[ALL] Sprzęgło

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[ALL] Sprzęgło

Post autor: siwy_a1 »

piotr_192 tego chyba nie da się przewidzieć ;)
Jak mi kończyło się sprzęgło, to jeździłem na nim jeszcze dobrych kilka tys. km :lol: bo nie bardzo miałem czas się tym zająć :-P Natomiast u mojego ojca, padło praktycznie w 2 tyg ;-) i na kanał ledwo się dotoczyliśmy ;-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Sprzęgło

Post autor: damian1231795 »

Witam. Po przeczytaniu tematu zastanawiam się nad moim sprzęgłem ponieważ piszecie że w tolku sprzęgło powinno brać praktycznie od dołu a u mnie zaczyna brać mniej więcej w połowie i przy ruszaniu pod górkę troszkę mnie to wkurza tym bardziej że to benzyna, co o tym myślicie, może sprzęgło do wymiany?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[ALL] Sprzęgło

Post autor: tomektak »

U mnie tak bierze od 50kkm i nic się nie zmienia - ani na lepsze ani na gorsze, a uwierz mi w mojej eksploatacji dostaje w d..e czasami...
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Sprzęgło

Post autor: damian1231795 »

To dobrze bo już się trochę martwiłem a może to da się jakoś ustawić aby brało od dołu?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
o
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[ALL] Sprzęgło

Post autor: olinek2 »

Nic nie ustawisz bo regulowane hydraulicznie :) W większości aut VAG bierze pod samą górę jak jest dobrze wyregulowane, także się nie martw dopóki się nie zacznie ślizgać :P
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Sprzęgło

Post autor: szymekgd »

Podejrzewam, ze czeka mnie wymiana sprzegla, nic nie puka, slizga sie itp., problemem jest twardy pedal sprzegla, trzeba uzyc znacznej sily,zeby wysprzeglic, porownywalem z dzialaniem w innych autach z hydraulicznym sprzeglem i tam w momencie nacisniecia pedalu jest delikatny opor, a pozniej sprzeglo samo "wpada", u mnie w calym zakresie trzeba je wciskac, zona daje rade, wiec nie ma tragedii, biegi na wylaczonym silniku wchodza db, w czasie jazdy troche ciezej, wydaje sie, ze wyzsze obroty "ulatwiaja" ich wrzucanie,na wiosne musze ogarnac temat, ale moze problemem nie jest sprzeglo i ominie mnie "przyjemnosc" jego wymiany,wg. mojej oceny sa 2ie mozliwosci: 1. zuzyty docisk lub niesymetrycznie wyrobione sloneczko, tu mam jasnosc,ze czeka mnie wymiana 2. niesprawny wysprzeglik,z zewn. nie widac wyciekow,uklad jest odpowietrzony czy jest mozliwosc, ze wyrobione uszczelniacze tloczka powoduja opisane objawy?
Czekam na sugestie, moze ktos juz to przerabial? ;)
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Sprzęgło

Post autor: bartek »

szymekgd, sprzęgło do wymiany :-/
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Sprzęgło

Post autor: szymekgd »

Nikt nie zrobi nadziei? ;)

bartek, a jak sugerujesz podejsc do wymiany, czy:

1. wymienic od razu cale sprzeglo lacznie z dwumasa,
2. sprawdzic i jak sie da to zostawic stara dwumase,
3. wymienic calosc na zwykle kolo,

nie ukrywam,ze chodzi o ekonomie ;)
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Sprzęgło

Post autor: bartek »

zamach od 1Z lub G60, reszta od G60. To chyba najlepsze i najtańsze wyjście
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Sprzęgło

Post autor: szymekgd »

bartek, pozwole sobie jeszcze podpytac fachowca:

-sztywny zamach od 1Z lub G60, czyli 037 105 273 C, widze,ze nowy to na alledrogo ciezki temat, uzywka wchodzi w gre?
-reszta od g60, czyli wg. nr 3000 332 001 to jasna sprawa, masz moze doswiadczenie z czyms innym niz luk, sachs, np. kager?

wyczytalem,ze sa inne sruby mocujace zamach do wału korbowego i mocujace docisk do koła zamachowego, to prawda? sruby dostane kupujac zestaw sprzegla czy trzeba kombinowac?
ODPOWIEDZ