Okresowa wymiana elementów - Diesel

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
knocur
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2011, 20:57

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: knocur »

Jestem nowym użytkownikiem Toledo a przy okazji również silnika Diesel. Wiem że o Diesla trzeba bardzo dbać. i pytanie jak to robić?
Chodzi mi dokładnie o motor taki jak u mnie. Poniżej to co do tej pory wiem:
1. Rozrząd - co 60 000?
2. Olej - raz do roku?
3. Filtr Oleju - raz do roku?
4. Filtr Paliwa - w sumie nie wiem?
5. Filtr powietrza - jak sięzabrudzi?
6. Filtr kabinowy - klima - raz do roku?
7. Turbo - czy tutaj można zrobić co jakiś czas diagnozę z z turbo wszystko ok. Poza odpowiednią jazda czy można o turbo jakoś dbać?
8. Wymiana świec - jak się spalą?
knocur
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Re: Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: szymekgd »

knocur
1. Rozrząd - co 60 000? - TAK
2. Olej - raz do roku? - TAK lub co 10-15kkm
3. Filtr Oleju - raz do roku? - TAK
4. Filtr Paliwa - w sumie nie wiem? ja tez, zmieniłem przy kupnie ;)
5. Filtr powietrza - jak się zabrudzi? - TAK
6. Filtr kabinowy - klima - raz do roku? - TAK
7. Turbo - czy tutaj można zrobić co jakiś czas diagnozę z z turbo wszystko ok. Poza odpowiednią jazda czy można o turbo jakoś dbać? jeżeli masz lapa to kup kabelek
8. Wymiana świec - jak się spalą? - TAK wymieniasz od razu komplet
Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 16:00 przez szymekgd, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: vwir »

1. W przypadku paska Conti masz 2 rodzaje: na 60 i na 90 tys km. Nie wiem jak u innych producentów.
8. Świece wtedy gdy nie grzeją lub grzeją nieprawidłowo. Powinna grzać końcówka świecy. Czasami są uszkodzone tak złośliwie, że opór niby mają i nie są zupełnie spalone a nie grzeją prawidłowo. Wtedy jedyna szansa sprawdzenia to wykręcić i podłączyć pod akumulator. Jeśli jesteś w stanie poprawnie zdiagnozować świece to możesz wymienić tylko te uszkodzone, ale spodziewaj się, że pozostałe też się niedługo posypią.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:1. W przypadku paska Conti masz 2 rodzaje: na 60 i na 90 tys km. Nie wiem jak u innych producentów.


Rolki tez sa dostepne w 2ch wersjach?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Kitaj »

Olej zmieniam razem z filtrem oleju paliwa i powietrza co 10 tysi... nie są to jakies drogie rzeczy ale przynajmniej mam pewnosc ze zadne syfy nie trafiaja do silnika...

Kiedys tak z ciekawosci po 10 tys przedmuchalem filtr powietrza sprezarka i bylem w szoku jak sie kurzylo, wg instrukcji filtr powietrza trzeba wymieniac co 60tys to nawet sobie nie wyobrazam w jakim stanie musial by byc filtr :-?
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: vwir »

Nie, rolki te same. Tak naprawdę rolki są obliczane na znacznie większe przebiegi niż pasek, no ale zmienia się je razem z paskiem.

Myślę, że wymiana filtra paliwa co 10 tys to gruba przesada.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Kitaj »

Nie był bym taki pewien... Przy polskim paliwie ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: vwir »

W zasadzie to zależy od paliwa. Ale zauważ, że gdy filtr sie zatyka to filtruje jeszcze dokładniej ;) Problemem jest nie tyle syf w paliwie ile woda w paliwie. Taka woda zbiera się w filtrze i zamarza zimą. Jeśli więc jeździsz na mieszance wody+paliwa z jakiejś podejrzanej stacji to faktycznie, może mieć sens wymiana nawet co 10 tys.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: szymekgd »

Kiepskie paliwo to woda (filtr chyba ma upust ?) i jezeli nie jezdzisz na "oparach" to w filtrze jej nie uswiadczysz, ale przede wszystkim parafina, ktora zimowa pora potrafi skutecznie unieruchomic samochod lub co najmniej znacznie ograniczyc przeplyw paliwa przez filtr.
Tez uwazam, ze na wymiane filtra paliwa co 10kkm szkoda kasy.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4505
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

Re: Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Roxon40 »

knocur

2. Olej - raz do roku? - TAK lub co 10-15kkm
3. Filtr Oleju - raz do roku? - TAK
4. Filtr Paliwa - w sumie nie wiem? ja tez, zmieniłem przy kupnie ;)
5. Filtr powietrza - jak się zabrudzi? - TAK
6. Filtr kabinowy - klima - raz do roku? - TAK


Wszystko wymieniam razem z wyjątkiem filtra paliwa co drugą wymianę :) Koszta nie są jakieś kosmiczne a przynajmniej nie muszę się zastanawiać co i kiedy wymieniłem.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 22:18 przez Roxon40, łącznie zmieniany 1 raz.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
ODPOWIEDZ