Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mario
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 25 sie 2008, 09:09

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Mario »

1.8 8v , konikow troszke malo , za to spalanie , masakra 12 l po wawce :(
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: tony »

Mario pisze:1.8 8v , konikow troszke malo , za to spalanie , masakra 12 l po wawce :(

za to dobry do gazu i rorząd niekolizyjny chyba :?:
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: sz.p.bartek »

1.9 TDI ASV 110KM

+ mało pali
+ podatny na chip tunning
+ oszczędniejszy i mniej awaryjny niż PD'ki

- zbyt głośny
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Kitaj »

a czym sie różnia te silniki ASV PD i jeszcze tam jakies były ?? z wygladu można je jakoś rozpoznać ??
S
SAGAL

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: SAGAL »

1.8 8v
+ tanie cześći
+ bez wycieków oleju
+ nawet cichy chyba ze właczy się klima
+ łatwy tuning
+ łatwa naprawa

- ogromne zuzycie paliwa
- zbyt mała ilość mocy
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: sz.p.bartek »

Kitaj pisze:a czym sie różnia te silniki ASV PD i jeszcze tam jakies były ?? z wygladu można je jakoś rozpoznać ??


Mylisz troche pojecia, zatem po kolei:
1) w Toledo były 2 rodzaje silników TDI:
- na pompie wtryskowej VP37 o mocach 90 i 110KM o oznaczeniach np AFN, AHF, AGR, ASV, ALH
- na pompowtryskiwaczach (tzw PD'ki) o mocach 130 ASZ i 150KM ARL (w innych autach VAG można znaleźć o innych mocach np 100, 105, 115, 130, 160KM)

Z wyglądu dla laika różnią się przede wszystkim plastykową obudową silnika.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: peter174 »

Kitaj pisze:a czym sie różnia te silniki ASV PD

nigdy takiego silnika nie było ...
sz.p.bartek pisze:1.9 TDI ASV 110KM
... i mniej awaryjny niż PD'ki

a co takiego jest awaryjengo w PD czego nie ma w VP ?
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Tomas »

hmm ja słyszałem, że silniki na pompowtryskach są bardziej podatne na jakość ropy. No ale chyba jak ktoś już decyduje się na auto z takim silnikiem, to nie leje ruskiego barachła i wie jak o niego zadbać. W innym przypadku będzie to słono kosztować :) Słyszałem, że same pompowtryski to wydatek 4-6tys zł/komplet. Silniczki jednak przy odpowiednim użytkowaniu nie są bardziej awaryjne i mniej żywotne niż inne TDI.
Zresztą chłopaki na spocie w Wawce przyjechali ARL-em podkręconym do 180KM (czy tam pare rumaków więcej) i nic tam na silnik nie nażekali.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: peter174 »

wtryski owszem są drogie ale ich uszkodzenia sa tylko na zyczenie samego uzytkownika (czytaj lipna ropa lana do auta) ... ale to nie kwalifikuje się jako typowa usterka PD-ka ... wiekszosc usterek jest na zyczenie samego uzytkownika np związane z PSJ (pi......y styl jazdy)
- awaryjnosc PD niczym nie odbiega od VP (czyli ma standardowe bolaczki TDI: np przepływomierz, N75, )
- kultura pracy PD jest wyzsza niz VP
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: sz.p.bartek »

peter174 pisze:wtryski owszem są drogie ale ich uszkodzenia sa tylko na zyczenie samego uzytkownika (czytaj lipna ropa lana do auta) ... ale to nie kwalifikuje się jako typowa usterka PD-ka ... wiekszosc usterek jest na zyczenie samego uzytkownika np związane z PSJ (pi......y styl jazdy)
- awaryjnosc PD niczym nie odbiega od VP (czyli ma standardowe bolaczki TDI: np przepływomierz, N75, )
- kultura pracy PD jest wyzsza niz VP


Nie wtryski a pompowtryski i tu sie pojawia podstawowa różnica między VP a PD'kiem (o czym zapewne wiesz). Zobacz na przeloty samochodów z tymi silnikami i nie mówie o pojedyńczych sztukach, a większości. Rzadko zdarza się aby pompa odmówiła posłuszeństwa w przeciwnieństwie do pompowtryskiwaczy.
PD'ki są nieco bardziej ciche, ponieważ wyciszono w nich niskie częstotliwości.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
ODPOWIEDZ