[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

Szymek08 pisze:Zakupił przedwczoraj Ibize i dziś pomagałem Mu wymienic Olej
Świeże autko :) Czyli rozumiem, że nie przeganialiście Izy przed zakupem w celu sprawdzenia turbo ?

Szymek08 pisze:na pierwszych 3 biegach silnik wkreca sie do konca czyli jakies 4500obr/min natomiast na 4 i 5 biegu nie chce przekroczyć 3000 obr/min i na 4biegu ma :-) wtedy 120km/h a na 5biegu 140km/h i to wszystko.
A łapie auto tak zwanego "notlaufa" ? Może turbina przełącza się w stan awaryjny ? Głównie właśnie taka sytuacja ma miejsce na 4 i 5 biegu.

Szymek08 pisze:Przeczyściłem przepływke bo to było pierwsze co przyszło mi do głowy. Niestety nic to nie dało.
Powiem szczerze, że przepływomierz to ja już u siebie przerabiałem. Czasem czyszczenie już nic nie pomoże jak jest wyeksploatowana. Spróbuj odłączyć przewód od przepływki i zobacz czy wtedy będzie różnica.

Reansumując:
1. Na początku zrób test z odpięciem przepływki ;)
2. Następnie polecam podpiąć Ibi pod VAGa i zobaczyć czy wywala jakieś błędy. Później zrobić logi statyczne oraz dynamiczne i wkleić je w odpowiednim temacie.
3. Jeśli po logach nic nie wyjdzie, a jest to mało prawdopodobne raczej, to wtedy można przeczyścić zawór N75 o którym pisał szymekgd (jest manual na forum) oraz zerknąć na wężyki i dolot.

Szymek08 pisze:Z gory dziekuje za odpowiedź i przepraszam kolegę Sonego ze zakładałem nowy temat i musiał go do kosza przenosić. Ale to wszystko z pośpiechu. :-) Jak ja to mowię odrobę w polu.
Mam działkę do "zaorania" - piszesz się :DDD ?
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szymek08 »

Dzieki za odpowiedź :-) :-) Pewnie tylko troche daleko mam do Ciebie ;-) Ale jak bedziesz kopał to bede z tobą myslami :-P
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

Szymek08 pisze:Ale jak bedziesz kopał to bede z tobą myslami :-P
Telepatia powiadasz :P ? No niech Ci będzie ;)

Jak będziesz wiedział coś więcej w sprawie Izy to daj znać ;)
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szymek08 »

No własnie nie przeganialiśmy? Jest to ibiza z 2000roku. Na poczatku ja sie nią przejechałem bo kolega nigdy dieslem nie jeździł. Wsiadłem a tam kicha straszna. pedał w podlodze a ona nie reaguje -znaczy turbo zaczyna dmuchac tak konkretnie dopiero koło 2300obr./min a powinno chyba tak od 1900 przynajmniej u mnie w Tolku tak jest. Ale ogolnie zamulona była niemiłosiernie. Dziwi mnie tylko to ze na 1, 2 i 3 biegu keci sie jak trzeba a na 4 i 5 do 3000 i koniec.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Sony pisze: A łapie auto tak zwanego "notlaufa" ? Może turbina przełącza się w stan awaryjny ? Głównie właśnie taka sytuacja ma miejsce na 4 i 5 biegu.


W zmiennej geometrii raczej na 3 i 4, na 5 podciagniesz wyzej, sprawdzilem u siebie, a wynika to z poziomu wysterowania N75.

Szymek08 pisze:No własnie nie przeganialiśmy? Jest to ibiza z 2000roku. Na poczatku ja sie nią przejechałem bo kolega nigdy dieslem nie jeździł. Wsiadłem a tam kicha straszna. pedał w podlodze a ona nie reaguje -znaczy turbo zaczyna dmuchac tak konkretnie dopiero koło 2300obr./min a powinno chyba tak od 1900 przynajmniej u mnie w Tolku tak jest. Ale ogolnie zamulona była niemiłosiernie. Dziwi mnie tylko to ze na 1, 2 i 3 biegu keci sie jak trzeba a na 4 i 5 do 3000 i koniec.


AGR nie ma turbiny o zmiennej geometrii..
Ostatnio zmieniony 10 mar 2011, 20:10 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Szymek08 »

napewno dam znac
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

Szymek08, posprawdzaj wszystko jak pisałem i z pewnością usterkę się zlokalizuje.

Przede wszystkim przepływkę odepnij i zobacz czy będzie auto żwawsze. Niestety przed zakupem trzeba obowiązkowo takie rzeczy sprawdzasz. Mógłby kolega dużo zaoszczędzić na tym.
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: dziubek6 »

Jeżdżę czasami leonem 1.9 90KM i jakoś płynniej mi się nim jeździ niż moim tolkiem.(lepiej) Tolek nie ciągnie z dołu tak jak leoś, topornie idzie do przodu. Wina mapy? Wiem że były jakieś korekty robione. Hamownia pokaże co i jak?
1.9 AHF
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

dziubek6 pisze:Wiem że były jakieś korekty robione. Hamownia pokaże co i jak?
Pokaże Ci przyrost mocy jaki jest i w jakim momencie, więc pomysł dobry. Jednak wskazane też jest podpięcie auta pod VAG i zrobienie logów.

A ta mapa to jakaś profi czy wykonywał ją tuner a'la Tadziu Powsinoga ?
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: dziubek6 »

Sony pisze:A ta mapa to jakaś profi czy wykonywał ją tuner a'la Tadziu Powsinoga ?


I to jest dobre pytanie. Zamiast nazwy sterownika mam wpisane powert by www.ah-tuning.0000e 2805 , a tak naprawdę kto to robił to hgw. Logi zrobione są w odpowiednim dziale. viewtopic.php?p=52314&sid=acb9faef78f56661f306e46fe2df788e#52314 , jazda leonem czysta przyjemność, między innymi dlatego chciałem zmienić tolka na nowzego z lepszym wyposażeniem.
1.9 AHF
ODPOWIEDZ