[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bartek »

szmoła, spróbuj zimmerman sport, a jek chcesz mieć supr heble to pozostaje swap na 312-256 ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Wyplosz »

podobno duża różnica jest po założeniu 288, z 280
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bartek »

wiem, ze b. duża różnica jest po założeniu 312 z 280, ale o tym oddzielny temat ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Na pierwszy montaż szły ATE i Textar. Myślę, że jeśli nie planujesz modów w postaci dużej mocy to kup po prostu to co było na pierwszy montaż. Gładkie, bez wydumek w stylu PD.
szmoła
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2010, 21:12
Auto: Seat Toledo II
Model: 1,9 TDi ASV
Skąd?: Rogowo

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szmoła »

No raczej mi zależy na bardzo dobrych hamulcach, lepszych niż seria...

Tak jak pisałem, jako zestaw: ATE PD i Ferodo Premier bardzo dobrze hamowały i hamują… Problem tylko pojawia się na przednich tarczach i co dziwne od wewnątrz. Może z klockami ATE byłoby właśnie inaczej… może cały zestaw jako ATE sprawowałby się bez problemowo. Na pewno czeka mnie wymiana więc zrobię fotki, ale w ubiegłym roku po zdjęciu tarczy zobaczyłem że ma ona „rdzawe placki”(strona wew.). Tak jakby klocek właśnie nie dolegał całą powierzchnią - krzywa tarcza. Dlaczego?? nie wiem… po przetoczeniu problem zniknął. Problem może być też gdzie indziej (zacisk, tłoczek) ale raczej przy moim stylu jazdy i częstej eksploatacji - hamulce za wiele nie odpoczywają więc na korozje czegokolwiek nie ma czasu… itp. Stawiałbym chyba na za twarde klocki ale Ferodo Premier naprawdę b.dobrze hamują, nie pylą i uwierzcie, że ich zużycie jest teraz minimalne a mają już ponad 60kkm. Więc może nie pasują do ATE (tym bardziej do PD) i do tych tarcz się nie nadają. Jeszcze zbadam sprawę i dam znać…

> Na podstawie mojej eksploatacji - wolałbym chyba dobrać inne tarcze i zostać przy Ferodo niż zostać przy ATE i zmienić klocki... Co Wy na to??

I co zatem teraz wrzucić na przód ?????
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: siwy_a1 »

szmoła ja jakiś czas temu zagłębiałem się w temat, bo zmieniałem przód i tył na raz i szczerze mówiąc nie kojarzę zestawów ATE + Ferodo. ATE zwykle łączą z ATE, a klocki Ferodo łączą z tarczami Brembo (sam wybrałem takie zestawy i jestem bardzo zadowolony).
Osobiście obstawiam, że problem faktycznie tkwi w zbyt twardych klockach do Twoich tarcz.
Mówisz, że jesteś super zadowolony, bo zużycie jest minimalne, a to przecież nie o to chodzi :-P Zużywać mają nam się właśnie klocki, a tarcze wymieniamy raz na kilka lat ;-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Wyplosz »

a tarcze wymieniamy raz na kilka lat
od kiedy??
na jedną zmianę tarcz przypada 2 zmiany klocków, tak jest zalecane
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Kitaj »

Tarcze sie wymienia jak sie zużyją ;-) Mierzy sie grubośc tarczy i ponizej jakiegoś wymiaru sie je demontuje ponieważ cienka tarcza juz nie tak dobrze odbiera ciepło...
szmoła
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2010, 21:12
Auto: Seat Toledo II
Model: 1,9 TDi ASV
Skąd?: Rogowo

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szmoła »

No właśnie, klocki powinny się ścierać a nie tarcze…!!! A w moim zestawie jest odwrotnie. Klocki minimalne zużycie a tarcze jeszcze kilka kkm i rowki znikną z ATE PD. :roll:

Ten zestaw często był polecany na innych forach…. Ale to już było….. Ja nie polecam!!!

Szukam nowego - „ lepszego zestawu”. :?:

Ferodo jest twardym klockiem a ATE ma miękkie/słabe tarcze - totalna porażka ( miało być inaczej). Na tarczy nie widać efektu ścieralności, tarcza jest raczej wyślizgana/połysk...! ale żeby tarcza jaka ona by nie była to żeby ustępowała klockowi ??? :!: Pisałem, że hamowanie dobre bo dobre, jakoś mi to hamuje, wiem natomiast że mogłoby być na pewno lepiej ale nie ma co już przeżywać... i tak wytrzymał ten zestaw ok.70kkm. Czas na wymianę, czas na zmianę :-)

Na dniach właśnie będę musiał jakiś zestaw kupić..... :?:
A co powiecie na EBC ???
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

W poprzedniej Ibizie używałem Brembo+Ferodo i było ok, ale bez rewelacji. Dopiero jak zamiast ferodo założyłem TRW to sobie chwaliłem. Wprawdzie TRW są dość miękkie (w porównaniu z ferodo) więc się szybciej ścierają, ale lepiej hamowały.
Moje zdanie jest takie, że jeśli chcesz mieć hamulce lepsze niż seria to szukaj większych tarcz. Nic nie zastąpi większej średnicy tarczy a jeśli mniejsza tarcza mocno hamuje to też mocno się nagrzewa i mocno ściera. Tego chyba w łatwy sposób nie przeskoczysz...
ODPOWIEDZ