[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Wlasnie czytalem i bylo o usztywnieniu przewodow, jednak przekazywania wiekszej sily na tloczek nie stwierdzono..

Audiofile kupuja b.drogie kable audio i tez uwazaja,ze ich zestawy lepiej graja...
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: tomektak »

...a czy kolega kiedyś bywał na fizyce? Siła działająca na pedał będzia powodowała w całym układzie cisnienie - w całej jego objętości. Jeżeli przewody spuchnął to zmniejszy się ciśnienie w układzie i ta sama siła na pedale spowoduje wciśnięcie go mocniej, a to wyrówna ciśnienie...
I tak wcześniej zadziała Ci ABS... no chyba że masz oponki sliki około 255 i super trakcję...
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Wyplosz »

a od kiedy stare węże się kurczą, skoro siła działąjącą na całej powierzchni styku płynu z guma i tłoczkiem rozpycha je więc normalne że powiększy się objętość układu, a co za tym indzie trzeba użyć większej siły na dżwignię hamulca, a hamulec jest twardszy podczas hamowania, jak bym nie miał porównania w jeździe to bym się nie wypowiadał, spróbuj założyć to się przekonasz a nie mówisz czegoś co nie sprawdziłeś na własnej skórze.
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: tomektak »

hehehe... o ile masz ten pedał twardszy? O 2 czy 3gr możesz lżej naciskać na pedał?
Pozatym "fabryczne" przewody hamulcowe to nie jest tylko guma. Przecinałeś kiedyś takowy?
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Wyplosz »

wiem jak wyglądają.z kogo chcesz robić głupka ze mnie czy z siebie. Ja wiem jak się na takich jeździ a Ty wiesz jak wyglądają. cieszy mnie to niezmiernie :lol: nie chcesz zakładać nie zakładaj, w nosie to mam. Niema sensu ciągnąć tej bezsensownej dyskusji bo do niczego nie prowadzi
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Szymek08 »

Właśnie ;-) Ja popieram kolegę Wyplosza i nic tego nie zmieni... Takie przewody pomagają i tyle jakby nie pomagały to sportowe i wyczynowe auta miałyby tez zwykle przewody a jaest zupełnie inaczej. Ale nie ma sensu ciągnąć tego wątku dalej bo to nie ma sensu....
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Szymek08 pisze:[...]Takie przewody pomagają i tyle jakby nie pomagały to sportowe i wyczynowe auta miałyby tez zwykle przewody a jaest zupełnie inaczej.[...]


Jakby mialy tylko takie przewody to by z toru wypadaly...

Ale faktycznie offtop stal sie nudnawy, kto chce to w internecie doszuka sie,ze takie przewody daja tylko "lepsze czucie" hamulca i nic wiecej...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

Proponuję zatem zakończyć tą dyskusję, bo zaczyna się to męczące robić :idea:
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: dziubek6 »

Mam problem z ręcznym, diagnosta powiedział mi, że z lewej strony prawie w ogóle nie trzyma 560N. Mówił o blaszce, że przy zaciągniętym ręcznym jedna jest na górze (jeden zacisk), a druga na dole (drugi zacisk). Nie wiem jak to się nazywa dlatego tak to opisałem.Czy zestaw naprawczy zacisku hamulcowego da radę czy trzeba coś jeszcze? A może to sama linka?
1.9 AHF
szmoła
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 21 cze 2010, 21:12
Auto: Seat Toledo II
Model: 1,9 TDi ASV
Skąd?: Rogowo

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szmoła »

Czeka mnie wymiana „hebli”, dlatego chciałbym się zapytać was o opinie na temat tarcz i klocków !! Jakich zestawów hamulcowych używacie, jak się u was sprawują , jaki komplet proponujecie…. ???

Temat znam, czytałem. Czytałem również na innych forach a że duży jest mętlik w doborze tarcz i klocków - chciałbym prosić o małe poruszenie w tym temacie.

Wiosną 2009 zmieniałem cały układ hamulcowy na polecany przez duże grono forumowiczów nie tylko tego forum: tarcze (- przód ATE PD, - tył ATE), klocki (Ferodo Premium ), płyn ATE. Dziś mam przejechane na tym zestawie (2 lata) ponad 60kkm i mam problem…. Podczas hamowania całe auto drży i słychać głośne huczenie…. Na kierownicy nie mam dużych/znacznych wibracji ( nawet to dziwne), auto nie ściąga , za to jest bardzo głośne dudnienie ( szyby w aucie drżą). Dodam jeszcze, że już w ubiegłym roku miałem podobnie i co…. Prawa przednia tarcza ( ATE PD ) dziwnie wyglądała ale tylko od wewnętrznej strony. Tarcza został przetoczona i problem zniknął, ale teraz po roku problem wrócił i nasilił się – strach hamować, co nie znaczy że nie hamują. Auto dobrze hamuje przy ostrym depnięciu ale przy lekkim hamowaniu „tragedia”. Właśnie auto było na podnośniku i obie tarcze przednie od strony wewnętrznej dziwnie wyglądają ( nie hamują całą powierzchnią tylko przerwowo – na oko widać że coś nie tak, osady rdzy, tarcza wygląda dziwnie, "łatki/plamy rdzy...) Krzywe tarcze !?! Dziwnie, ale od zewnętrznej strony wyglądają pięknie, zero jakichkolwiek podejrzeń , ATE PD ładnie wyglądają, no ale z trwałością to już dno. Dodam, że przy docieraniu stosowałem się do zasad : układania tarcz i klocków, obchodziłem się jak z „jajkiem”, nie używam nożnego na światłach, nie zdarzyło mi się wjechać w kałużę….. itp. itd. Dbam o auto. Także nie powiem złego słowa na samo hamowanie tego zestawu ale na trwałość tarcz ATE to widzicie sami. Muszę jednak pochwalić klocki Ferodo Premium. Mają już te 60kkm nie są mocno zużyte, powiedziałbym, że wytrzymają drugie tyle a więc ponad 100kkm -to dużo, no i naprawdę nie pylą, alufelgi ciągle czyste. Przeżyłyby 2x tarcze ATE PD. Zestaw ten kupowałem w InterCars więc podróbki chyba wykluczamy.

To tyle i proszę o pomoc w doborze zestawu hebli. Wiem, że różnie to potem bywa, ale nie mam pretensji, że polecono mi kiedyś w/w zestaw. Trudno - pech, dlatego piszę może ku przestrodze : ATE to już chyba nie to co kiedyś, więc nie polecam, może z klockami ATE było by inaczej ale….

pozdro.
ODPOWIEDZ