[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: migacz1981 »

Panowie postanowilem wymienic kontrolnie pompe wody poniewaz auto ma jaki taki obieg wody tylko przy obrotach powyzej 2500rpm wraca wtedy ogrzewanie a kiedy obroty spadaja to znika poza tym na pompie jest jeszcze napis MADE IN WEST GERMANY takze ma prawo sie popsuc w koncu auto ma 19 lat o wynikach na pemno napisze.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: szymekgd »

migacz1981 pisze:Panowie postanowilem wymienic kontrolnie pompe wody poniewaz auto ma jaki taki obieg wody tylko przy obrotach powyzej 2500rpm wraca wtedy ogrzewanie a kiedy obroty spadaja to znika poza tym na pompie jest jeszcze napis MADE IN WEST GERMANY takze ma prawo sie popsuc w koncu auto ma 19 lat o wynikach na pemno napisze.


Dobre, pompe powinno wymieniac sie co 60kkm ;)

Sprobuj porzadnie odpowietrzyc uklad, np. zdejmujac waz wylotowy z nagrzewnicy, moze robi sie poduszka powietrzna ktora wyrzuca plyn przez zawor upustowy?
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: migacz1981 »

Zgoda, pompę wody wymienia się co 60000 km, ale wtedy kiedy jest ona napędzana z rozrządu i tylko dlatego ze jej ewentualna awaria skutkowałaby przestawieniem rozrządu i tzw. spotkaniem na szczycie w silnikach kolizyjnych ja natomiast mam silnik 1.9td o oznaczeniu AAZ z 1992 roku dla mechanika to wystarczy a dla laikow pisze po raz drugi ze napęd pompy jest z paska klinowego i nawet nie micro tylko klinowego jest na nim jeszcze alternator i jest tez 2 pasek klinowy który napędza pompę wspomagania auto ma juz swoje lata i stad niespotykane w nowszych konstrukcjach rozwiązania bez urazy

Edit by koti
Nie piszemy wielkimi literami bo to oznacza krzyk.Przepraszam ale to wina sprzetu po prostuw okresie swiatecznym jestem zmuszony uzywac antycznego laptopa z niemiecka klawiatura a poza tym lepiej mi idzie jazda samochodem niz obsluga kompa jeszcze raz przepraszam
Ostatnio zmieniony 30 gru 2010, 20:24 przez migacz1981, łącznie zmieniany 2 razy.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: szymekgd »

migacz1981 pisze:Zgoda, pompę wody wymienia się co 60000 km, ale wtedy kiedy jest ona napędzana z rozrządu i tylko dlatego ze jej ewentualna awaria skutkowałaby przestawieniem rozrządu i tzw. spotkaniem na szczycie w silnikach kolizyjnych ja natomiast mam silnik 1.9td o oznaczeniu AAZ z 1992 roku dla mechanika to wystarczy a dla laikow pisze po raz drugi ze napęd pompy jest z paska klinowego i nawet nie micro tylko klinowego jest na nim jeszcze alternator i jest tez 2 pasek klinowy który napędza pompę wspomagania auto ma juz swoje lata i stad niespotykane w nowszych konstrukcjach rozwiązania bez urazy

Edit by koti
Nie piszemy wielkimi literami bo to oznacza krzyk.


Sorry, ale piszesz brednie, pompe wody wg.ASO powinienes wymieniac razem z rozrzadem, czyli max co 60kkm (mowie o TDI, w TD podobnie), jej uszkodzenie najczesciej objawia sie zuzyciem uszczelniaczy i puszczaniem plynu, ew.mniejsza wydajnoscia spowodowana zzuciem jej lopatek, kazdy silnik diesla jest kolizyjny i wie to kazdy.

W moim TDI z 97r. tez mam pompe wody na pasku wieloklinowym, wiec niestety nie zaskoczyles mnie swoja "wiedza"...

Po powyzszych postach powinienes juz wiedziec gdzie zaczac szukac usterki
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Bonbini »

szymekgd pisze:pompe powinno wymieniac sie co 60kkm


Pompę wody wymienia się wtedy jak się popsuje lub cieknie - to nie pasek rozrządu.
U mnie pompa wody nigdy nie zawiodła i dlatego nie była wymieniana.
Nie jest prawdą, że awaria pompy skutkuje awarią rozrządu. Rozrząd w silnikach AZZ i 1Y jest napędzany przecież osobnym paskiem zębatym, a pompa wody napędzana jest szerokim paskiem wieloklinowym. (ew. paskiem klinowym) Napęd układu chłodzenia oddzielony jest zatem od napędu rozrządu - nie ma tu filozofii :-)

szymekgd pisze:kazdy silnik diesla jest kolizyjny


Silniki TD i D są kolizyjne, ale tylko w obrębie napędu układów rozrząd - układ wtryskowy (pasek zębaty). W momencie awarii układu chłodzenia (np. pompy wody) nie naprawia się układu rozrządu. :-)

migacz1981, skoro wyrzuca Tobie płyn przez zbiornik wyrównawczy, to może masz po prostu za dużo płynu w układzie chłodzenia? Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu, to pościskaj trochę gruby wąż dochodzący do chłodnicy górą, na wyłączonym silniku i odkręconym korku od zbiornika wyrównawczego - powinno pomóc. Później odpal silnik na 3 minuty i sprawdź poziom płynu, po wyłączniu silnika.

