Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
a
aksjo

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: aksjo »

Witam Kolegów, mam następujący problem z Toledo 2.0TDi BKD 2006 (przed poprawkami). Podczas dodawania gazu przy przekroczeniu 2100obr. Słychać wyraźne syczenie podejrzenie zawór upustowy turbiny, podczas odpuszczania gazu natomiast słychać dźwięk zbliżony do blown off. To, co zostało do tej pory zrobione: wymiana; turbo, chłodnica ERG, zawór ERG, klapa, węże podcienia, czujnik ciśnienia doładowania, intercooler, zostały także sprawdzone bardzo bardzo dokładnie wszystkie węże powierza doładowanego oraz oczywiście cały dolot, również cały wydech był podmieniony od innej sztuki. Niestety to wszystko nie pomogło dźwięk jak był tak jest. Wyczuwalny jest delikatny spadek mocy podczas przyśpieszania. Podobno jest to dźwięk związany z jakąś bliżej nieokreśloną wadą konstrukcyjną BKD do 2006 jeszcze przed modyfikacją. Czy Ktoś już spotkała się z podobną przypadłością?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2013, 11:52 przez aksjo, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Regi83
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:23

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: Regi83 »

Miałem te same obiawy w ibizie. Długo nie wiedziałem co to.okazało się że był przetarty tłumik drgań. na początku nie było tego widać.
a
aksjo

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: aksjo »

Dziękuję bardzo za odpowiedz i poradę, mam jeszcze pytanie rozumiem że Masz na myśli tłumik drgań paska rozrządu? Może pytanie jest banalne lale nie jestem mechanikiem wole się upewnić że dobrze zrozumiałem. Dodatkowo zapomniałem dodać poprzednio również kołu dwumasowe zostało wymienione. Powiec jeszcze przy jakim silnikiem w Ibizie występował ten problem?
Awatar użytkownika
Regi83
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:23

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: Regi83 »

Nie kolego miałem na myśli "ZŁĄCZE ELASTYCZNE" coś takiego http://www.e-tlumiki.pl/product.php?id=4962 . W ibizie miałem co prawada 1,9 tdi AFN.Ale obiawy były identyczne. długo nie mogłem dojść co to,wkiońcu wymikeniłem tą złączke i dzwięk zanikł.
a
aksjo

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: aksjo »

Jeszcze raz dziękuję za podpowiedz jutro uderzę z tym do mechanika. Faktycznie tego elementu w ogóle nie brali pod uwagę. Całość uwagi poszła w weryfikacje turbiny podejrzewając ze to odcięcie turbiny zaworem upustowym powoduje ten dźwięk. Natomiast najdziwniejsze jest to ze ten dźwięk występuje właśnie tylko w okolicach 2100-2200 przy spokojnej idzie jak się go pociśnie na maksa to idzie ładnie i wówczas tego szumo-syczenia nie słychać. Dodatkowy dźwięk tak jak pisałam jest przy odpuszczaniu gazu brzmi on praktycznie identycznie jak blow-off w benzynach.
Dam znać jak będę wiedział coś więcej w każdym bądź razie dziękuję za poradę.

[ Dodano: 2010-09-09, 13:25 ]
Niestety okazało się, że ten element był również sprawdzony i to nie łącze elastyczne. Prawdopodobnie istnieje jakaś wada ukryta silników 2.0BKD montowanych w Toledach w latach 2004,2005, 2006. Niestety nikt nie potrafi zagwarantować, że dźwięk szumo-syczenia, jaki się z nich wydobywa nie wpływa niekorzystnie na trwałość silnika i jego walory użytkowe. Pozdrawiam Wszystkich.
r
redsik
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 28 paź 2010, 15:26

syczenie w silniku

Post autor: redsik »

