo pracuje jeśli można pracą ,kopci na biało nawet zgaśnie a laga od geometrii zatrzymuje się 0,5 cm przed końcem tak jakby gruszka nie miała siły się rozprężyć .
sprawdzałem tą gruszkę ,wytwarzałem podciśnienie ,, wężyk w ząbkach i ssałem " a paluchami lekko przesuwałem w pełnym zakresie sztangą wiec nie ma zapieczonych kierownic jak myślicie ?
w poniedziałek zakupie nową przepływke bo mam jakąś hińszczyzne bez żadnych opisów wstawioną :-( :-(
Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 09:29 przez GRZANA, łącznie zmieniany 1 raz.
GRZANA
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

GRZANA, póki co porób logi jak masz możliwość. Najpierw trzeba zlokalizować usterkę, zamiast wydawać od razu 230zł na nową oryginalną przepływkę.
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Sony pisze:Oświeć Nas jaki program masz na myśli

VCDS AKP 10.6.1 to ten program znalazłem ,interfejs zmówiłem
A z tymi logami to będe prosił o pomoc gdy wszystko pozbieram do kupy
pozdrawiam i piszcie :-)
GRZANA
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

GRZANA, program jest w porządku ;) Jak pozbierasz wsio do kupy to uderzaj w dziale dotyczącym VAGa i pomyślimy.
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Dzięki za za dobre rady i udanej niedzieli życze :-) :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
pozdrawiam GRZANA :evil: :evil:
GRZANA
ODPOWIEDZ