Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
bvw08

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: bvw08 »

ja mam z allegro gość sprzedaje zaślepki do tego zaślepiłem wężyk od zaworu i jest spokój i czysto w kolektorze ssącym. A temat ekologii to bajki bo jaka jest w tym ekologia jak spaliny wracają do komory spalania, co spalą się bardziej :roll: chodzi tylko o to że minimalnie szybciej silnik się nagrzewa a jak osiąga temp roboczą to spada spalanie=mniej truje itp bo każdy wie jak w zimie szybko nagrzewają się nasze tdi'ki
Rogal
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 17 cze 2010, 09:07

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Rogal »

ha! znalazłem na alledrogo w ten sam dzień, w który o nie pytałem :) zamówiłem o grubości 1mm - nie za słabe? I mam jeszcze jedno pytanie może dość laikowate aczkolwiek wychodzę z założenia, że kto pyta nie błądzi :P Czy między kolektor a blaszkę i zawór stosowaliście dodatkowo jakieś uszczelki?

P.S. Sony z mojego roztrzepania po prostu przegapiłem Twój post z opisem co i jak. sorry i pzdr
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

bvw08 pisze:A temat ekologii to bajki bo jaka jest w tym ekologia jak spaliny wracają do komory spalania, co spalą się bardziej :roll:
Tere fere... Jeśli spaliny wracają do komory to z rury wydechowej idzie Ci mniej związków NOx w powietrze itepe a co za tym idzie jeździsz bardziej ekologicznie. Więc bzdurą jest to co piszesz, że ekologia to bajka.

Poczytaj sobie jak masz wątpliwości -> http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin

Rogal pisze:Czy między kolektor a blaszkę i zawór stosowaliście dodatkowo jakieś uszczelki?
Żadnych dodatkowych uszczelek nie stosowałem :P

Rogal pisze:P.S. Sony z mojego roztrzepania po prostu przegapiłem Twój post z opisem co i jak. sorry i pzdr
Spoko, zdarza się najlepszym ;)
bvw08

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: bvw08 »

Napisałem tak bo ktoś na jednym z innych for związanym z silnikami tdi robił porównanie na analizatorze spalin z egr i bez wyniki były bardzo porównywalne a różnice były na granicy błędu pomiarowego. Jak dla mnie to co można znaleźć w kilku letnim aucie z egr w kolektorze ssącym nasuwa tylko jedno egr out
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

bvw08 pisze:Napisałem tak bo ktoś na jednym z innych for związanym z silnikami tdi robił porównanie na analizatorze spalin z egr i bez wyniki były bardzo porównywalne a różnice były na granicy błędu pomiarowego.
Z chęcią zapoznam się z rezultatami. Zarzuć jakimś linkiem :)
bvw08

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: bvw08 »

na forum vwgolf musiałbyś poszukać bo było to jakiś czas temu jak interesowałem się egr i też miałem wątpliwości czy wywalać. Dla mnie najważniejsza jest czystość w silniku. nie wiem czemu tak bronisz działania tego zaworu? widziałeś jak wygląda kolektor po kilku latach użytkowania auta z działającym egr? Dodam że nie są tylko moje opinie na temat egr'u każdy poważniejszy tuner grzebiący w tdi'kach w tym kraju zdecydowanie zaleca usunięcie zaworu, a co jak co ale oni posiadają największą wiedzę o silnikach
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

bvw08 pisze:nie wiem czemu tak bronisz działania tego zaworu? widziałeś jak wygląda kolektor po kilku latach użytkowania auta z działającym egr?
Jakbyś kolego przeczytał temat to zauważyłbyś, że dawno zawór EGR już usunąłem :D A po forum teraz nie będę szukał - myślałem, że skoro tak piszesz to masz jakiś link do wyników ;)
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: koti »

Tutaj ciekawy filmik pokazujący pracę zaworu EGR.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4506
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Roxon40 »

No więc dziś z racji dobrej pogody też zaślepiłem EGR poszedłem dalej bo go wyczyściłem, Sony mój był o 3/4 mniej zasyfiony na szczęście, i założyłem dwie podkładki wywalając tą rurkę łączącą EGR z wydechowym. Zapalam auto wszystko ładnie chodzi naciskam gaz i głośny świst. Aha trzeba rurkę wstawić z powrotem bo przedmuch.

I w związku z tym można zaślepić blaskami i nie potrzeba tej rurki ale muszą do być dobrze dobrane blaszki inaczej rurka z powrotem musi trafić na swoje miejsce.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Radar
Forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 13 wrz 2010, 21:27
Auto: Toledo
Model: 1L
Skąd?: Międzyzdroje

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Radar »

Do każdego zaworu EGR idzie wężyk od ciśnienia i tu nasuwa się moje pytanie czy ten wężyk zostawić czy zaślepić jakoś.(Może to głupie pytanie ale nie znam się tak dobrze na mechanice,więc proszę o wyrozumiałość)
Był Tolek 1L AFN jest Tolek 1M AHF
ODPOWIEDZ