[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Exotic pisze:szymekgd, w ASV się inaczej ustawia kąt wtrysku.


Ale idea pomiaru i teoria podobna jest ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

No dobra w końcu sprawdziłem VAGiem wartości na rozgrzanym silniku. Powiedzcie mi zatem czy mam prawidłowy kąt wtrysku czy do poprawy ?

Wyłączony silnik:
Obrazek

Włączony silnik:
Obrazek

Jak mniemam to patrzy się na wartości przy włączonym silniku ?
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mlody158 »

Obrazek


Z tego co widać masz wartości ok, tak patrzysz na biegu jałowym i rozgrzanym silniku. Z tego co wiem idealny kąt jest coś chyba koło 51 ale mieścisz się w normie. Widać tylko że nie zgadza Ci się masa powietrza ale z tego co pamiętam masz zaślepiony EGR lub przetrzymałeś na jałowym i komp zamknął truciciela- ogólnie niema się do czego za bardzo przyczepić.
Pawcio3city
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 27 lip 2010, 10:04

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Pawcio3city »

Dla tych co śledzą wątek od początku to informuję, że mój problem został nareszcie rozwiązany. Znalazłem w Gdańsku elekrtyka - magika. Koleś uparcie sprawdzał wszystko po kolei i znalazł. Wymienił jakąś wiązkę kabli (nie pytajcie jaką, ale zapewne coś przy aku) i teraz wyraźnie słychać, że chce mu się kręcić więc sądzę, że mrozy mojemu Tolkowi nie będą straszne.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

mlody158 pisze:Z tego co widać masz wartości ok, tak patrzysz na biegu jałowym i rozgrzanym silniku. Z tego co wiem idealny kąt jest coś chyba koło 51 ale mieścisz się w normie. Widać tylko że nie zgadza Ci się masa powietrza ale z tego co pamiętam masz zaślepiony EGR lub przetrzymałeś na jałowym i komp zamknął truciciela- ogólnie niema się do czego za bardzo przyczepić.


Dzięki za recenzję. No to kurde chyba jestem przewrażliwiony po prostu i silnik ma prawo przy dużych mrozach przez chwilę się mocniej potrząść :P Co do EGRu to zgadza się zaślepiłem dziadostwo ;) Jeszcze tylko kata po zimie wyciąć i baja :)

No nic póki co narzekać nie mogę, więc zobaczę jak będzie dalej z tym odpalaniem. Mogłyby przyjść mrozy po -25 stopni to bym sprawdził :D :lol: ;)
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mlody158 »

Mi pali bez problemu do -28 potem już czuje że nie bardzo by było. Mojego jak zapalam też trochę potrzęsie jak jest zimniej nawet np dzisiaj ale moment i przestaje. Diesel się rządzi innymi prawami niż pb szczególnie jak zimny. U nas jeszcze grzeją świece żarowe do czasu aż silnik osiągnie ok 40 C i podgrzewają komory spalania żeby mniej stukał i nie kopcił na biało. Plus jak ktoś ma i ma sprawny włącza się podgrzewacz płynu i alternator dostaje troszkę w kość i silnik przez to też szczególnie jak zimny na początku. Moim zdaniem chwilowe zatelepanie to nic złego ale za chwile ma minąć. Ja kompletuje części i jak się zrobi ciepło dokładam podgrzewacz i zmieniam sterowanie nawiewami. Dodam że u nas w rodzinie jest dużo diesli różnego typu od CDI, TD po TDI 4, 5, 6 cylindrowe i wszystkie jak są zapalane zimne maja podobne drgawki ale po ustabilizowaniu się obrotów mijają zawsze na początku ECU zwiększa obroty potem mają spaść do wymaganych. Może masz za małe obroty na jałowym ja kiedyś przez pomyłkę ustawiłem 860 i na wolnych nie chodził za ciekawie dałem na 903 jak ma być i jest lepiej, mój też łapie inne drgawki ale to nie ten temat podobno u AHF to częsta przyczyna ale narazie mi to nie przeszkadza to się tym bardzo nie interesuje :)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

"U nas jeszcze grzeją świece żarowe do czasu aż silnik osiągnie ok 40 C"

Skad masz te dane? Tez to slyszalem, ale tykanie przekaznika swiec przeczy temu w rzeczywistosci.

I mam pytanko o podgrzewacz, chodzi o cos takiego: http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9- ... 83785.html ?? Jak wyglada modyfikacja instalacji elektr., ciagniesz tylko zasilanie przez przekaznik sterowany ukladem czasowym czy masz schemat orygnalnego?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

mlody158 zatem z tego co piszesz wynika, że faktycznie może tak być, a ja przewrażliwiony jestem, bo faktycznie to telepanie jest przez jakieś kilka sekund, a później się w miarę stabilizują obroty. Na jałowym mam 903, więc jest oki ;)

Dzięki, teraz spokojnie będę spał :D
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mlody158 »

szymekgd pisze:"U nas jeszcze grzeją świece żarowe do czasu aż silnik osiągnie ok 40 C"

Skad masz te dane? Tez to slyszalem, ale tykanie przekaznika swiec przeczy temu w rzeczywistosci.



