Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Sony »

migacz1981, ja nie będę po numerze VIN sprawdzał tylko po numerach katalogowych z ETKI ;) Porównać w sumie zawsze ceny mogę, ale z tego co wiem to ciężko o oryginalne graty czasem w sklepach i pozostaje często jedynie ASO ratunkiem :P
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: koti »

Ja kupuje części w ASO Skody. Te same części a dużo taniej niż w ASO Seat.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: siwy_a1 »

Panowie a gdzie ta tulejka rozprężna ma wchodzić? Wewnątrz którejś tulei wahacza?
siwy_a1
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: WOLF69 »

migacz1981, masz racje ja tez mam sporo podzespolow z tej firmy i nie nazekam.
Odnosnie gluchego stukania to u mnie sa to gumy na drazku nad wachaczem takie male i to caly problem stukania. Okazalo sie to dopiero na szarpakach . Koszt minimalny, wymiana przyjemnosc grzebania.
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: migacz1981 »

Ta tuleja rozprężna wchodzi do wewnątrz tylnej tulei wahacza (tej większej okrągłej),w ten otwór,gdzie wchodzi śruba mocująca
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: siwy_a1 »

migacz1981 dzięki za odpowiedź :) A czy ona wchodzi zawsze? bo tuleje mamy chyba wszyscy takie same... Szczerze mówiąc nie pamiętam, żeby ktoś mi wspominał o takim elemencie jak kiedyś zmieniałem te tuleje, a teraz pojawiły mi się stuki w zawieszeniu... Może to właśnie ich brak daje o sobie znać.... :evil:
siwy_a1
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: migacz1981 »

Wez klucz do kół i spróbuj dokręcić koło jeżeli zauważysz dość duży ruch koła równoległy do osi wzdłużnej auta to ich nie masz,ale
siwy_a1 pisze:Szczerze mówiąc nie pamiętam, żeby ktoś mi wspominał o takim elemencie jak kiedyś zmieniałem te tuleje, a teraz pojawiły mi się stuki w zawieszeniu... Może to właśnie ich brak daje o sobie znać.... :evil:
na bank wiedziałbyś juz na następny dzień,że jest coś nie tak.Element ten jest śmiesznie tani i wliczają go w koszt naprawy lub występuje w komplecie z tuleją także nie możesz go nie mieć.U Ciebie stawiam raczej na tuleje stabilizatora lub łącznik koszty samych części śmiesznie niskie (tuleja od 2.50 do 15pln/szt.).
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: siwy_a1 »

migacz1981 dzięki za sugestie :) Trzeba będzie podjechać na szarpaki i zagadka się wyjaśni ;-)
siwy_a1
K
Kaktus/Michal
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 10 sie 2010, 18:58

Luzy przy szybszej jeżdzie

Post autor: Kaktus/Michal »

Witam
Ostatnio zauważyłem że przy szybszej jeździe jakbym tracił czucie w kierownicy czy to może być koniec drążków kierowniczych? czy może samych końcówek??w maju jak bylem na przeglądzie to coś mi tam mówili że niby drążki by trzeba było wymienić ale jak pytałem mechanika to mówił że nic w nich nie widzi wiec sam nie wiem czy może teraz nadszedł och kres. Proszę o podpowiedź??jak wogóle sie zachowują zużyte drążki? no i jakie polecacie?może jakiś konkretny sklep?? i czy ktoś z Was wymieniał to sam??dużo roboty przy tym??z tego co wiem później na zbierzność trzeba jechać??

Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Pozdrawiam
K
Kaspoll1988
Forumowicz
Posty: 1933
Rejestracja: 21 cze 2010, 16:52
Auto: Seat Leon 1P
Model: 2.0 TDI
Lokalizacja: Dobczyce

Zawieszenie- koło w negatywie

Post autor: Kaspoll1988 »

Jakoś kilka dni temu miałem akcję wyprzedzania koparki na wiosce, gdy zacząłem wyprzedzać kierowca tego toż pojazdu troszkę przykręcił i musiałem uciekać, przeleciałem poboczem i zerwałem kołem 2 gródki ziemi. z czeo jedna mniejsza 2 większa
Zaraz po przejechaniu po tym ( prędkość ok 70-75 km/h) kierownica zaczęła ciągnąć w lewo, po przejechaniu kilku kilometrów spore ciągnięcie uspokoiło sie ale dalej było coś nie tak, na 2 dzień popuściło się koło, dokręciłem i wyrównałem ciśnienia w kołach, ale efekt dalej taki sam. że auto ściąga a koło stoi w negatywie pochylone lekko do wewnątrz.

Dzisiaj rozebrałem wszystko do cna. wymieniłem tylny silentblok we wahaczu bo był naderwany. Sprawdziłem amora ,sprężyny,piaste, łożysko. no wszystko.
Po składałem i efekt po jeździe dalej taki sam :(
Koło w negatywie do wewnątrz ucieka górą. Już nie wiem co mam robić dosłownie :( Bo mnie to irytuje strasznie :( Jutro będe grzebał dalej za tym.

Może któryś z kolegów miał podobny problem ?
Jak możecie to sie wypowiedzcie bo mi już brak sił.i pomysłów

Z góry dzięki i pozdrowionka
ODPOWIEDZ