Mam ostatnio mały problemik ze swoją furką- a mianowicie, gdy po nocnym czuwaniu pod domem rano do niego wsiadam, to zapala mi się kontrolka od płynu i chłodzenia, a komp mi piszczy jak sku....n, stan płynu jest w normie (tzn: sprawdzałem tuż po zatrzymaniu się, wiec płyn się trochę rozszerza), przejade kilkset metrów, tzn koło 1-2 kilometrów i już sie wszystko uspokaja i samochód się normalnie rozgrzewa- no i denerwuje mnie to całe zamieszanie z tym piszczeniem lampki od płynu, no i raz na jakies 3-4 m-ce musze pół litra płynu dolać- powiedzcie jak wiecie co to może być! Nie mam czasu jechać do serwisu!
Miałem to samo - dolej G12 jakies 50 - 100 ml i będzie git. Kiedy temperatura jest niska płyn zmniejsza swoją objętość i piszczy niemiłosiernie (a jak ktoś na kacu to zupełnie współczuję) .
Ps. kupiłem butlę 1.5 L za 31 pln.
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
U mnie też płyn znika. Zauważyłem, że płynu ubywa jak silnik sie rozgrzeje. Prawdopodobnie po otwarciu obiegu płyn ucieka przez chłodnicę, wzdłuż dolnej krawędzi jest mokra. Zalałem jakimś płynem do uszczelniania ale pomogło na krótką metę.
Niestety czeka mnie wymiana chłodnicy.
Tony, a rozcieńczasz ten G12? czy wlewasz koncentrat?, qwa chyba u mnie gdzieś spi....a bokiem płyn, kiedyś mi uciekał, to go uszczelniłem, a teraz znowu, tylko w mniejszej ilosci- jak jest ciepło na dworzu to spoko, ale o 3 rano-piszczy!
Będę musiał zdjąć osłony i popatrzeć- tylko kiedy
Zawsze wlewam koncentrat (cena była za 1,5 L koncentratu) - przez lato to zawsze trochę "wyparuje" i tak teraz podjadę do znajomego mechanika to mi zmierzy "zamarzalność".
Ps. nadmiar płynu jest "wylewany" z układu.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 11:20 przez AdsBot [Google], łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
Ja też ostatnio dolewałem.Kupiłem koncentrat g12 FEBI Germany różowy (jest do aut grupy VW) ,a rozrabia sie go w proporcji 1:1 ale 0,25:0.25 w zupełności wystarczy do uzupełnienia zbiorniczka.