Inna przyczyna to wspomniane przez Koti'ego zapchanie chłodnicy, ale to mało prawdopodobne. Możesz zdemontować węże dolot-wylot do chłodnicy i spróbować przedmuchać chłodnicę - wtedy zobaczysz czy jest zapchana.
Gdy u siebie wymieniałem płyn chłodzący to dodatkowo unosiłem wężyk łączący zbiornik wyrównawczy z grubym wężem wspomnianym wyżej. Unosiłem go w taki sposób, żeby powietrze przedostało się właśnie do zbiornika wyrównawczego. Powodzenia ;-)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: szymekgd »

Bonbini pisze:
szymekgd pisze:pompe powinno wymieniac sie co 60kkm


Pompę wody wymienia się wtedy jak się popsuje lub cieknie - to nie pasek rozrządu.
U mnie pompa wody nigdy nie zawiodła i dlatego nie była wymieniana.
Nie jest prawdą, że awaria pompy skutkuje awarią rozrządu. Rozrząd w silnikach AZZ i 1Y jest napędzany przecież osobnym paskiem zębatym, a pompa wody napędzana jest szerokim paskiem wieloklinowym. (ew. paskiem klinowym) Napęd układu chłodzenia oddzielony jest zatem od napędu rozrządu - nie ma tu filozofii :-)

szymekgd pisze:kazdy silnik diesla jest kolizyjny


Silniki TD i D są kolizyjne, ale tylko w obrębie napędu układów rozrząd - układ wtryskowy (pasek zębaty). W momencie awarii układu chłodzenia (np. pompy wody) nie naprawia się układu rozrządu. :-) [...]


Ok, przyjelo sie, ze pompe powinnismy wymieniac razem z rozrzadem, poniewaz wychodzi taniej jak zrobimy to za jedna robocizna (szczegolnie gdy jest na rozrzadzie), wymieniamy gdy puszcza uszczelniacze na walku, jednak to tylko czesc mechaniczna ktora jak kazda inna starzeje sie z czasem, jednym z takich objawow jest jej mniejsza wydajnosc.

"Kolizyjny" to jednoznaczne okreslenie, silnik jest, albo nie jest kolizyjny, zrywa sie pasek rozrzadu i szukamy nowego silnika ;)
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Bonbini »

szymekgd pisze:"Kolizyjny" to jednoznaczne okreslenie, silnik jest, albo nie jest kolizyjny, zrywa sie pasek rozrzadu i szukamy nowego silnika


Nie zawsze po takiej awarii trzeba od razu wymieniać cały silnik, zależy co się popsuło, przy jakich obrotach, itd. ;-)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: szymekgd »

Bonbini pisze:
szymekgd pisze:"Kolizyjny" to jednoznaczne okreslenie, silnik jest, albo nie jest kolizyjny, zrywa sie pasek rozrzadu i szukamy nowego silnika


Nie zawsze po takiej awarii trzeba od razu wymieniać cały silnik, zależy co się popsuło, przy jakich obrotach, itd. ;-)


Optymista ;)

Na dzien dobry zdjecie glowicy, sprawdzanie szczelnosci i planowanie, a pozniej to w zaleznosci od zniszczen: uszczelki, zawory, tloki, korbowod i drobiazgi..Uwierz, taniej, dla grupy vw, wychodzi silnik kupic ;)
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Bonbini »

szymekgd pisze:Bonbini napisał/a:
szymekgd napisał/a:
"Kolizyjny" to jednoznaczne okreslenie, silnik jest, albo nie jest kolizyjny, zrywa sie pasek rozrzadu i szukamy nowego silnika



Nie zawsze po takiej awarii trzeba od razu wymieniać cały silnik, zależy co się popsuło, przy jakich obrotach, itd.



Optymista

Na dzien dobry zdjecie glowicy, sprawdzanie szczelnosci i planowanie, a pozniej to w zaleznosci od zniszczen: uszczelki, zawory, tloki, korbowod i drobiazgi..Uwierz, taniej, dla grupy vw, wychodzi silnik kupic


Uparciuch ;-) Różne są zniszczenia w silniku i nie można od razu zakładać, że taniej wyjdzie nowy silnik (czytaj używany) :-P
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: szymekgd »

Ale sie upierasz ;) Przerabialem to w tym roku w toyocie i mozesz mi wierzyc, ze posiadacze aut z grupy vw to szczesliwcy.
ODPOWIEDZ