Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szklasz
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:33

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szklasz »

to jest zatrzymujące się turbo :lol: :lol:
po zaślepieniu erg turbo zaczyna fajnie świstać dla mnie dźwięk osobiście się podoba.
e
eryk328e46
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 02 sty 2011, 22:41

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: eryk328e46 »

No wlasnie ,dlaczego slychac bardziej turbo i swist po wylaczeniu silnika po zaslepieniu egr ? Czy nie jest to jakis szkodliwy objaw?
R
Rogal
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 17 cze 2010, 09:07

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Rogal »

teraz mam mętlik i nie wiem czy zaślepiać czy nie? co mówicie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Zaślepiaj. Chyba, że bardzo ekologów lubisz to zostaw jak jest ;)
R
Rogal
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 17 cze 2010, 09:07

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Rogal »

ekologów mam w głębokim poważaniu :P więc zaślepiam!
Sony pytanie do Ciebie: z której strony zaślepiłeś w końcu? od kolektora ssącego czy od tej rurki?
Obrazek
G
GangstaMarc

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GangstaMarc »

Rogal, nie wiem jak to robił Sony, ale najlepiej zaślep zarówno z jednej jak i z drugiej strony. Jeśli masz mocną/grubą kwasówkę i pewność, że prędko się nie przepali możesz zaślepić tylko z jednej strony - a z której to nie ma najmniejszego znaczenia.
R
Rogal
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 17 cze 2010, 09:07

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Rogal »

Dzięki GangstaMarc zrobię tak jak piszesz. Teraz tylko jeszcze poradźcie skąd najlepiej kwasówkę wytachać? Skąd wy braliście?

I może ktoś ma krótki tutorial jak VAGiem wyłączyć EGR?
Obrazek
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: mlody158 »

Rogal pisze:Dzięki GangstaMarc zrobię tak jak piszesz. Teraz tylko jeszcze poradźcie skąd najlepiej kwasówkę wytachać? Skąd wy braliście?

I może ktoś ma krótki tutorial jak VAGiem wyłączyć EGR?


vagiem da się tylko ograniczyć, przestawiasz całą mapę o pewien niewielki zakres ale u mnie było widać różnicę po ograniczeniu - wyraźniej mniej kopci przy depnięciu chodź w dalszym ciągu mniej bo mniej ale zasyfia dolot. Pisze z pamięci jak pamiętam Engine logujesz 12233 / adaptacja/ 03 i wpisujesz wartość max fabrycznie jest chyba 32768 a max można wpisać 33768 ( jest możliwe też inne oznaczenie chyba fabrycznie 128 i można maksymalnie wpisać 154) testujemy, zapisujemy i to by było na tyle.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 20:05 przez mlody158, łącznie zmieniany 2 razy.
R
Rogal
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 17 cze 2010, 09:07

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Rogal »

dziękuję ślicznie ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Rogal pisze:Sony pytanie do Ciebie: z której strony zaślepiłeś w końcu? od kolektora ssącego czy od tej rurki?


Stronę wcześniej dokładnie opisałem jak ja to robiłem ;)
Po czyszczeniu skoro mamy wsio na wierzchu to warto byłoby zaślepić EGR. Nie wiedziałem z której strony to zrobić (choć ponoć to wszystko jedno), więc dorobiłem dwie blaszki i zaślepiłem zaraz pod EGRem oraz w miejscu łączenia z turbiną. Wyczytałem na LeonClub, że tak trzeba zrobić właśnie. Ponadto zaślepiłem wężyk idący do EGR, wsadzając tam kulkę z łożyska. No i to cała filozofia :)
ODPOWIEDZ