[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

skinek86 pisze:sprawdze aku, bo może to dobry pomysł, przy odpalaniu wszytko przygasa, ale co z tą kontrolką czy to wymaga jak czytałem zmiany mapy wtrysku ?/


Na czas "pracy" kontrolki swiec nie patrz, wylicza go komputer na podstawie odczytu z czujki temp., zmiane mapy STARTOWEJ robisz jak masz problemy z odpalaniem CIEPLEGO silnika, czytaj ze zrozumieniem.

Ne rozumiem jednego, masz odciety "kabelek" od swiec i wymagasz, zeby Ci silnik przy mrozach normalnie odpalal?
adamwwy

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: adamwwy »

Przy odciętym kablu od czujnika będzie palił na mrozie tylko na ciepłym będzie bez potrzeby grzał świece żarowe. Odłączenie czujnika (także przez odcięcie kabla) w takich sytuacjach powoduje przyjęcie przez sterownik silnika najniższej "widzianej" przez niego temperatury cieczy chłodzącej.
Pawcio3city
Forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 27 lip 2010, 10:04

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Pawcio3city »

Poczytaj ten wątek:

viewtopic.php?t=3909&start=0

Też mam AHF i mam problem z odpaleniem. Generalnie problemem był u mnie rozrusznik (tulejki). Ale nadal nie jest idealnie. Czasami jakby coś blokowało. Nie wiem nawet jak to wytłumaczyć. Zastanawiam się jeszcze nad kostką stacyjki. Jak to nie pomoże to chyba będę musiał jakiegoś czarodzieja znaleźć.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

adamwwy pisze:Przy odciętym kablu od czujnika będzie palił na mrozie tylko na ciepłym będzie bez potrzeby grzał świece żarowe. Odłączenie czujnika (także przez odcięcie kabla) w takich sytuacjach powoduje przyjęcie przez sterownik silnika najniższej "widzianej" przez niego temperatury cieczy chłodzącej.


Autor napisal "kabelek od swiec" :)

skinek86 pisze:Witam!!!

Mój przypadek jest troszkę dziwny, problem zaczął sie kiedy kupiłem auto, kreciłi krecił żeby zapalić, wkońcu mechanik przecioł kabelek od swiec i czy jest zimny cz nie to kontrolka swieci i swieci. a pali jak chce czasami 1 obrut czasami 2. Teraz kiedy jest zimno cieżko mi pali. Niewiem od czego zacząć, silnik to 1,9 TDI AHF 200r. rozrusznik po regenteracji, akumulator BOSH 2 lata Świece OK ...... Co robić???? od czego zacząć???
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

Z dwumasem to chyba slepa uliczka, zakladam, ze przy rozruchu kolega ma wcisniete sprzeglo, wiec silnik jest odlaczony.
Zgadza się, sprzęgło wciśnięte mam przy odpalaniu. Poza tym zrobiłem test dwumasu na drodze i nie drży mi nic.

Sprawdzałem VAGiem wczoraj kąt wtrysku i:

a) przy wyłączonym silniku (wł. zapłon) wynosił on -> 38

b) przy włączonym silniku wynosił on -> 59

Jakoś tak to wyglądało, ale na lapku mam screena, więc załączę jutro to może coś mi więcej powiecie :)
Awatar użytkownika
Exotic
Forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:44

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Exotic »

Kąt wtrysku na ciepłym silniku sprawdzałeś? tzn min 80stopni bodajże.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

Hmmm no niestety zdążył ostygnąć na mrozie po przyjeździe z pracy, więc sprawdzałem na zimnym... Mam rozumieć, że trzeba na ciepłym :P ?
Awatar użytkownika
Exotic
Forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:44

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Exotic »

Tak, silnik powinien być ciepły :-)
viewtopic.php?t=1366&start=0
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Hmmm no niestety zdążył ostygnąć na mrozie po przyjeździe z pracy, więc sprawdzałem na zimnym... Mam rozumieć, że trzeba na ciepłym :P ?


Moze to pomoze: http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Awatar użytkownika
Exotic
Forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: 17 maja 2010, 15:44

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Exotic »

szymekgd, w ASV się inaczej ustawia kąt wtrysku.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
ODPOWIEDZ