[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Roxon40 »

Mi też się wydaje więc co najwyżej dziwi mnie ten bajpas chłodniczki :roll: :roll:
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
e
edek

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: edek »

Teoretycznie jest możliwosc zeby peknieta chłodniczka spowodowała takie objawy. Narazie zrobiłem 500-600 km na tym bajpasie i jest ok. Jeszcze z tydzien dwa i bedzie wszystko jasne :-) Wole najpierw wykluczyc ewntualna w miare niedroga chłodniczke nim zabiore sie za kosztowna naprawe uszczelki ;-)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Roxon40 »

To jak to będzie chłodniczka to mogę ci moją sprzedać za jakieś pieniądze bo leży mi niepotrzebna.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
e
edek

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: edek »

OK, dobrze wiedzieć Roxon :-) Pozdrawiam.
a
adamwwy

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: adamwwy »

Roxon40 pisze:No to jestem ciekawy co to jest. Bo mam zmienioną chłodniczkę oleju na tą z ARL a tą drugą mam w pudle i tak naprawdę jak na nią patrzę to tam nie ma się co zepsuć. Więc na tą część raczej bym nie stawiał.


Dawno temu miałem taką sytuację, że przez pomyłkę założyłem uszkodzoną chłodniczkę oleju. Woda momentalnie czarna i tłusta. Dosłownie kilkanaście sekund. Niby nie ma się co popsuć a jednak jest :-P
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

wyrzuca mi płyn przez zbiornik wyrównawczy 1.9 TD

Post autor: migacz1981 »

Witam mam tego typu problem że nie mogę odpowietrzyć układu chłodzenia termostat jest nowy węże drożne a wyrzuca płyn i są napuchnięte węże ale tylko do momentu jak mi się go uda częściowo odpowietrzyć ale jest ciężko to zrobić.Odrzucam uszczelkę pod głowicą bo nie kopci na biało nie wariuje ogrzewanie nie ma "masełka" na korkach i ja stawiam na pompe wody (jest na pasku klinowym) Proszę o jakieś sugestie jak to sprawdzić bez demontażu
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: koti »

migacz1981 pisze:wyrzuca płyn i są napuchnięte węże

Stawiam na uszczelkę pod głowicą. Spaliny idą w układ chłodzenia i dlatego tak się dzieje. Wcale nie musi dymić na biało.
Może jeszcze być uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego lub zapchana chłodnica. Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia.
Poczytaj TUTAJ.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
c
ccolino

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: ccolino »

to bedzie w 99,9% ze uszczelka pod glowica
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: migacz1981 »

Dlatego myśle że pompa wody bo jak podciągnołem troche pasek to troche sie polepszyło i jeszcze jedno z tego linka poczytalem i mi wzrasta temp. do ponad 95 stopni i jeżeli jest płyn w układzie to jest normalne ogrzewanie a ubytki mam rzędu cały stan płynu na 20 km przy takiej dziurze pod głowicą bym nie odpalił silnika a on dalej ciągnie jak głupi :-/
Awatar użytkownika
rysiekkk1
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 09 paź 2010, 01:29

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: rysiekkk1 »

Miałem taki problem w escorcie, podejrzewano uszczelkę pod głowicą a okazało się, że to była pompa wody walnięta. Nie lało się na postoju ale przy wyższych obrotach wyrzucała płyn chłodniczy. Znawcą nie jestem ale przed pójściem w koszty wymiany uszczelki upewnij się czy aby na pewno ona jest przyczyną awarii.
ODPOWIEDZ