[ALL] Spalanie LPG

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: dude88pl »

Właśnie wróciłem z Zakopanego, samochód na trasie w górach 150km w jedną stronę spalił około 8,5l gazu. Jazda cały czas z włączoną klimą, zero jakiś jazd na luzie jak to niektórzy mają zwyczaje, prędkość średnia ok 70km/h (niestety trasą którą ja się poruszam szybciej się nie da jechać) i około godzinki spędzonej w korkach :-) :-) :-) jak dla mnie spalanie wyszło mi super!!!
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
Awatar użytkownika
piotr_192
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 2010, 21:30

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: piotr_192 »

Jak mój tolek by miał takie spalanie to bym byl zadowolony, ale niestety jak napisałem to u mnie jest 12 litrów i juz nie wiem co mam robic gdzie szukać przyczyny ????
SebaR
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 16 sty 2010, 13:04
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Zielina

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: SebaR »

A na paliwie ile pali?. Może problem nie leży po stronie instalacji tylko w innym miejscu. Ja mam polówkę zagazowaną, co prawda instalacja przedpotopowa, ale za wysokie spalanie zawsze odpowiadały inne elementy. Świece, filtry, przepływomierze i takie tam bzdery po czyszczeniu wymianach wracało wszytko do stargo porządku.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2011, 16:28 przez SebaR, łącznie zmieniany 1 raz.
dude88pl
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 03 lis 2010, 17:50

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: dude88pl »

W pełni się zgadzam z przedmówcom, jeżeli benzynki też ci pożera duże ilości to nie szukaj problemu w gazie.

Mi po założeniu instalacji wywalał check silnika błąd że za uboga mieszanka paliwowa, mimo że byłem 4 razy regulować gaz nic nie pomagało. Okazało się że jak wyczyściłem przepływomierz wszystko zaczęło działać rewelacyjnie.

Pamiętaj że do gazu muszą być sprawne obie sondy lambda!
Seat Toledo II 1,8 20V Signo + LPG 2003r.
Obrazek
Awatar użytkownika
piotr_192
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 2010, 21:30

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: piotr_192 »

Jakie dwie sondy jedna to wiem ze wymieniałem juz na pewno dałem za nia 250 zł boscha ale druga to nie wiem. Nie mam jak sprawdzic spalania benzyny musiałbym zatankować na fula a to jak dla mnie za duzy koszt jak na jeden raz. Komputer mi pokazuje niby 7,8,9,10 litrów zalezy jak jade. Swiece tez sa wymienione na jakies 3 elektrodowe.

[ Dodano: 2011-04-06, 15:58 ]
Aha zapomniałem dodac ze mam przepustnice do wymiany bo cos mechanik ostatnio mi mówił ze jest zepsuta. Bo falują obroty czasmi, ale czy to ma zwiazek ze spalaniem to nic nie mówił.

[ Dodano: 2011-04-06, 19:37 ]
Jak wyzej napisałem o tej przepustnicy zawziolem sie przed chwila i podlaczyłem vaga to tolka i co sie okazalo sa dwa błedy 17967 i 17973. Czytając na forum to są błędy od przepustnicy. Teraz nie wiem co zrobic jak tolek był u mechanika mieli ją wyczyścic i zaadoptować, ale mechanik powiedzieł ze jakas tam elektronika tam siadla i ze sie nie da czy to mozliwe i czy to ma zwiazek z tym duzym spalaniem.
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: mlody158 »

SebaR pisze:
mlody158 pisze:Silnik 1.8 20V jest paliwożerny i trzeba się z tym liczyć.


Powiedział co wiedział.

SebaR pisze:
mlody158 pisze:Silnik 1.8 20V jest paliwożerny i trzeba się z tym liczyć.


Powiedział co wiedział. Mi na trasie długodystansowej (Południe-Północ Polski) zeżarł Pb 7l/100km
W mieście ok 8l-9l/100 km. Rekord oszczędności na odcinku 100km, ok 6l (Krapkowice-Wrocław (A4)ale to taka max ergonomiczna jazda).
Jak dla mnie zadowalający wynik. No i przy 4k mam jeszcze kopa :)
Wiec ile zaoszczędzę na 100km w stosunku do diesla 10zł/15zł ? A tam wtryskiwacze, pompy, dwumasy, a ta kultura silnika :) Coś pierdyknie i już naprawy w tysiakach lecą.


