Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Mechanicy z definicji malo wiedza...
plhkrga
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 06 lut 2010, 11:39

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: plhkrga »

Turbo jezdzi w samochodzie od 0,5 roku i nie miałem z nim problemów. Czy sztanga może się przestawić?
Jeśli chodzi o moc, to autko jest dynamiczne, ale przy 3 tysiącach zachowuje sie jakby zaczynało brakowac paliwa. Żadnych błędów na VAG. Tylko na 1,2 i 3 iegu, na 4 mogę ciągnąć wysoko. Na 5 tym oczywiście notlauf (czasami na 4tym, ale żadko).
Co dziwne, po odpięciu N75 tego efektu nie ma! Autko pięknie się wkręca na oboroty, przynajmniej od 1 do 3 biegu (to udało mi sę zlogowac), dalej nie sprawdzałem, bałem się coś uszkodzić- pewnie dlatego nie loguje błędu.
Nic już z tego nie rozumiem. Spróbuję poruszać sztangą trochę, może coś się tam jednak przycina? Jeśli to nie pomoże, to demontuję turbinę.
PS Może mieć wpływ na to walnięty czujnik ciśmienia w dolocie?
Jesto to połączone jakoś z zaworem EGR?

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Super pomocny jesteś.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sztanga raczej nie powinna sama sie przestawic, powinna miec oryginalne polozenie zaznaczone farba, u mnie niebieska. Jezeli, tak jak piszesz, sztanga przy wylaczonym silniku opada na ogranicznik to jest malo prawdopodobne nie przestawianie sie kierownic w min. doladowanie.Ruch sztangi reguluje sie krecac srubka na jej osi, mozesz zaznaczyc jej pierwotne polozenie i...Jezeli nie wrocisz do tej samej pozycji to moze byc lipa, bo program ma konkretne wartosci wspolcz. wypeln. N75 (polozenia kierownic) dla danych obrotow, a pelen ruch sztangi to, az ok. 1cm.

Dzwine rzeczy mowisz, skoro nie ma bledu przekroczenia doladowania to nie ma notlaufa...
Moze faktycznie to ten zamiennik przeplywki przy wyzszych obrotach podaje bledne wartosci przy ktorych ecu sie gubi? Sprobuj ja moze podmienic, albo wypiac i zobaczyc co sie dzieje? Jak wypniesz to (oprucz zapisania bledu) ecu podstawi do mapy wartosci zastepcze, slyszalem tez o wpinaniu w przeplywke diody i w ten sposob symulowaniu jej dzialania.

PS Może mieć wpływ na to walnięty czujnik ciśmienia w dolocie?

Moze miec, te czujniki tez sie psuja, ale twoj pokazuje wartosci cisnienia w normie, jezeli cisn. atmosf. byloby nierealne to mozna by bylo go podejrzewac.

Jesto to połączone jakoś z zaworem EGR?
Jest..Sprawdz egr tak: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dziubek6 »

http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_30194.html czy w bloku 3 w kolumnie 3 i 4 nie powinny być te same wartości? Może EGR nawala. Czy jak mapa jest zmieniona to tu też się zmienia, jeżeli tak to sam nigdy nie dojdę czy jest OK.

http://vaglog.rtnet.pl/dziubek6_30191.html - wartość żądana w bloku 11 (przy gazie do dechy) nie zmienia swojej wartości tak powinno być?
1.9 AHF
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

1. Nie musza, wg. mnie wartosci sa w normie, ale mape wysterowania egru tez sie modyfikuje (wylacza, zmienia dawki zeby mniej kopcil itp.)
2. Tak jest zapisane w mapie i powinno byc, turbina ladnie dziala, jedynie co mnie zastanawia to wysokie wartosci N75, ja bym tak to tlumaczyl: turbina chce i potrafi pompowac wiecej, ale zadanie mapy jest nizsze i N75 scina mocniej doladowanie, nie wiem jaki byl zamysl tworcow softu, bo chyba (nie znam ori softu) nie podniesienie mocy, moze wiekszy moment przy nizszych lub w szerszym zakresie obrotow?
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dziubek6 »

Muszę pojechać na hamownię i będę wiedział czy jest 140KM czy 110 no i moment będzie. Dzięki szymek, a tak na marginesie właśnie siedzę w Gdyni:)
1.9 AHF
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: jonson22 »

WItam
Dzis po podłączaniu vaga pokazało mi błąd w silniku.

18010-napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzętu/ nie związane ze sprzętem- Błąd sporadyczny.

A z modułu komfortu:
953

Najbardziej interesuje mnie ten pierwszy błąd gdzie szukac przyczyny czy może już ktoś miał doczynienia z takim błędem i jak ewentualnie go rozwiązał.
pozdrawiam
Adzioll
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 12 lut 2011, 02:12

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Adzioll »

Auto coś mi ostatnio muła załapało ocencie porszę te logi

http://vaglog.rtnet.pl/adzioll_41600.html

http://vaglog.rtnet.pl/adzioll_41599.html
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Faktycznie, turbina wolno wstaje, malo i nierowno pompuje, podmien przeplywke, bo cos zaniza wartosci. Jak logujesz stat. kanal 003 to przed rozpoczeciem przegazuj lekko auto, zeby wylaczyc recyrkulacje.

Przywitaj sie zgodnie z regulaminem.
Adzioll
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 12 lut 2011, 02:12

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Adzioll »

Tylko nie mam zbytnio jak podmienić przepływki pozostaje chyba oddać auto do jakies fachmajstra
ODPOWIEDZ