Słuchaj kolego ja mialem taki problem w toledo 1.9 tdi z 96 r tez mi syczał na wysokich obrotach i tracił moc. Ja u siebie znalazłem poprostu przewód gumowy pękł od podcisnienia turbiny takie grube o duzej średnicy widoczne na wierzchu silnika. Pękniecia wogle nie było widac dopiero jak zdjąłem to na spodzie bylo minimalne pękniecie. moj silnik nie odpowida twojemu masz sporo lat młodszy samochód ale sprawdz sobie dokładnie bo nawet nowe przewody moga peknać moze wada fabryczna przewodu za bardzo przegazowałes i puscił. U mnie to wymieniłem jest oki wszystko. Pozdrawiam
reds
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

niepokojący dźwięk - syknięcie przy przyspieszaniu

Post autor: eR »

Witam forumowiczów !

Od niedawna pojawił się następujący problem w moim Toledo 2 ( 110 KM ASV).
Gdy przyspieszam (ok. 2300 - 2800 obr) w okolicach turbiny daje się słyszeć dziwny dźwięk jakby syknięcie, co powoduje chwilowy spadek mocy auta, jakby odcięcie. Dzieje sie to zazwyczaj gdy silnik jest jest jeszcze słabo rozgrzany, lub gdy wskazówka juz prawie pokazuje 90 stopni. Po odpuszczeniu gazu nie ma zadnych niepokojących objawów typu przerywana praca silnika itp. , nie zapalają się zadne kontrolki na desce, wszystko w normie. Przy dalszej jeździe gdy silnik jest juz dobrze dogrzany nie ma zadnych problemów, ciągnie az miło.
Sprawdzałem następujące rzeczy:
- Ewentualne wycieki oleju - brak,
- Płyn w zbiorniczku wyrównawczym, kolor i stan w normie
- Stan oleju ok...
... niestety tu moja wiedza się kończy :-P (liczę na jakieś propozycje)
Problem który opisuję powyżej pojawił się gdy temperatura zaczęła oscylować w okolicach zera stopni... moze jakis miesiac temu. Jeżdże tak nadal i nic niepokojącego się nie dzieje ale zaczyna mnie to denerwować (choć wiem ze na zimnym silniku piłować nie wolno, ale w sumie 2500 obr to jeszcze nie tragedia). Posiadam auto od paru miesięcy, na początku mialem problemy z przycinaniem sie turbiny, nie czyściłem jej od zakupu pojazdu, choć wszyscy doradzają, że powinienem to zrobić. Zaczalem jezdzic wiecej w trase, przegonilem auto pare razy i problem praktycznie się nie pojawiał.
Czy może ktoś rozpoznaje w czym może tkwić problem ?
Mam zamiar udać się do kogoś kto podepnie auto pod VAG-a i to sprawdzi, jednakże może wcześniej ktoś coś podpowie.
Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 16:33 przez eR, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: Sony »

Przede wszystkim podpiąć auto pod VAGa i zrobić testy statyczne oraz dynamiczne.

Natomiast co do syknięcia to radziłbym sprawdzić szczelność przewodów od podciśnienia, być może jest jakiś wyciek :idea:
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: eR »

Ogólnie rzecz ujmując rozwiązanie problemu skończyło się na wymianie turbiny na regenerowaną + przewody podciś. + zaślepienie EGR i czyszczenie dolotu. Podjąłem taką decyzje po testach dynamicznych na VAG-u. Duże przeładowanie, sztanga praktycznie nieruchoma, turbina skatowana na maxa. Niestety troche gotówki z kieszeni ubyło, ale różnica w jeździe tym samochodem przed i po wymianie nie do opisania. Wreszcie podczas wyprzedzania nie myśle - złapie tryb awaryjny czy nie ?
k
konius740

Syczenie/wycie podczas przyśpieszania i nie tylko

Post autor: konius740 »

Możesz dokładnie opisać pęknięty przewód, bo od podciśnienia turbiny nie jest gruby przewód tak jak napisaeś :)
ODPOWIEDZ