Mamy octavie z takim silnikiem zresztą nie pierwsze auto i wiem ile pali w mieście i ile w trasie. Zresztą robiłem za granicą w warsztacie długi czas grupe VAG (większość aut do 04) i mniej więcej mam rozeznanie co i jak. I w większości były to auta z pierwszych rąk jeżdżone na lepszym paliwie niż nasze, po którym układ wtryskowy dość szybko potrafi paść. Ale widzę że w większości szkoda cokolwiek się w ogóle wypowiadać, możecie pisać że pali i 6 w mieście, tylko potem się nie dziwcie że co jakiś czas ktoś przychodzi z tekstem bo mi pali tyle a komuś tam tyle bo wyczytał bo usłyszał. Ale ja już się nie wypowiadam. PS nie myślcie też że nowsze silniki benzynowe są tańsze w naprawie od np. tdi na pompie. Zacznie się sypać ta skomplikowana głowica do tego napinacz hydrauliczny, zacznie szwankować elektronika układ wtryskowy motronic i zobaczycie ile benzyna potrafi szarpnąć po kieszeni. Jeszcze do tego sekwencja- Wtryskiwacze też się wymienia jak często, zależy od jakich są założone, przeglądy, różne nieprzewidziane drobne awarie, regulację itp. Za sam koszt instalacji ja u siebie zrobię kompletne sprzęgło z dwumasem, wymienię pompę wtryski i zostanie na turbo i będę jeździł kolejne 200 tys bez większych problemów. Pali mi średnio 5-6, na trasie i 3,8 potrafi i odliczam sobie pełny Vat- na czym taniej mi wyjdzie no chyba nie na gazie?. W skrócie naprawa/eksploatacja diesla z tych lat co pisze i silnika benz z sekwencją jest bardzo porównywalne czasem nawet i droższe to się tak tylko wydaje nie licząc spalania jeszcze benz. dodatkowych opłat itp. Na koniec dodam że nie jestem obrońcą diesla, cenie sobie i benzynę i gaz (szczególnie w silnikach prostych, z prosta instalacją) i ropniaka, bo każdy ma swoje wady i zalety dużo by pisać, w wielu autach jeździłem z tym silnikiem 1.8 w wolnossaku, z turbo, w kraju, na zachodzie, w rożnych warunkach i wiem że straszny pijak z niego nie jest ale "strasznie ekonomiczny" też nie jest, ale faktycznie powinien tą litrę, dwie mniej wciągać. Sprawdź rady kolegów, można też sprawdzić proste czynności jak zobaczyć czy np hamulce wszystkie zwalniają, przy tej mocy może być nie czuć hamowania ale więcej spali, po czasie dadzą znać klocki tarcze itp, na dniach miałem przypadek że w mesiu 2,7 cdi 170 KM z przodu po jednej stronie nie zwalniał hamulec i tarło cały czas w krótkim czasie starło, klocek i zaczynało blachę- okazały się krzywe prowadnice wciśnięte na chama młotkiem przez jakiegoś magika bo autko było puknięte. Po naprawie dużo żwawsze i komp pokazuje ok 1 litr mniej w spalaniu. Sonda lambda może oszukiwać i sterownik źle reguluje skład mieszanki, niedogrzany silnik, przepływka, przepustnica do czyszczenia, i wiele innych możliwości, sprawdź spalanie na benz potem gaz zresztą było o tym pisane no i te błędy może czyszczenie przepustnicy pomoże tylko (w niektórych przypadkach pomagało i spalanie spadało o te około 1-2 litry), jak nie ma innych błędów, chodź czasem nie wywali byka i tak niektóre elementy działają nie prawidłowo. Mi się wydaje że strasznych odchyleń od spalania nie masz, ale te ok 2 litry mógłby palić mniej- chodź nie musi, może akurat taki egzemplarz silnika trafiłeś, sonda jak zmieniana to może być przepustnica i wtedy min spalanie spadnie ale nie licz że będzie palił dużo mniej. Trochę zakręciłem ale może coś troszkę rozjaśniłem. Powodzenia.
wierny62
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 mar 2010, 00:15

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: wierny62 »

za 30 zl ponad , 13 litrow, zrobione 70 km w miescie , biore sie w tym tyg za czyszczenie przepływomierza, wymienie filtr powietrza, paliwa i wyczyszcze silniczek krokowy jak to nie pomoze to ch** z taka instalacja, 2700 wyje**** w błoto... ale nie podaruje tego i bd tyle jezdzil do gazownika az nie bd palil ok 10

Na forum piszemy po POLSKU i nie przeklinamy!
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 23:57 przez wierny62, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: tony »

a wkur**amy się tutaj: viewtopic.php?t=558&start=250
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
wierny62
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 01 mar 2010, 00:15

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: wierny62 »

koledzy byłem u mechanika, znam gościa, solidnie robi i nie zdziera, podpiął mi auto do kompa i wszystko posprawdzał jak sie okazało za darmo... i powiedział, że łapie gdzieś lewe powietrze i prawdopodobnie uszczelki pod głowicą kolektora do wymiany, czy to może miec wpływ na większe spalanie? koszt 200 zl, w tym czyszczenie przepływomierza, krokowca i wymiana uszczelek o których wspominałem ....
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[ALL] Spalanie LPG

Post autor: tomektak »

wierny62 pisze:... i powiedział, że łapie gdzieś lewe powietrze i prawdopodobnie uszczelki pod głowicą kolektora do wymiany,


Pod głowicą???? :shock:
Jeszcze nie słyszałem aby uszczelką pod głowicą ciągnął lewe powietrze (raczej dmuchał).
Raczej chodziło mu o uszczelkę przy kolektorze dolotowym.

wierny62 pisze:czy to może miec wpływ na większe spalanie? koszt 200 zl, w tym czyszczenie przepływomierza, krokowca i wymiana uszczelek o których wspominałem ....


Lewe powietrze jak najbardziej będzie miało wpływ na spalanie, a przy okazji będzie dziwnie chodził na wolnych obrotach.
ODPOWIEDZ