Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Wartosci map sensora sa seryjne dla tego sterownika.
Awatar użytkownika
tomason2
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dobczyce

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: tomason2 »

Jechać na hamownie. Jedziesz miał 100% pewność czy modzony czy seria.
Tomek

ASV - 150KM - 328Nm :-)
Tuti41
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2011, 10:31

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Tuti41 »

To może i ja poproszę o analizę.

http://vaglog.rtnet.pl/tutituti_47296.html

Chodzi o to, że do 3000 obrotów auto ma strasznego muła. Np. na 1-ce przy ruszaniu do 3000 jakoś idzie i nagle przed 3000 obrotów dostaje kopa, jakby turbo ;) - bez zmiany położenia pedału przyspieszenia. Tak jest w zasadzie na każdym biegu. Przy dociskaniu gazu, przed 3000 jakby nawet malało przyspieszenie. Czy to kończąca się przepływka?
A przy 5000 minimalnie czuć osłabnięcie. Na wykresie z powyższego loga widać wyraźnie duże zmiany przepływu powietrza przed 3000 i w okolicach 5000 obrotów. Choć może to "wina" zmiennej długości kolektora dolotowego. Natomiast na odpiętym przepływomierzu auto idzie gładko, przyspiesza "normalnie" od początku, choć jest nieco słabsze w całym zakresie obrotów - ale to już "wina" średnich wartości powietrza przy odpiętej przepływce ... Help.

Zapomniałem dodać - wzrosło spalanie po mieście o 1 do 1,5 litra. Na klimie przyspieszenie do 3000 to już totalna porażka.
Tuti.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Tuti41, skoro odpiąłeś przepływomierz i czujesz poprawę to moim zdaniem bankowo przepływkę masz do wymiany.

Możesz spróbować ją jeszcze reanimować. Manual jak to zrobić masz tutaj -> viewtopic.php?t=2852
Tuti41
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2011, 10:31

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Tuti41 »

Dzięki za info. W sumie objawy na to wskazują, ale zawsze lepiej się upewnić przed wydaniem 2,5 stówek ;) Co do reanimacji, to nie było czego reanimować, bo po wyjęciu samej wkładki była czysta jak łza. Ale i tak dostała kąpiel w izopropylu. W piątek mam jeszcze pojechać do zakładu, w którym robię to czego sam nie dam rady ;) na podmianę na oryginał BOSCHa i na próbną jazdę. No i oczywiście na VAGu czyściutko. Pewnie już siada ta przepływka, w końcu ma prawie 7 latek ...

Thx.

[ Dodano: 2011-06-03, 12:37 ]
Niespodzianka - prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie i wygląda na to, że nie była to wina przepływki.
Wczoraj powalczyłem z samochodem - wkładkę już miałem czystą, przeczyściłem dodatkowo siatkę w obudowie przepływki, choć nie była zbyt brudna. Dodatkowo po zdjęciu rury łączącej przepływkę z przepustnicą zobaczyłem, że rant rury od strony przepływki w jednym miejscu zawinięty jest do wewnątrz. Oczywiście poprawiłem przy montażu.
I dodatkowo wyczyściłem czujnik Halla na wałku rozrządu. Był trochę zabrudzony olejem, jak mi swego czasu silnik pocił się pod pokrywą zaworów.

Dodatkowo ustąpił objaw lekkiej trzęsawki silnika na biegu jałowym i zniknął objaw mulenia. Pojeździmy - zobaczymy :) Więc albo był brudny Hall, albo ciągnął lewe powietrze za przepływką.
Tuti.
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: jonson22 »

dziś po podpięciu vaga wyskoczył mi błąd:

16514-sonda lambda obwód (strona1 czujnik1) brak osprzętu nie zwiazane ze sprzętem
taki opis dal mi polski VAG 4.9

natomiast ten sam błąd w kodach błędu opisywany jest
OBWÓD CZUJNIKA O2- USTERA (BANK1 CZUJNIK1)


czy ten błąd kwalifikuje sondę do wymiany?
Załączniki
to ten błąd, po skasowaniu i odpaleniu auta za chwilę też wyskoczył, dodam ze stał się powolny i poszarpuje silnikiem. czy wymiana sondy da temu spokój oraz może wie ktoś gdzie kupić dobrą sondę co by nie kupować jakiś podrób chinskich lub na co zwrócić u
to ten błąd, po skasowaniu i odpaleniu auta za chwilę też wyskoczył, dodam ze stał się powolny i poszarpuje silnikiem. czy wymiana sondy da temu spokój oraz może wie ktoś gdzie kupić dobrą sondę co by nie kupować jakiś podrób chinskich lub na co zwrócić u
Tuti41
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2011, 10:31

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Tuti41 »

Widzę, że masz ten sam silnik. Miałem te same objawy i ten sam błąd. Padła lambda - ja wymieniłem na BOSHa, po 3 latach wszystko jest OK.
Tuti.
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: jonson22 »

Tuti41, masz jednostkę AGN możesz mi podać numer tej sondy lub gdzie kupiłeś i ile to mniej wiecej kosztowało?
Tuti41
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2011, 10:31

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Tuti41 »

Tak, mam AGN. Ale niestety numeru nie mam. Nie robiłem tego osobiście, tylko w warsztacie. Z wymianą dałem niecałe 3 setki.
Tuti.
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dziubek6 »

Witam,
mógłby mi ktoś wyjaśnić o co tu chodzi? Czy EGR działa jak powinien czy jest jak zaślepiony? Bo chyba niby się przełącza, ale masa powietrza zasysanego jest taka sama.
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_48969.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_48970.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_48971.html
1.9 AHF
ODPOWIEDZ