[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: Szymek08 »

Ja jak pisałem że mi 4,7l/100km spalil to taka jazda na trasie to starałem sie trzymac 120 - 125km/h odcinkami 140 - 150km/h no i w miejscowościach to tak jak mówia znaki bo duzo fotoradarów a i tak mi jeden chba zrobił zdjecie od tyłu jak wracałem nocą bo jak minąłem maszt to taki dziwny czerwony blysk byl ale nie wiem czy to mi czy komus innemu... A jak jade to 5 bieg właczam tak od 65km/h. Ale jak wiadomo czasami trzeba podciwego TDI wkrecic na konkretne obroty. I żadnych problemów z turbo nie miałem a przejechane prawie 176000km.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: Sony »

Szymek08 pisze:A jak jade to 5 bieg właczam tak od 65km/h.
:shock: :shock: :shock: No to Cię chyba ratuje jedynie to, że o ile pamiętam masz turbinę bez zmiennej geometrii u siebie. Ja przy tej prędkości wrzucam IV bieg dopiero :D

Swego czasu zauważyłem, że mniej zżera jak się faktycznie ma niższe prędkości na biegach lekko, ale diesel lubi obroty i szkoda na to turbiny (bynajmniej mojej ze zmienną geometrią - już raz ją przywróciłem do życia wypalaniem sadzy :P) ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: vwir »

AHF ma zmienną geometrię. Mój AHF też pali średnio ok. 4.8-5.0, jak mu daje troszkę bardziej to max 5.4. Z kolei jak jeździłem kumpla octavią ASV to ok. 6.5. Ta sama noga, ta sama dynamika jazdy. Wydaje mi się, że to zależy bardziej od konkretnego silnika/hamulców itp.
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: Wyplosz »

ja swoim ostatnio liczyłem to wyszło mi w trasie 5.1 i goniłem go momentami do 180 km/h a tak to średnio 120km/h
Ostatnio zmieniony 04 maja 2011, 11:41 przez Wyplosz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: Sony »

vwir, no to mi się z AGR-em pochrzaniło :) W każdym bądź razie AHF zatem pali mniej od ASV :P ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: vwir »

Nie jest to takie proste. Z tego co pisze Wyplosz to ASV też potrafi mało spalić.
A z tymi AGR to bodajże tylko na początku produkcji tego silnika pojawiały się wersje bez zmiennej geometrii. Nie wiem, czy tolek 1M sie na takie załapał. Turbiny bez zmiennej gometrii na pewno pojaiwały się w 1L, ale w 1M to już chyba takich nie ma.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: Sony »

vwir, na forum Kitaj ma AGR bez zmiennej geometrii ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: vwir »

Mea culpa, to ALH mają zmienną geometrię.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:[...]Swego czasu zauważyłem, że mniej zżera jak się faktycznie ma niższe prędkości na biegach lekko, [...]


Czym wyzszy bieg tym lzej dla silnika, wiec i spalanie nizsze.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Post autor: vwir »

Czym wyzszy bieg tym lzej dla silnika, wiec i spalanie nizsze.

Gdyby tak było, to nie używalibyśmy innego biegu niż piątka ;)
Dla silnika zdecydowanie najciężej jest na najwyższym biegu, ale ma wtedy małą prędkość obrotową przy relatywnie dużej prędkości auta, więc i spalanie najniższe.
ODPOWIEDZ