[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
D
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Domelek »

Pomyliłem się,chodzi o prawe koło. Jeśli chodzi o klimę to nie była włączona akurat ,ale kiedyś jak jeździłem z włączona klimą to nic nie ciekło. Patrzyłem właśnie na wszystkie węże ale nic nie widać żeby którymś ciekło.
Koti,a jeśli to uszczelka to powinno wrzucać ten płyn przy butowaniu auta???? Nie ma objawów które wskazywałyby na uszczelkę.
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Lokalizacja: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Wyplosz »

Domelek, jedź na sprawdzenie uszczelki do warsztatu i trwa to 10 minut i kosztuje 20 zł przynajmniej ja tyle płaciłem
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: vwir »

Z klimy nie cieknie wężem. Wylot jest za ekranem termicznym który masz przyklejony do ściany grodziowej (jest w tym miejscu takie półokrągłe nacięcie).
Inna rzecz która może w tym miejscu wylatywać to strzelona nagrzewnica. Ale wtedy miałbyś parujące szyby (przy włączonym ogrzewaniu) i widziałbyś, że spada Ci poziom płynu chłodniczego.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: migacz1981 »

Prawdopodobnie masz nieszczelne kolanko przy termostacie lub obsunął się wąż na tym kolanie. Mnie też wszyscy straszyli uszczelką pod głowicą a była pierdoła czyli kawałek uszczelnienia z pompy wody zatkał skutecznie otwór wlotowy cienkiego węża przy zbiorniku wyrównawczym. Węże puchły silnik grzał się ja zrobiłem z 70 km w takim stanie i uszczelka pod głowicą cała.Bez urazy, ale niektórzy chyba mają warsztaty które regenerują głowice,bo tak uparcie lansują tezy o wydmuchanych uszczelkach lub pękniętych głowicach
D
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Domelek »

Właśnie było tak jak mówi kolega migacz1981 jakiś wąż się zluzował i ciekło.
A mam do was jeszcze takie jedno pytanko,a mianowicie kolega ma też seata toledo 1.9 TDI i wyrzuca mu płyn przez zbiorniczek przy większych prędkościach,i ktoś powiedział nam że może jest korek zepsuty,więc zamieniliśmy korek od Golfa IV i o dziwo przy prędkości 170 km płynu nie wyrzuca silnik jest suchutki,a przed zamianą był cały mokry płynem. Jak myślicie czy korek może być przyczyną wyrzucania płynu przy większych prędkościach. Z góry dziękuję za odp.
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: koti »

Domelek pisze:czy korek może być przyczyną wyrzucania płynu przy większych prędkościach

Korek utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie, gdy jest uszkodzony może nie upuszczać ciśnienia i przez to wywala płyn przez odpływ w zbiorniczku.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kuba88w »

Panowie u mnie też ubywa płynu. Wszystko zaczęło się po wymianie termostatu i wymianie płynu. Glutów na korku oleju nie mam, oleju też mi nie przybyło na bagnecie, w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest czysty bez plam oleju, auto pali na zimnym i na gorącym na dotyk, nie ma spadku mocy. Pod samochodem plam nie ma ale mam osłonę więc i tak zostało by chyba na osłonie, patrzyłem pod maskę niby wszystko suche ale nie wiem dokładnie nawet na co uwagę zwrócić. Wyczyściłem zbiorniczek z zewnątrz przy korku i wężu żeby sprawdzić czy tamtędy ucieka ale jest czysto.... Ostatnio jak byłem u faceta, który wymieniał mi termostat i płyn na dolewkę. Była połowa między min a max, dolał mi powyżej max w połowie między górną kreską a połową zbiornika, teraz czyli po 2 tyg mam między tą górną kreską a tymi krzyżykami, które są zaraz pod nią.
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: peter174 »

w poprzednim aucie miałem wycieki plynu z jednego z węzy idacych do chlodnicy ... uległ on przetarciu i to tak niefortunnie ze patrzac z góry przy otwartej masce niby wszystko było ok ... dopiero po macnieciu reką od spodu weza dało sie wyczuc ze cos tam sie sączy ... sprawdzales węze czy nic nie ubywa tamtędy :roll: :?:
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

kuba88w pisze:[...]Ostatnio jak byłem u faceta, który wymieniał mi termostat i płyn na dolewkę. Była połowa między min a max, dolał mi powyżej max w połowie między górną kreską a połową zbiornika, teraz czyli po 2 tyg mam między tą górną kreską a tymi krzyżykami, które są zaraz pod nią.


Jestes zdziwiony, ze przelales poziom i cisnienie wywalio Ci nadmiar plynu?
k
kuba88w
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 10 sty 2011, 16:40
Auto: Lexus IS 200
Model: 2.0 R6
Lokalizacja: Ustrzyki Dln.

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kuba88w »

peter174, właśnie nie tylko poglądowo ale dzięki za sugestię jeszcze to obczaję :-) na początku po kupnie też mi płyn uciekał bo jakiś gryzoń zasmakował sobie w wężu ale dwie dziurki były centralnie na widoku...
szymekgd, obyś miał racje :-) wiesz ja się na tym nie znam dlatego napisałem w tym temacie, gdybym wiedział o tym to tematu bym nie zaczynał :-P

Podjadę jeszcze na sprawdzenie czy nie mam dwutlenku węgla w płynie chłodniczym, koszt 25 zł więc raczej nie zbiednieje a będę wiedział czy to nie daj Boże grubsza sprawa czy nie.

[ Dodano: 2011-08-08, 15:11 ]
a jak to jest z tym odpowietrzaniem układu po wymianie płynu?? od razu po odpaleniu jak płyn zacznie krążyć i wtedy może się zmniejszyć poziom czy po iluś km?
ODPOWIEDZ