Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: WOLF69 »

Dowiedz sie dokladnie o co mu chodzi , ten element czesto sie zuzywa i powoduje gluche stuki ale moze byc to rownierz nr 4 (tzw cukierek). koszty sa male a i wymienic mozna domowym sposobem. Ja sie nie piep...... wymienilem kompletne wachacze z podzespolami tj nr 3,4,11. Wszystko bylo gotowe do zalozenia na auto. Suma sumarum wyszlo mi taniej, lzej, latwiej i szybciej.

Przekalkuluj i zycze milej zabawy. <zygi>
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: igi84 »

Tylko pamiętaj sprawdzenie geometrii po wymianie wahacza Cie nie ominie :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Na diagnostyce koleś powiedział mi, że mam do wymiany tuleję na lewym wachaczu bo jest lekko spękana od dołu... Czy to jest element nr 3 ? :P


Gosc powinien okreslic,czy jest to przednia, czy tylna tuleja, ale z jego opisu wynika, ze tylna czyli elem. nr 3.
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: skaza24 »

Sony pisze:Na diagnostyce koleś powiedział mi, że mam do wymiany tuleję na lewym wachaczu bo jest lekko spękana od dołu...




To masz chyba podobny przypadek co ja .

W moim mam takie głuche delikatne stuki (tłuczenie) jak sie powoli jedzie ale tylko to jest słyszalne w zimie w lecie ledwo co

Byłem w diagnostyce i koleś też to samo mi powiedział o tym elemencie (tylna tulejka) że guma w tulejii już nie jest w całości i radził jak najszybciej wymienić bo pozostałe "dostana przez to po d.... "

Pojechałem do mechaniora , oblukał i miał wątpliwości do stwierdzenia diagnosty bo podobno ta guma nie jest pełna tylko oryginalnie ma takie nacięcia aby była bardziej elastyczna .

Kazał pojeździć i obserwować czy się nie pogłębia te tłuczenia , także minęły 2 zimy i cały czas tak samo że nie dochodziłem dalej skąd zie ten odgłos bierze.

Ale coś mi sie wydaje że ten odgłos jest z innego elementu ale równie dobrze moge sie mylić :D

Jak zacznie mi to przeszkadzać to będę drążył ten ten temat :)
Ostatnio zmieniony 25 cze 2011, 16:40 przez skaza24, łącznie zmieniany 1 raz.
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Sony »

WOLF69 pisze:Suma sumarum wyszlo mi taniej, lzej, latwiej i szybciej.

Przekalkuluj i zycze milej zabawy. <zygi>


No nie wiem czy wyszłoby tak taniej :P Tak czy siak pomyślę, pokalkuluję i pogadam z moim mechanikiem jeszcze :)

Dziękóweczka za podpowiedzi :)
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Wyplosz »

wymień 3 i 4 dla pewności to grosze kosztuje a będziesz miał spokój i pewność ze to ta tuleja :D
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Sony »

Wyplosz, chwilowo temat odpuściłem, bo nic mi nie tłucze.

Jak będę na wymianie klocków/tarcz/płynów/filtrów to mój mechanik zerknie na ten temat ;)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: migacz1981 »

Sony pamiętaj jeszcze jeżeli sam będziesz kupował te tuleje to spytaj o tzw.tuleje rozprężną ,bo w 1L występuje a z tego co widze to części na oko nie różnią się wcale od siebie. Ja temat tulei w wahaczach przerabiałem w zeszłym tygodniu i w sklepie nie dali mi tych tulei co spowodowało dość znaczny luz poziomy całego wachacza.Po wizycie w sklepie i montażu tych tulejek problem ustąpił a sprzedawcy stwierdzili,że ten element występuje b.rzadko dlatego mi go nie dali a kosztuje jakieś 2.7 pln za szt.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: Sony »

migacz1981, ja będę kupował części w ASO po numerze, więc nie będę miał problemu w razie czego ;-)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Zawieszenie przód - wymiana podzespołów

Post autor: migacz1981 »

Pogrzebałem w katalogach i ta tuleja co jest na zdjęciu jest do 1M i nie różni się niczym od tej do 1L mało tego cala reszta zestawu teżsię nie różni jest taka sama dla obu modeli
Sony pisze:ja będę kupował części w ASO po numerze,
.Jak mi powiedział sprzedawca w ASO Śląsk Auto w Nysie sprawdzanie części po nr Vin jest skuteczne dopiero po 2004r.Dużo taniej zapłacisz w normalnym sklepie za te same części polecam firme lemforder,bo to ona produkuje części do pierwszego montażu w większości europejskich aut .Aha TRW jest jeszcze dobre.Do ASO jeżdżę tylko po nietypowe graty albo jak mi dobrą cene zrobią jak na przednie lampy (120zst. zapłaciłem w ASO a w inter carze 560szt za te same lampy firmy HELLA)
ODPOWIEDZ