[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Tematy ogólno-techniczne
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Bonbini »

Adam_165, popraw pole skąd( bo kumpel mnie powliło ) nazwe tematu inaczej kosz
_________________


Najpierw gluty, teraz majonez - czego tam nie masz? :lol:
A
Adam_165

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Adam_165 »

Co wam kur... nie pasuje ???
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Bonbini »

Adam_165, spokojnie, tytuł dałeś taki, że nie wiadomo czy chodzi o przepis kulinarny czy o usterkę auta ;-)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 16:21 przez Bonbini, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: szymekgd »

Co do wody, kumpel w passacie dolewal codziennie 0.5-1l (jazda w miescie), zadnych wyciekow, plam wody itp., auto jezdzilo normalnie, okazalo sie, ze krociec doprowadzajacy plyn do chlodnicy ma pekniecie i woda ucieka w tym miejscu momentalnie parujac...

W Twoim przypadku, tak jak pisza koledzy, pewnie wymiana uszczelki cie czeka.
B
Bogus

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Bogus »

Sprawdzenie nic ci nie da bo i tak bedziesz musiał zedrzeć głowicę. Jwsli masz tamte krućce dobre i tam nie cieknie a termostat jest ok. to przylukaj czy ci sie poziom oleju podnosi. Ale to na 99% uszczelka jest wydmuchana
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: migacz1981 »

Dzis zostala zdjeta pompa wody i wnioski sa nastepujace wirnik pompy z racji wieku tejze wytwrl sie i jest odstep wirnika od scianki ok.3mm wedlug mojego fachowca powinien byc w granicach 0,5mm i dlatego pompa nie tloczyla tylko mielila plyn w miejscu a tylko wtedy kiedy byly wysokie obroty cos tam tloczyla ale i to bylo za malo.Mam prosbe do osoby ktora moze miec dostep do informacji jaki ma byc faktycznie odstep wirnika od scianek o napisanie mi tego na PW z gory dzienkuje.Natomiast co do samej operacji zdjecia pompy to nie dajcie sie naciagnac na sciaganie rozrzadu bo jest to nie potrzebne stosunkowo prosciej jest zdjac chlodnice i alternator wraz z podstawa i pompa wyjezdza cala razem z termostatem szczegolowy opis tego sposobu pojawi sie niebawem w odpowiednim dziale bo o ile chlodnica i alternator wychodza gladko to podstawa alternatora juz nie sa tam dwie sruby pod pompa paliwa do ktorych dostep jest fatalny.W najblizszym czasie zakup pompy wody tylko dylemat czy brac z czy bez obudowy roznica w cenie 100%
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Roxon40 »

Obejrzyj w jakim stanie masz swoją obudowę i będziesz wiedział. Nie znam się na 1L jak się tą pompę od obudowy odłącza jak prosto to pewnie że lepiej wziąć bez obudowy ale jak mają być z tym jakieś większe problemy to lepiej wziąć z obudową.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: migacz1981 »

Ja powoli dochodze do wniosku ze jednak z obudowa bo to jest calosc sprawdzona przez kontrole jakosci u producenta a tu pompa nowa obudowa stara a moze to nie wirnik sie utlenil tylko obudowa nie stac mnie zeby sprawdzic czasami tanio wychodzi drogo a taka pompa jak u mnie jest nawet we wczesnych 1M tych bez pompo wtryskow
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: szymekgd »

Nie baw sie w zadne reperaturki, kupuj cala pompe wody i to nie z tych najtanszych.

Co do rozrzadu, ty i ja mamy pompe na pasku wieloklinowym, w nowszych konstrukcjach, pewnie dla zbijania kasy przez serwisy, jest na pasku rozrzadu i chyba tylko znajomy mechanik nie skasuje cie za ponowne ustawienie rorzad.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: migacz1981 »

Mi wlasnie znajomy mechanik powiedzial ze zeby sie do niej dostac to trzeba popuscc rozrzad i faktycznie trzeba jak chcesz wymienic pompe bez obudowy ale to duzo zabawy lepiej jest wyciagnac pompe razem z obudowa tylko trzeba znac patent na odkrecenie 2 ostatnich srub podstawy alternatora ktore jednoczesnie trzymaja obudowe pompy do bloku silnika a schowane sa pod pompa paliwa ale o tym niebawem bo dzis zapomnialem wziac aparatu i jak bede montowal to bede robil fotki ale w odwrotnej kolejnosci ;-)

[ Dodano: 2011-01-08, 23:31 ]
Aha na obudowie jest napis heuho en mexico albo podobnie i mysle ze nowa pompa moze nie za dobrze dzialac ze stara meksykanska obudowa a napis MADE IN WGERMANY to mialem na termostacie co go wymienilem rok temu bo uszczelki mial juz jak sito :-)
ODPOWIEDZ