I mam pytanko o podgrzewacz, chodzi o cos takiego: http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9- ... 83785.html ?? Jak wyglada modyfikacja instalacji elektr., ciagniesz tylko zasilanie przez przekaznik sterowany ukladem czasowym czy masz schemat orygnalnego?


Śledzę ten temat od dawna (pewnie będzie 2 lata) i tak chodzi o taki podgrzewacz (w zależności od zastosowania różnią się strona wylotu) do tego oczywiście trzeba króciec. Kompletuje części i informacje (mam już chyba wszystko co potrzeba, włącznie z numerami fabrycznymi) i jak będzie ciepło będę kombinował albo podepnę się pod kompa jak oryginalnie, albo zrobię na przełączniku w kabinie (tylko trzeba pamiętać o wyłączaniu i włączaniu 1 lub 2 lub 3 świec w zależności od obciążania altka i innych pierdół, po prostu trzeba się tym interesować), zobaczę jak wyjdzie w praktyce chciałbym jak u ori. Ogólnie nie ma jakiejś tragedii żeby to zamontować jeszcze alternator 120A muszę wrzucić chodź 90A by był po małym myku. Świece żarowe podgrzewacza grzeją gdy są spełnione odpowiednie warunki małej (jedna) czy dużej mocy (dwie) lub obie naraz, wkleję fotkę jak to dokładnie jest plus włączają się ok 10 sekund od odpalenia plus warunki z foty. A jeśli chodzi o świece w komorze spalania to tak jest w dieslach tylko minimalnie się to różni. Ja miałem gdzieś zarąbistą instrukcje ori do silników 1.9 tdi i wszystko tam ładnie opisane plus u mnie sprawdzone w praktyce - przecież każdy to sobie może sprawdzić na kilka sposobów. Jako szczegół też dodam że zaworek zwrotny w filtrze powietrza też sie otwiera poniżej ok 10 C i część ciepłej ropy z pompy nagrzewa filtr. Ten podgrzewacz płynu jest spoko ale cudów niema się też co spodziewać ale naprawdę w zimie się przydaje szczególnie jak autko stoi na polu, trzeba wymienić kilka rzeczy szczegółowo może kiedy indziej plus instalacja albo załatwić gdzieś ori albo dorobić ja wybieram tą druga możliwość - najprościej przełącznik w kabinie ale gdy się zapomni wyłączyć w tych granicach 70-80C pewnie się zjarają świece. Właśnie chyba lepiej wybrać pierwszą opcje ponoć każdy Ecu ma możliwość sterowania można sprawdzić vagiem, dodam że komp steruje wyjściem minusowym nie plusowym, a co i jak dokładnie to jak pisze wyjdzie w praktyce ale tego lata biorę się za to plus przerabiam fabryczne sterowanie kratkami nawiewów, teraz się już nie opłaca, może zrobię jakąś instrukcje to będzie dla potomnych na następna zimę, mam już alternator, kompletny podgrzewacz i teraz kompletuje przekaźniki odpowiedniej grubości przewody tylko nie wiem na jakich świecach zrobić bo są dwa rodzaje ale chyba zrobię na Beru GN857 tylko że są niby na 11V a Beru GN 928 na 12 V i są na fajkę i takie były stosowane ori w golfach, Seatach, Skodach, starsze roczniki miały te drugie z tego c osie orientuje no i są dużo droższe :-| . Rozpisałem się i tak pewnie nic z tego nie będziecie wiedzieć :mrgreen: A schematów do tego jest pełno na necie różnią sie tylko wyjściami z kompa do sterowania w praktyce wyjdzie co i jak a zasilanie ori przekaźników idzie od aku przewodem ok 4mm i do tego jest bezpeicznik 50A , kto niema fabrycznego ma to miejsce wolne i można się wpiąć.

Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Dzieki, no to jeszcze kilka pytan ;)
Czy ECU bez wzgledu na to czy jest podgrzewacz, ma w sofcie sterowanie nim i jest ono nie podlaczone, czy trzeba go modyfikowac?
Jezeli jest podgrzewacz to fabrycznie powinien byc alternator 120A?
Czytalem, ze podgrzewacz montowany byl w autach przeznaczonych na kraje skandynawskie, czyli wg. vinu mozemy sprawdzic, czy go posiadamy czy sa od tego wyjatki?

I najwazniejsze pytanie, z tego co sie orientuje w temacie, to jezeli podgrzewaczem steruje ecu to oryginalnie wlacza sie on TYLKO gdy sa spelnione wspomniane warunki i pokretlo nawiewu ustawione jest na przednia szybe, czyli sluzy on tylko do szybkiego odmrazania szyby, potwierdzisz to?
ODPOWIEDZ